Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia jotkut juovat niin paljon viiniä, viiniähän on ihan hirveää litkua

Vierailija
25.08.2017 |

Varsinkin punaviini. Mikä saa ihmisen juomaan tuollaista kitkerää kuraa? Onko takana pääosin vain halu hienostella vai mitä on taustalla? Onko ihmisillä joku naurettava käsitys että vähäsokerinen ja -rasvainen/rasvaton alkoholijuoma on jotenkin erityisen ylevää juotavaa vaikka itselleen rehellinen ihminen myöntää että viini on ihan hirveän makuista?

Kommentit (46)

21/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän viiniä pidä paljon juoda vaan lasillinen riittää. Viineissä on ihania makuvivahteita jotka yhteensopivien ruokien kanssa tarjoavat ihania kulinaristisia elämyksiä. Kaikki eivät juo humalahakuisesti, edes Suomessa. Suurin osa suomalaisista ei tajua viineistä mitään. Kaljaa ja sidukkaa vaan kitataan että menis pää sekaisin.

Vierailija
22/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkku on järkyttävän pahaa, jopa se "hyvä" punkku. Kaikki maistuu kitkerältä ja tulee kauhea jälkimaku. Olen yrittänyt sivistää itsestäni punaviinin ystävää, mut ei onnistu. Jotkin halvat valkkarit menee alas, max 1 lasi.

En juo siidereitä tai lonkeroitakaan. Kylmä olut kuumana kesäpäivänä ja joku drinkki ravintolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on kovin kovin kehittymätön makuaisti. Viinit ovat hyviä, sokerilitkut eivät.

Se on vain sinun mielipiteesi, paskahousu :)

Kehittymätön olet, huomaa jo sanavalinnoistakin. MOT.

Vierailija
24/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollisimman "korkeaprosenttinen" tumma suklaa ilman muuta parempaa kuin joku perkeleen toblerone tms. ällömakea suklaa eikä nyt jotain kermaliköörejä voi makuelämyksenä edes verrata hyvään single malttiin tai bourboniin.

Vierailija
25/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkku on järkyttävän pahaa, jopa se "hyvä" punkku. Kaikki maistuu kitkerältä ja tulee kauhea jälkimaku. Olen yrittänyt sivistää itsestäni punaviinin ystävää, mut ei onnistu. Jotkin halvat valkkarit menee alas, max 1 lasi.

En juo siidereitä tai lonkeroitakaan. Kylmä olut kuumana kesäpäivänä ja joku drinkki ravintolassa.

Mene joskus hyvässä seurassa ravintolaan. Valitse ruoan kanssa sellainen viini mitä siellä suositellaan. Se on aivan eri asia kuin ottaa tuosta vaan huikka jotain.

Vierailija
26/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkea kirjoitti:

Eihän viiniä pidä paljon juoda vaan lasillinen riittää. Viineissä on ihania makuvivahteita jotka yhteensopivien ruokien kanssa tarjoavat ihania kulinaristisia elämyksiä. Kaikki eivät juo humalahakuisesti, edes Suomessa. Suurin osa suomalaisista ei tajua viineistä mitään. Kaljaa ja sidukkaa vaan kitataan että menis pää sekaisin.

Juuri näin. Ap ja kaverinsa haluavat pään sekaisin elämysten sijaan. Minulle riittää lasillinen tai pari hyvää viiniä, yleensä kalliimmasta päästä. Minä arvostan sitä kun tuttava tuo omasta kellaristaan laatuviinin  päivälliselle. Hyvä ruoka yhdistettynä hyvään viiniin ja hyvään seuraan, mikä nautinto!

Vierailija
27/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on kovin kovin kehittymätön makuaisti. Viinit ovat hyviä, sokerilitkut eivät.

Sinun räkäpääsi rinnalla olen Einstein ;)

Vierailija
28/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jops palaisit takaisin sen makean omppusiiderikkeesi pariin, kun noin kävi  tunteisiin. Koita toipua alemmuudentunteestasi jotenkin. Tsemiä!

Vierailija
29/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka en pidä viineistä niin en siis ole mikään siideri/kaljaihmisiä, liköörit (myös kerma) ovat lemppareitani. -ap

Makuaistisi on 3-vuotiaan tasolla. Makeaa sen olla pitää. Tyypillinen wt.

Alkoholi on nautiskelua varten ja vähän vaikeaa aidosti nautiskella jos ei ole juurikaan sokeria tai rasvaa. Onko sinusta esim. sokeriton suklaa tai kakku parempaa kuin tavallinen? Varmaan nautiskelet myös jollain suolaamattomilla ja paahtamattomilla pähkinöillä? Opiskelen yliopistossa että en ainakaan siltä osin mikään kauhean wt ole. -ap

Olet sitä wt. Juuri yllä todistit sen. Yliopistoonkin pääsee  valitettavasti ihmisiä joiden henkinen kehitys on pysähtynyt jonnekin 15-vuotiaan tasolle.

