En tykkää Ultra brasta
Oonko ainoa? Joku noissa on aina tökkinyt. Varsinkin Terhi Kokkonen ja Joel Melasniemi vaikuttaa niin ylimielisiltä.
Kommentit (56)
Mä tykkään kyllä.. Tuossa on oikeasti tarvittu taitoakin säveltää noi biisit ja laulajien äänet ihsnat!
En ole koskaan aidosti pitänyt siitä, vaikka olen iältäni ollut heidän "kohderyhmää", akateemisesti koulutettu ja asunut Helsingin "punaviherkuplavyöhykkeellä" suuren osan aikuisiästäni sekä lapsuudestanikin. Mun mielestäni heidän musiikkinsa on liian kliseistä ja teeskentelevää, jotta se aidosti innostaisi.
Edelliseen vielä lisäisin että tykkään enemmän sellaisista heidän biiseistään, jotka eivät ole olleet hittejä.
Kohderyhmäänsä
Sori.
T. Edellinen
Vierailija kirjoitti:
Kahden peräkkäisen konsertin perusteella Terhi ei ole juurikaan muuttunut 17 vuoden aikana, harvinaisen hyvin säilynyt ikäisekseen naiseksi. Vuokon ja Terhin äänet ovat muuttuneet aika paljon, mutta bändi soittaa aivan yhtä hyvin ja voisin kuvitella, että muusikot yleensä vain paranee iän myötä. Olin Tampere-talon keikalla syksyllä 2000, mikä oli huikea kokemus. Ultra Bra on osa sukupolvikokemusta ja omaa nuoruuttani. Kappaleet ovat sävellysten aikaan Kerkon nuoren iän ja kokemattomuuden huomioon ottaen taidokkaita ja hyvin aikaa kestäneitä. Paljon parempaa musiikkia kuin tällä hetkellä kaikkialla soiva rap-konemusiikki-genre. En silti jaksa innostua tästä samaan tahtiin kuin nuorempana, itsekin kun olen jo ehtinyt keski-ikäistyä.
Käsittämätöntä että tuosta keikasta on jo 17 vuotta!
Terhi Kokkosen paino on pysynyt varmaan lähes täysin samana, joten siksi ulkonäkö ei ole muutenkaan kauheasti muuttunut.
En ole koskaan ollut erityinen Ultra Bra -fani mutta muutamat biisit on kyllä hyviä. Esim. Minä suojelen sinua kaikelta kolahtaa edelleen. Sanoitukset ovat jossain kappaleissa vähän typeriä mutta sanoitukset on mulle yleensä ihan toisarvoisia musiikissa muutenkin.
Isot orkestraatiot (oikeilla soittimilla) ja stemmalaulut ovat harvinaista herkkua. Konemusiikista en tykkää pätkääkään, rapista nyt puhumattakaan.
Digataan miehet kans kummatkin kovasti. Suru oli kova, kun lopetti. Turussa oltiin kuuntelemassa joskus. Vieläköhän Terhi polttaa?
Vierailija kirjoitti:
Digataan miehet kans kummatkin kovasti. Suru oli kova, kun lopetti. Turussa oltiin kuuntelemassa joskus. Vieläköhän Terhi polttaa?
Ei ole polttanut enää aikoihin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole polttanut enää aikoihin. :)
Hyvä niin. Jäi mieleen kun tuprutteli ennen konsertin alkua.
Onneks mä en sittenkään päässy tänä kesänä livenä Ultra Braata kattomaan. Mä oisin itkeny niin lujaa, että ois menny ihan hukkaan mun rahat. Tää telkkarista nähtykin on itkettäny. Niin hienoa musiikkia, upeita laulajia, mieletöttömiä muusikoita. Mä en kykene itkemättä kokemaan mitään hienoa tai "elämää suurempaa" :)
Terhi ei ole varmaan kauhean kiva luonteeltaan? jotenkin häijyn, itsetietoisen ja ärsyttävän oloinen. Eikä se nyt niin nuorelta näytä, pikemminkin keski-ikäiseltä joka yrittää näyttää samalta kuin nuorena.
Terhillä ei minkäänlaista lauluääntä, ei minkäänlaista. Ja vain Vuokon ääni kuuluu.
Tykkään bändin musiikista, mutta en asenteesta. Onko akateemisten suosikki, ken tietää...
Terhi oli 90-luvun puolessa välissä nokka pystyssä kulkeva diivan alku. Toivottavasti on noista ajoista aikuistunut.
Vierailija kirjoitti:
Terhi ei ole varmaan kauhean kiva luonteeltaan? jotenkin häijyn, itsetietoisen ja ärsyttävän oloinen. Eikä se nyt niin nuorelta näytä, pikemminkin keski-ikäiseltä joka yrittää näyttää samalta kuin nuorena.
Se näyttää hyvännäköiseltä keski-ikäiseltä.
Joel on huvitta ku se esittää jotain kitarasankaria ja on ihan tosissaan.
Pukumiehiä ja rennosti pukeutuvia naisia? Jännä yhdistelmä.
Risupartojen musiikkia. Tietää kun sinnemäki sanoittanut.
Ruisrockin konserttia katsoessa ihmettelin, miten hyvin yleisö lauloi (ne viimeiset kappaleet siis). Kuin oikea kuoro, ihan pysyy hyvin sävelessä!