Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä henkilöstä, joka käyttää fraasia "menikö tunteisiin"?

Vierailija
26.08.2017 |

Mä jotenkin säälin näitä tyyppejä poikkeuksellisen paljon. En yleensä kyllä sääli ihmisiä yhtään, mutta tätä joukkoa säälin. Muita?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä sanonta. Tulee mieleen joku joka ei välitä paskaakan mistään, luulee olevansa kovis ja jotenkin nokkela heittäessään tuon kommentin,

Vierailija
2/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Koska tämä "menikö tunteisiin" - kyselijä ei selkeästi osaa itsekään kontrolloida himoaan esimerkiksi vahingoniloon, on tämä kysymys selkeästi esitetty asemasta, jonka epäloogisuutta kysyjä itse ei hahmota.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tosiaan pitävät tunteita tai tunteellisuutta jonkinlaisena heikkoutena. Hassua, koska oikeasti vahvan ihmisen ei tarvitse yrittää tunkea tunteitaan maton alle. Toi mun mainitsema sääli kohdistuu jotenkin tuohon alkeellisuuteen... jos joku kysyisi multa, millainen on alkeellinen ihminen, vastaisin "henkilö joka käyttää tuota fraasia". Ap

Vierailija
4/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on et ne on niitä mitkä on tuhonnu aivonsa jollain steroideilla tai ihan vaan viinalla.

Tai sit jotain näitä helkkarin "maailman paras puhelinmyyjä"-tyyppejä... "halihalipusipusi" on menny vähän pieleen ja nyt fraasi onkin "menikö tunteisiin". 

En oo tavannu muita ketkä käyttäis tuota.

Vierailija
5/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävän ylimielisiä. Ja yleensäkin kaiken lisäksi vajaaälyisiä yksilöitä.

Vierailija
6/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realityohjelmien suurkuluttajia.

Vierailija
7/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä. Laiskoja keskustelijoita.

Samoin kuin kaikki muutkin henkilökohtaisia "hyökkäyksiä" käyttävät. Siis kun lähdet netissä keskustelemaan jostain asiasta, ja sit joku alkaa puhua SINUSTA ikävään sävyyn. Mulle tulee vaan sellanen olo, että millä oikeudella puhut minusta mitään, kun et mua tunne enkä minä liity tähän asiaa itse mitenkään... että voisitko sinäkin vain keskittyä tähän asiaan?

Tohon "menikö tunteisiin" on vähän vaikea oikein vastata mitään, eli on ovela keskustelustoppari. Koska joo, kyllähän monet asiat vaikuttavat tunnetasolla, mutta entä sitten? Kun toinen tekee siitä tunnepuolesta jotenkin häpeällisen asian, niin tulee itselle sellainen olo, että ei voi olla oma itsensä vaan pitää olla kaikesta varuillaan, joten en halua jatkaa keskustelua sellaisen ihmisen kanssa, joka ei voi keskittyä siihen samaan asiaan kuin minä.

Mikä ärsyttävintä, se "meneekö tunteisiin" -tyyppi saattaa itsekin suhtautua tunnetasolla esim. ärtyneesti tai suuttumuksella toisen sanomaan asiaan, mutta silti hän hyökkää juuri sen toisen tunteita vastaan esittäen itse "coolia". Jos olisi oikeasti välinpitämätön, niin voisi vain ohittaa toisten tunteet ja muut henkilökohtaiset asiat (joihin suhtautuu ivallisesti ja vahingoniloisesti, toisin sanoen tunteella siis itsekin) ja keskittyä asiaan.

Vierailija
8/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstojen suurkuluttaja jolla jalassa loaferit (ainakin voimafantasioissaan)?

Vierailija
9/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävän ylimielisiä. Ja yleensäkin kaiken lisäksi vajaaälyisiä yksilöitä.

Tuli mieleen, että sama ihmistyyppi taitaa olla myös ns. jaxuhalien takana. Ylimielisyyden rinnalla meinaan kulkee tuo alentaminen myös... eli jos ei riitä ylimielisyys, pitää alentaa. Jotenkin totaalisen riittämättömiä henkilöitä nämä. Ap

Vierailija
10/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin kaikki muutkin henkilökohtaisia "hyökkäyksiä" käyttävät. Siis kun lähdet netissä keskustelemaan jostain asiasta, ja sit joku alkaa puhua SINUSTA ikävään sävyyn. Mulle tulee vaan sellanen olo, että millä oikeudella puhut minusta mitään, kun et mua tunne enkä minä liity tähän asiaa itse mitenkään... että voisitko sinäkin vain keskittyä tähän asiaan?

Tohon "menikö tunteisiin" on vähän vaikea oikein vastata mitään, eli on ovela keskustelustoppari. Koska joo, kyllähän monet asiat vaikuttavat tunnetasolla, mutta entä sitten? Kun toinen tekee siitä tunnepuolesta jotenkin häpeällisen asian, niin tulee itselle sellainen olo, että ei voi olla oma itsensä vaan pitää olla kaikesta varuillaan, joten en halua jatkaa keskustelua sellaisen ihmisen kanssa, joka ei voi keskittyä siihen samaan asiaan kuin minä.