Vierailija
30/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein yliopistossa opiskelet, ja kun ei omassa suussa maistu viinit hyvältä niin viininystävien täytyy olla teeskentelijöitä :D Voi sinua pientä. Maailmassa on varmasti monta ihmeellistä asiaa ota sinä et vaan ymmärrä.

Vierailija
31/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jops palaisit takaisin sen makean omppusiiderikkeesi pariin, kun noin kävi  tunteisiin. Koita toipua alemmuudentunteestasi jotenkin. Tsemiä!

Minulla ei käy tunteisiin yhtään mikään muu kuin se, että maailmassa on kaltaisiasi persnaamoja ;) Valitettavasti persnaamaisuudesta ei voi toipua, joten en viitsi sinulle tsemppejä toivotella :D

Vierailija
32/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskahousu kirjoitti:

Valkea kirjoitti:

Juuri näin. Ap ja kaverinsa haluavat pään sekaisin elämysten sijaan. Minulle riittää lasillinen tai pari hyvää viiniä, yleensä kalliimmasta päästä. Minä arvostan sitä kun tuttava tuo omasta kellaristaan laatuviinin  päivälliselle. Hyvä ruoka yhdistettynä hyvään viiniin ja hyvään seuraan, mikä nautinto!

Minä nimenomaan en ole mikään pää sekaisin -tyyppi jolle tärkeää on vain että juomassa on sitä etanolia vaan minua kiinnostaa juomista saatava makunautinto. Jos juon niin juon aika vähän kerralla. -ap

Vierailija
33/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viini on kyllä ainut alkoholijuoma, mitä joskus ihan tosissaan tekee mieli (ilman erityistilannetta). En kyllä minäkään pidä punkusta, mutta valkkareista tykkään. Huh. Oispa viinii.

Vierailija
34/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette naurettavia!!! Jos joku ei pidä viineistä alatte haukkua kaljan siiderin kittaajaksi jne. aivan kuin hänessä ois jotain vikaa kun poikkeaa teidän mieltymyksistänne,eihän kaikki pidä samoista ruuistakaan. Itse pidän kaikkia alkoholijuomia äklöinä ja viinejä etenkin. Ruokakin menee pilalle jos sen kanssa on viiniä tarjolla. Lipittäkää rauhassa sitä viintänne ,mutta älkää haukkuko niitä jotka ei niin tee

Vierailija
35/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tainnut kokeilla vain kyykkyviinejä.

Tsot, tsot. Kyykkyviini on toisinaan voittanut vuoden viinitittelinkin. Ettei ne kaikki aina ole karmeeta kuraa. :D

Vierailija
36/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai tykkää lapsena mistään ruoastakaan heti. Aisteja pitää herätellä ja oppia mikä sopii minkäkin kanssa. Jos ajatellaan vaikka kahvia, niin sen kanssa sopii jäätelö tai suklaa. Ei mansikat. Mutta mansikka taas sopii jäätelön sekaan.

Sama se on viineissä. Ruoassa on jo rasvaa ja makeuttakin usein, joten se viini tasapainottaa. Olen huomannut että viinejä inhoavat ovat sellaisia, jotka syövät ruoka-aineita, ei aterioita. Kokonaisuus ei ole tärkeää. Minusta taas kokonaisuus on se syy miksi istun pöytään. Makujen harmonia.

Vierailija
37/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä joskus ruoan kanssa, joskus lasillinen muuten vaan. 

Vierailija
38/46 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join 12 vuotiaana ensimmäisen kerran punaviiniä ja se oli pahaa, ihan uskomatonta myrkkyä. Yritimme kaverin kanssa saada makua parannettua mm. sokerilla ja sitruunalla, mutta eihän se siitä parantunut. Sen myrkyn jälkeen en edes maistanut punkkuja kymmeneen vuoteen. En muista mitä tuo viini olisi silloin ollut, varmaan jotain halpaa marjaviiniä.

Saksassa asuessani löysin paikalliset aivan upeat viinit ja sen jälkeen olemme tehneet miehenkin kanssa muutamia viini matkoja eri viinitiloille. Niistä olemme tehneet niin ihania löytöjä viinitiloilta, että voisin juoda vaikka koko ajan.

Vierailija
39/46 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Viru valge on paljon parempaa😋

Vierailija
40/46 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän viinin mausta. Minusta on hauskaa etsiä eri makuja ja aromeja viineistä, maistella hitaasti ja nautiskellen.

Juon viiniä harvoin, ehkä 3-4 aterialla kuukaudessa ellei ole työpäivällisiä.

Olutta ja siideriä en juo ollenkaan, hirveän makuisia ja kauheaa litkimistä litratolkulla! Kuka jaksaa? No ehkä joku normandialainen siideri, pieni lasillinen riittää.

Viskejä ja konjakkeja tms ei mene alas ollenkaan eikä likööriäkään. Jälkiruokaviinit (trockenbeerenauslese), puolimakeat portviini tai sherry maistuu kyllä

Drinkeissä suosin vodkapohjaisia "puhtaita" juomia kuten esim caipiroskaa. Tosin kesällä lempparini on Hugo tai Aperol Spritz.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi