Mitä mieltä olet nykymaailmasta? Onko tämä mielestäsi paha ja arvaamaton paikka?
Kommentit (11)
Markkinatalous, siitä johtuva luonnon tuho ja epätasaisesti jakaantunut varallisuus siitä johtuvat sodat vituttavat. Onko markkinatalous antikristus? Raamatuntuntijat hoi! Onko peto persoona vai voima?
Kyllä mun turvallisuudentunne on horjunut näiden terrori-iskujen takia. Aina käy mielessä ajatus "mitä jos jotain tapahtuu" ollessani esim.isossa väkijoukossa/kauppakeskuksessa tms. Valitettavasti. Ei mulla käynyt tällaiset pelot/turvattomuus mielessäkään ennen viime vuosia, kun Euroopassa alkoi tapahtumaan iskuja.
Jehovantodistajat kävivät ovella jo muutama vuosi sitten kertomassa, että väkivallanteot, ahneus ja kovuus lisääntyvät. Tämä siksi, että maailmassa heidän mukaansa valtaa yhä enemmän sijaa paha eli s**tana. Ihmiskunta joutuu aloittamaan alusta, koska on niin pilaantunut.
En kieltämättä mielelläni muksuja puksauta tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun turvallisuudentunne on horjunut näiden terrori-iskujen takia. Aina käy mielessä ajatus "mitä jos jotain tapahtuu" ollessani esim.isossa väkijoukossa/kauppakeskuksessa tms. Valitettavasti. Ei mulla käynyt tällaiset pelot/turvattomuus mielessäkään ennen viime vuosia, kun Euroopassa alkoi tapahtumaan iskuja.
Itse en osaa vielä terroristeja pelätä, niin minimaalista kuitenkin Suomessa vielä. Sen sijaan vihaiset, vähän koulutetut, suomalaiset pelottaa, niitä on huomattavasti enemmän ja voivat käyttäytyä impulsiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on aina ollut paha ja arvaamaton paikka. Elämme kuitenkin paremmassa maailmassa kuin koskaan; köyhyys vähenee, tauteja selätetään, sotia on aina vähemmän, vaikka terrorismi puhuttaa siihenkin kuolee vähemmän ihmisiä kuin jokunen vuosikymmen sitten.
Kannattaa lukea historiaa jos nykymeno masentaa.
Tämä on aivan totta. Voi huvikseen vaikka verrata maailmaa sadan vuoden takaiseen aikaan, kun ensimmäinen maailmansota oli käynnissä. Silloin ihmisiä kuoli rutkasti enemmän kuin näissä nykyisissä terrori-iskuissa. Silloin kuoltiin tauteihin, joita ei enää edes sairasteta, koska rokotteet ovat ne lähes hävittäneet maailmasta. Ihmiset olivat oikeasti köyhiä. Köyhyys ei ollut sitä, että joutuu hakea toimeentulotukea kuten nyt, vaan sitä, että ruokaa ja asuntoa ei ihan oikeasti ollut.
Kyllä vaan, maailma on nyt paljon parempi paikka.
No milloinkas maailma mikään paratiisi olisi ollut ?
On, vaikka sotia on vähemmän niin luonto kärsii, ja siitä kärsii ennen pitkää ihmisetkin. Jos vaikka sata miljoonaa afrikkalaista päättäisi asuttaa Suomen ilmastopakolaisena niin eipä voitaisi sille mitään.
Kahteen keskusteluun täällä olen tänään ihan asiallisilla kirjoituksilla yrittänyt osallistua, mutta hukkaan ovat ajatukset ja kirjoitukset menneet.
Eikö olisi parempi,että moderaattorin virassa täällä toimivat sensuroisivat jo otsikotkin pois, ettei ihmisiltä menisi niin paljon vaivaa hukkaan.
Vaihdetaan me vaan piparkakkureseptejä ja keskustellaan ' jännämiehistä' ja kilttimiehistä' ja haukutaan 'setämiehiä' . sehän on ihan passelia jutustelua-eiks'vaan...
Maailma on aina ollut paha ja arvaamaton paikka. Elämme kuitenkin paremmassa maailmassa kuin koskaan; köyhyys vähenee, tauteja selätetään, sotia on aina vähemmän, vaikka terrorismi puhuttaa siihenkin kuolee vähemmän ihmisiä kuin jokunen vuosikymmen sitten.
Kannattaa lukea historiaa jos nykymeno masentaa.