En tykkää Ultra brasta
Oonko ainoa? Joku noissa on aina tökkinyt. Varsinkin Terhi Kokkonen ja Joel Melasniemi vaikuttaa niin ylimielisiltä.
Kommentit (56)
Olin tuolla Ruississa. Oli aika huimaa, kun liki 30 000 ihmistä laulaa kuorossa, ruotsinlaiva lipuu ohi kansi täynnä ihmisiä. Tietynlainen musiikki on kuin taikaa, ja oikeassa hetkessä siihen tavallaan kuin katoaa. Itkin, lauloin, tanssin, enkä unohda tuota keikkaa koskaan.
Oma suosikkini UB:n tuotannosta on Pärnu.
Terhi Kokkonen on Anja Snellmannin näköinen, tai siis kuin Anja hiukan nuorempana. Samanlainen vino hymy.
Terhi ja Joel kirjoittelivat (vuorotellen?) 2000-luvun alussa Demi -lehteen joitakin kolumneja tms. :D
Muistan, että Terhi diggasi enemmän Britney Spearsia kuin Christina Aguileraa (jota en tajunnut, koska onhan Aguileralla paljon parempi ääni, mutta Terhin mielestä Aguileran tyyli oli kamala (se hiuspehko ja Moulin Rouge-buduaarivaatteet ja Britneyllä oli parempi rusketus...). Joel kirjoitteli jotakin keikkamuistoja, haukkui kaikki suomalaiset Cumulus-hotellit klooneiksi ja nimitti jotakin musiikkityyliä hyppyheviksi (mitähän se oli...no siis sitä musiikkia, jota esim. Linkin park edusti).
Mutta joo, itse teininä tykkäsin UB:sta, mutta jotenkin nyt 30+ vuotiaana ärsyttää se naivi "tiedostus" ja pikkunokkeluus. Mutta nuoriahan he tuolloin itse olivat, päälle parikymppisiä :)
Vierailija kirjoitti:
ap, taidat olla hieman juntti. Ultra bra on musiikkia urbaaneille ihmisille.
Tarkoitat varmaan, että täysin laskelmoitua kakkaa muka-urbaaneille ihmisille. Tuskin menisi läpi jossain New Yorkissa, vain täällä junttilassa kolahtaa.
Näin Joel Melasniemen joskus Lostarissa kun hän seisoi vieressäni baaritiskillä. Sanoin pari ystävällistä sanaa, johon Joel tokaisi: "Oliko muuta" ja poistui niskojaan nakellen paikalta. Pissa noussut päähän?
Ihme huutamista se laulaminen ja siis tosiaan muut kuorossa ja vain Vuokon ääni erottuu.
Täällä yksi. En pysty kuuntelemaan yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Ihme huutamista se laulaminen ja siis tosiaan muut kuorossa ja vain Vuokon ääni erottuu.
Laulutyyli ei ehkä aukea ihmiselle, jolle Agit-Prop ja muut bändin esikuvat eivät ole tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan aidosti pitänyt siitä, vaikka olen iältäni ollut heidän "kohderyhmää", akateemisesti koulutettu ja asunut Helsingin "punaviherkuplavyöhykkeellä" suuren osan aikuisiästäni sekä lapsuudestanikin. Mun mielestäni heidän musiikkinsa on liian kliseistä ja teeskentelevää, jotta se aidosti innostaisi.
Ai, minusta Ultra Bra on ihana juuri siksi, että minulle musiikki ja sanoitukset kuulostavat aidoilta, puhtaan teeskentelemättömiltä, ja sen esittäjät kuulostavat innostuneilta siitä, mitä tekevät. Suurin osa radiossa musiikista on kliseistä ja teeskentelevää, mutta mitä teeskentelyä voit löytää niinkin avoimen naiivista bändistä, joka laulaa "hei hoi hauki"? Kai sitten täytyy olla runouden, kirjoittamisen ja sanaleikkien ystävä, että näkee sen kaikkia kammottavan "teennäisyyden" kuoren läpi.
Vierailija kirjoitti:
Digataan miehet kans kummatkin kovasti. Suru oli kova, kun lopetti. Turussa oltiin kuuntelemassa joskus. Vieläköhän Terhi polttaa?
Miten Terhi pystyy nukkumaan yönsä, kun on polttanut monta hehtaaria sademetsää?
Minä en tykkää saariston villestä ja hänen kamelinkyttyrä kulttuurin edistämisestä.
Katoin telkkarista pätkän, ja mietin, että tää on niinku joku lastenbändi - sillä erotuksella, että suurin osa lastenbändeistä on hyviä.
UB olis voinu olla osa minunkin nuorta aikuisuuttani, mutta musiikkimakuni on aina ollut hieman kultivoituneempaa sorttia. En tykkää huutolaulusta, teeskentelevistä sanoituksista enkä bändin imagosta.
Eikä Terhi Kokkosen kopeus ole mikään salaisuus.
En minäkään pitänyt ap:n ikäisenä. Aikuiseksi kasvettuani asia on aivan toisin.
Aivan huikea Ruisrockin keikka Yle areenassa ❤
ap, taidat olla hieman juntti. Ultra bra on musiikkia urbaaneille ihmisille.