Mikä ärsyttävintä, se "meneekö tunteisiin" -tyyppi saattaa itsekin suhtautua tunnetasolla esim. ärtyneesti tai suuttumuksella toisen sanomaan asiaan, mutta silti hän hyökkää juuri sen toisen tunteita vastaan esittäen itse "coolia". Jos olisi oikeasti välinpitämätön, niin voisi vain ohittaa toisten tunteet ja muut henkilökohtaiset asiat (joihin suhtautuu ivallisesti ja vahingoniloisesti, toisin sanoen tunteella siis itsekin) ja keskittyä asiaan.

Oelkästä hyökkäyksestähän tuossa on tosiaan kyse. Toivottavasti nämä reppanat eivät pidä minään voittona sitä, ettei kukaan halua jatkaa heidän kanssa... Toki kukin tulkitkoon asiat miten tahtoo, nämä varmaan sitten olettavat "voittaneensa". Mistähän tämä koko fraasi on lähtöisin? Jostain vieraasta kielestä kömpelö käännös vai jostain realityohjelmasta? Olisi kiva tietää, mistä nämä kaikki oman elämänsä sankarit ovat tämän imeneet itseensä. Ap

Vierailija
11/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli on juuri oikea ilmaus!

12/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllisesti laiskoja juntteja, jotka yrittävät päästä niskan päälle vähättelemällä muita. Tämmöinen tyyppi ei halua ymmärtää tai kunnioittaa muita ihmisiä eikä halua kunnon keskustelua/väittelyä, vaan haluaa olla itse oikeassa.

"Menikö tunteisiin" on merkki siitä, että tyypin kanssa juttelun voi lopettaa ja siirtyä jonkun vähemmän toivottoman tapauksen seuraan.

Vierailija
13/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelupalstojen suurkuluttaja jolla jalassa loaferit (ainakin voimafantasioissaan)?

_Menikö tunteisiin?_

Vierailija
14/37 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunteisiin meneminen" on tavallaan haukkumailmaus tunteiden kokemisesta. Ei olisi yhtä purevaa sanoa "Näen, että sua harmittaa", "Loukkasinko sinua?", "Ehkä hieman ylireagoit?" tai muuta, jossa on sama asiasisältö mutta ilman ivailevaa, väheksyvää tai riitaa haastavaa sävyä.

Joskus näistä muoti-ilmausten toistelijoista tulee sellainen olo, että he haluavat todistella tuntevansa uusimmat jutut, aivan kuin se olisi joku hieno asia, jota kuka tahansa ei osaakaan. Usein samassa viestissä on vain se muoti-ilmaus eikä mitään muuta. Miksi? Eikö ihminen rohkene tuoda itseään esille, että keksisi edes vähän jotain omaa eikä sellaista, minkä on moneen kertaan aiemmin kuullut? Ajatteleeko, että täytyyhän sen olla hyvin sanottu, kun muillakin toimii?

Onko takana joku tällainen ajatus: "Hei, tähänhän sopis se yks ilmaus, jota oon aina itsekin halunnut käyttää, joo mäpäs pistän sen!"

Kun se on sitten lähetetty, niin ajatteleeko nää ihmiset, että "nyt mä sitten oon osa sitä coolia porukkaa"? Ja jos viesti on jossain missä annetaan yläpeukkuja, niin saavat niistä sitten jotain hyväksytyksi tulemisen tunnetta?

Olis helppo sanoa, että tuollainen käytös johtuu epävarmuudesta, mutta todellakaan kaikki epävarmat ei käyttäydy noin, joten varmasti syynä on jotain muuta(kin?).

Vierailija
15/37 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus meni tunteisiin. Ei minulla muuta.

Vierailija
16/37 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta asiathan liittyvät meihin, ihmisiin. Aika moni asia on sellainen, että kuullessaan muiden ymmärtämättömyyttä siihen (jos se on itseä lähellä) se loukkaa.

Eli jos olet kovin ymmärtämätön, voit tulla loukanneeksi muita.

Silloin tällainen ihminen helposti haluaa koittaa loukata sinua.

17/37 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten meni noin niinku omasta mielestä"  on yksi minun inhokkini kuten myös tämä "menikö tunteisiin" .  Idioottimaisia ja ulkoa opittuja hokemia.

18/37 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäinen

19/37 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jj

Vierailija
20/37 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oma julistuslinkki ja "Jätän tämän vaan tähän" kuuluu  samaan kategoriaan. Henkii laiskuutta ja kyvyttömyyttä itse analysoida ja soveltaa lukemaansa keskustelussa, kuten myös ylimielisyyttä toisia keskustelijoita kohtaan. "Kato mä nyt lopetan tän teidän jaarituksen koska tiedän totuuden, lukekaa tästä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän