Suomalaiset ovat harmaata massaa, meiltä puuttuu persoonallisuus
Kommentit (100)
Onhan niitä persoonallisuuksia, vaan ne haukutaan junteiksi, kun ei pysy pikkusormi pystyssä tms.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta Suomesta poissa asuneena sanon, että suomalaisilla on persoonallisuutta ja särmää, yksi maailman persoonallisimpia kansoja. Olen ylpeä suomalaisista juuristani.
Komppaan täysin! Suomalaiset ovat maailman individualistisin kansa!
Tiedä siitä harmaasta mutta turhan vaatimaton kansa, ollaan oltu reilu 100 vuotta itsenäisiä ja siitä huolimatta suht' pitkälle kehittynyt maa monella alalla. Vähän on sellaista mielistelyä ja kumartelua joka suuntaan, vähempikin nöyristely riittäisi. Turhaan aina mietitään mitähän ne meistä ajattelee, mitä sillä väliä.
Mitä sitten? Varmaan aika moni muukin kansa.
Tai sitä ei uskalleta näyttää.
Kaikki on tässä maassa pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedä siitä harmaasta mutta turhan vaatimaton kansa, ollaan oltu reilu 100 vuotta itsenäisiä ja siitä huolimatta suht' pitkälle kehittynyt maa monella alalla. Vähän on sellaista mielistelyä ja kumartelua joka suuntaan, vähempikin nöyristely riittäisi. Turhaan aina mietitään mitähän ne meistä ajattelee, mitä sillä väliä.
Minusta se ei ole mielistelyä eikä kumartelua, vaan ihan sellaista suhteiden ylläpitoa. Saatiin 1300 km rajaa kiinni, kun tarve vaati. Kun maa elää kuitenkin enimmäkseen viennistä, niin parempi hoitaa suhteita hyvin. Tätäkin aina ihmettelen. Samalla tavalla tomivat kaikki maat. Joidenkin on vaan oltava avoimempia useampaan suuntaan, kun maa on pieni. Väestöltä ollaam jossain 115-125 sijalla maailman maista.
Suomalaiset ovat pääosin introvertteja ja sen vuoksi ERITTÄIN persoonallisia SISÄISESTI. Sisältö ratkaisee :)
Mene nyt hyvä ihminen silmälääkäriin olis pitänyt mennä 50 vuottasiten, olet värisokea näet vaan musta valkoisena maailman. tai siten olet sekaisin eli mt ongelmainen kumpi olet hanki ammatti apua.🤔🤔
Olen äärimmäisen mielelläni harmaata massaa.
Olen äärimmäisen introvertti ja haluan sulautua seinään.
Mahtavaa, että kaltaiseni saavat ymmärrystä täällä, meitä ei ihmetellä.
Niin ovatkin, en tajua mistä se harmaa puuromainen luonne tulee. Olis nyt edes vahvoja persoonia, kaikki ovat samanlaisia viivasuisia hymistelijöitä,joilla ohut heinäletti. Niin tylsää, ruotsalaiset keskustelevat, nauravat, näkevät ystäviä ja tietävät kulttuurista. Suomalaiset tietävät ehkä uuden Keskon keskioluen ja osaavat laittaa tuulipuvun päälle.
Olen eri mieltä AP. Ei mulla muuta
Suomalaisten yksi ongelma on, että keskitytään liikaa negatiivisiin asioihin.
Varsinkin sisäsuomen pienillä junttikylillä tilanne on tänäkin päivänä pahimmillaan se, että jos olet erilainen ja selkeästi erottuva oma persoona, niin siitä pidetään huoli että sinut painetaan maanrakoon, sinusta keksitään ja levitetään paskapuheita totuuksina, sinua katsotaan kylällä vihaisesti, ja olet vähintäänkin homo/lesbo (joka pienellä junttikylällä tottakai rinnastetaan vieläkin kutakuinkin pahimmaksi sairaudeksi mitä löytyy). Jotenkin niin huvittavaa, miten jotkut suorastaan raivostuttavan jääräpäisesti kieltäytyvät pysymästä ajassa mukana. Kaiken pitäisi olla samaa kuin aina, silloin joskus ennen.
