Kerro 3 tärkeintä syytä sille, mikset osallistu synnytystalkoisiin!
Niin, miksei teillä vipellä tusina pieniä jalkapareja?
Kommentit (309)
1. Ikää 43v
2. Ei ole varaa
3. Mies ei halua
Yks lapsi on (14v) ja se saa nut luvan riittää.
1. Jaksaminen: lapia tuli miehen mukana kaksi kappaletta. Toinen on jatkuvaa huomiota ja hoitoa tarvitseva erikoislapsi. Vie kaiken ajan ja energian.
2. Raha: aika tarkkaan saa menoja laskea kun vaan toinen käy töissä. Ei haluta hankkia enempää vastuuta kun pystymme hoitamaan.
3. Ei ole suurempaa halua ollut koskaan olla jäätävän lapsi lauman vanhempi. Mielummin hankiin sen verran että jaksaa vielä olla läsnä ja antaa jo olemassa oleville lapsille huomiota.
4. Ei kai sitä oikeesti hankita lapsia vaan sen takia että joku idiootti käskee. Lapsi on ainakin sen 18v sinun vastuulla. Kyllä pitäisi olla vähän paremmat perustelut lapsen hankkimiseen kun "tarvitaan veronmaksajia"
1. Olen alle 18v, asun äidin luona
2. Ei vakituista työtä, opinnot kesken
3. Ei vakaata parisuhdetta
1 En halua lapsia, eikä miehenikään halua lapsia.
2 Minulla on itsemääräämisoikeus omaan kehooni ja haluan myös harjoittaa sitä, eli käytän mielelläni tehokasta ehkäisyä.
3 Ihmisiä on jo nyt aivan liikaa maapallon mittakaavassa ja vuoden luonnonvarat on käytetty suomalaisten osalta jo huhtikuussa, miten aattelitte itse tänne mahtua kuluttamaan?
-Olen jo osallistunut. Minulla on neljä aikuista lasta, joista kolme opiskelee ja käy töissä. Vanhin on valmistunut ja hänellä on vakituinen työsuhde.
-Olen 53-vuotias, joten osallistumiseni olisi yrittämisestä huolimatta todennäköisesti turhaa. Kuukautuiset ovat kyllä, mutta eiköhän hedelmöittymisen mahdollisuus ole minimaalinen tässä vaiheessa.
-Kolmatta en keksi.
Kyllä olen yrittänyt. Raskauden päättyvät keskenmenoon :(
1. Olen mies
2. Olen mies
3. Olen mies
Olisi varaa ja haluja ja onnellinen koti, mutta ikää on liikaa eikä onnistu enää.
Miks niitä lapsia pitää tehdä? Tuolla maailmalla lapsia vaikka minkä verran, ei ihmiset vielä sukupuuttoon kuole vaikka ne ei kaikki suomalaisia olekkaan.
1. Minusta ei ole äidiksi. Tiedän kokeilemattakin.
2. Lapsen kasvattaminen vaatii rahaa, jota minulla ei ole. Ja vaikka olisikin, niin säästän sen mieluummin vanhuuden varalle, ettei ainakaan minun eläketaakkani alle tarvitse kenenkään uupua.
3. Pelkään synnytystä ja sen mahdollisesti keholle aiheuttamia parantumattomia vaurioita.
1. Ikä
2. Ikä
3. Ikä
T: nainen 62v.
1) talkoilla tehdään jotakin yhdessä: en ala mihinkään ryhmäjuttuihin...
2) minulla on ko neljä lasta
3) olen noin 50-vuotias
4) minulla ei ole kohtua
Kyllä tuo yksi taitaa riittää tähän hätään, viikko sitten pyöräytetty.
1.) periytyvät ja erittäin vakavat mielenterveysongelmat
2.) kehoni ei todennäköisesti kestäisi raskautta ja synnytystä (ei ole omaa kuvitelmaa vaan lääkärin lausunto)
3.) en halua
1. Nyt olen jo liian vanha
2. Lisääntymisikäisenä ei ollut sopivaa kumppania, vain epäsopivia. Tapasin vasta yli 40v sellaisen miehen jonka kanssa perheen perustaminen olisi ollut mahdollista.
3. Ei ole muita syitä
Tulotaso
yh
ikä
sterilisoitu
ei jaksa enää
Ennen 30 ikävuotta ei löytynyt miestä joka:
1. Pystyisi huolehtimaan lapsista
2. Kykenisi sitoutumaan perhe-elämään
3. Ei vetäisi kännejä joka pe ja la ja tissuttele viikolla
Että naistenko tämä ongelma vaan on??
1. Minä en halua
2. Mieheni ei halua
3. Meidän ei tarvitse, meillä on vapaus valita.
Näin olemme eläneet yhdessä kohta 40 vuotta.
1. Ilmaston lämpeneminen
2. Luonnonvarojen ylikuluttaminen
3. Väestönkasvu
Kaksi lasta ennestään ja niidenkin kanssa jaksaminen vähän niin ja näin.
Rahat ei tahdo riittää ja lapsiperheiltä otetaan kokoajan palveluja pois kovaa vauhtia