"Se on kato vanha toyota hiluksi ja muuta ei tarvita, meillä tuo poeka käy hoitamassa minun ja muorin asioita tietokonneen kanssa kun myö ei tuohon nörttitouhuun ruveta, minun pittää kato tehä oiiikeeeita tööitä! Se on kummaksi männy, nuo kaikenmaaliman veispuukit ja juutuupit, ne on nuita nykyhömpötöksiä, pittääkö sinne nyt kaikki aina kertoa ja männä esittelemmään! Kyllä on joutavata touhua sanon minä!!"
Ap haluaisi varmaan koko maailmasta samanlaisen sulatusuunin, jossa letkeästi mentäis lattemuki kourassa ja sulavaa small talkia kovaan ääneen höpöttäen.
Juu luuk sou ömeizinnggg!
Tiesitkö, että esim.Australiassa väestö pukeutuu värittömämmin kuin Suomessa? Mene Britteihin pikkupaikkakunnille, jossa kyynisiä taikinanaamoja t-paidassa ja farkuissa riittää.
Tää au-tismi on ihanaa. Pieniä nyansseja, RAUHAA. Iloitaan pienistä asioista.
Miks pitäis jokaisen maan muuttua samanlaiseksi? Eikä täällä tarvitse asua josnei tykkää, sen kun muuttaa pois.
Oletko ap kuullut veemäisestä brittilehdistöstä?
Mistä se kertoo? Veemäisestä kansasta, ivallisesta ja sarkastisesta. Kaukana on britti-gentlemanniajat.
Paskanmarjat. Oma mielesi on harmaa, ja se levittäytyy maailmankuvaasi.
Se johtuu siitä, että kun täällä kateus kukoistaa, vähänkään erilainen tai jotenkin sädehtivä, tuo esille lahjojaan yms niin ollaan kateellisia. Se on fakta ja täällä ihmiset myöntää kateutensa. Omakin kokemukseni on se, että ihmiset tekee kaikkeansa, että et huomaisi omia vahvuuksiasi ja, että pysyisit mahdollisimman ns alhaalla. Edetään uralla kampittamalla, levittelemällä valhellisia juoruja ym. Sanotaan, että mene pois ja ei sinua tarvita oman asemansa pönkkäämiseksi. Siksipä moni paikka on näivettynyt kun sinne jäi vain ne pahimmat kiusaajat. Suomalaiset ei puutu noihin ja kiusaaminen voi olla jo koulussa todella julmaa ja rajua. Mitään nuo sadistiset kiusaajat eivät kuitenkaan hyvää ja pysyvää saa aikaan. Huvittaa kun itse olen nyt entisenä koulukiusattuna kivunnut ylätasolle niin ihmiset silti yrittää kampittaa ja asettaa esteitä tielle, että en pääsisi etenemään tai saisi mitään. Jos saan vähänkään mitään esim. rahaa tai jotakin herätään, että hei tuokin saa jotakin. Esim kun saan kelalta erästä tukea, oikein kateellisena sanotaan, että kylläpä sieltä nyt on hövelisti myönnetty eli ihmisten egot perustuu siihen, että minulla on mahdollisimman vähän ja pysyisin köyhänä. Ei oikeasti haluta toiselle hyvää vaikka itsellä olisi enemmän. Mutta samaan aikaan kukaan noista ihmisistä ei olisi valmiita kantamaan näitä vastuita mitä minulla on, heistä voisin tehdä sen ihan ilmaiseksi heidän ollessa saamapuolella ainoastaan.
Mitä muuta voi odottaa reilu 5 miljoonaisesta kansasta, joka on elänyt vuosisatoja eristynrenä populaationa lisääntyen keskenään. Sisäsiittoisuus jättää arpia aivoihin, sen näkee ja kuulee. Muutenkin melko yhdenmukainen olemus viittaa siihen, että suurin osa on serkkuja keskenään. Moni pariskunta ilmeisesti keskenään myös sisaruksia. Ei hyvä.