Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudessa kotikerrostalossani on salattu kerros! Nyt mielikuvitus laukkaamaan!

Vierailija
25.08.2017 |

Muutin kuun alussa uuteen kotiin kaupungin laitamilla sijaitsevaan kerrostaloon. Asun kolmoskerroksessa. Alapuolellani on salattu kerros, eli sinne ei hissi pysähdy eikä sinne pääse rappujakaan pitkin. Hississä kun painaa nappulaa 2, järjestelmä ei ota komentoa vastaan, vaan hissi jää odottamaan uutta painallusta johonkin toiseen kerrokseen. Portaita pitkin kävellessä kakkoskerroksessa on vain tasanne ja yksi iso ovi, joka on lukossa. Jos hissi pysähtyisi kakkoseen, hissin ovi aukeaisi tuon oven takana.

Joskus olen nähnyt kun kakkoskerrokseen menee joku. Kerran olin hississä matkalla kolmoseen, kun kyytiin tuli joku mies, joka näppäili seinässä olevaan avainkoodinäppäimistöön nelinumeroisen koodin (jonka piilotti kädellä etten näkisi sitä). Kun hissi pysähtyi kakkoseen ja ovet aukesivat, siellä oli säkkipimeää. Ja se mies vaan käveli sinne pimeyteen :O Joitain kertoja olen ollut portaikossa matkalla alas, kun joku menee avaimella sisään siitä tasanteen ovesta ja taas luikahdus pimeyteen oven sulkeutuessa perässä...

Minua tämä jotenkin karmii. Tämä tiedottomuus siitä - mitä omien jalkojen alla on - on riipivää. Nyt mielikuvitukset laukkaamaan (ja miksei ihan faktatietokin) - mitä tuossa salatussa kerroksessa voi olla?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kolmoskerrokseen pääsee jos tulee sähkökatko tai hissi on rikki?

Siis jos tarina on tosi, mitä suuresti epäilen, tuollainen järjestely on palo- yms. turvallisuussäännösten vastainen.

Valitettavasti olen tosikko...

No niitä portaita pitkin.

Vierailija
42/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaimeni ei käy siihen oveen kun minulla on sellainen neliskanttinen Abloy-ura-avain ja siihen oveen näyttää sopivan sellainen puolikuun mallinen Abloy (juu, olen todellakin kokeillut :D)

Ei kovin salausta ole kerta vain suht helposti tiirikoitava vanha abloylukko estää pääsyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites kolmoskerrokseen pääsee jos tulee sähkökatko tai hissi on rikki?

Siis jos tarina on tosi, mitä suuresti epäilen, tuollainen järjestely on palo- yms. turvallisuussäännösten vastainen.

Valitettavasti olen tosikko...

No niitä portaita pitkin.

Ai niin, luin huolimattomasti. mutta nyt mun hahmotuskyky ei riitä... missä kohtaa tasannetta hissi voi sijaita, jos siitä pääsee suoraan kakkoskerroksen huoneistoon. ja miten ne portaat voi mennä... pitäis saada pohjapiirrustus.

Ääääh, luovutan ja menen nurkkaan häpeämään.

Vierailija
44/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa luin huonosti aloituksen. Usein on salainen kellarikerros, joka tosiaan on jotain teknistä tilaa, normaalia matalampi, mutta tämä oli erilainen. No mulla on toinenkin selitys. Se on jonkun yrityksen varastotilaa ja sisältää ehkä jonkun pienen toimiston. Sinne pääsee vain kulkuluvalla. 

Tämähän se todennäköisesti on. Ei olisi mitään järkeä tehdä mitään salaperäistä SUPON tilaa noin salamyhkäisesti vaan sellainen olisi ihan normaalissa asunnossa.

Vierailija
45/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossainhan liskoihmistenkiin on asuttava.  Ne jotka käy kylässä on illuja jotka käy hakemassa käskyjä liskareilta. Listoilla on myös oma sisäänkäynti taloyhtiön hormin kautta. 

Kannattaa kuunnella kaikkia rapinoita hormeista.

Vierailija
46/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä bannaan berseeseen

Vierailija
47/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä asuu Elvis, John Lennon,Kurt ja Hoffa kulkee tolla hissikortilla.

Siellä asuu John Malkovich.

Vierailija
48/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

George Soros asuu siellä ja mies jonka näit oli Bill Gates. 

Pelaavat siellä venttiä samalla kun suunnittelevat kolmatta maailman sotaa. 

Vierailija
49/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon asuntojen omistussuhteet kiinnostaisi. Omistaako sama taho koko talon vai onko asunnoilla useita omistajia? Jos yksi henkilö tai firma omistaa, niin siinä on joko omistajan oma asunto tai sala-asunto tai sen firman jotain juttua, sekin voi olla salaista.

Mutta jos useampia omistajia, niin sitten siinä on joko yhden tyypin iso asunto tai jotain hämärää/salaista toimintaa. Mitä postiluukussa tai laatikossa tai ovessa lukee? Vai onko sellainen talo, ettei ole nimiä missään? Vanha abloylukko voi selittyä sillä, jos siinä on vain jonkun vanha asunto. Mutta jos siellä on jotain salaista, niin eiköhän abloylukosta pääse vain johonkin aulaan ja muissa ovissa on muut lukot.

Mikähän talon historia on? Olisiko siinä joskus ollut jokin toimisto, jolloin eka ovi on "ulko-ovi" ja sisältä löytyy toimistojen ovet. 

Mitä talon ikkunoista ja parvekkeelta näkyy? Siis jos katsoisi sieltä asunnosta ulospäin. Mitä tahoja sieltä voisi tarkkailla? Näyttikö kulkija suomalaiselta vai ulkomaalaiselta? Ulkomaalaisen kyseessä ollessa voisi olla jotain vakoiluakin, suomalainen hämäryys viittaisi ehkä supoon. Tai ehkä etsivätoimiston tilat?

Toivottavasti tämä ei ole provo, koska kiinnostava mysteeri.

Vierailija
50/60 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä ketju tämäkin on.

Miksi nostat seitsemän vuotta vanhoja ketjuja jos ne ovat mielestäsi typeriä?

Vierailija
51/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkia en paljasta. Keski-Suomessa sijaitsee.

Kakkoskerroksessa on yksi ranskalainen parveke ja kaksi ikkunaa joissa verhot edessä.

Kuulostaa mielenkiintoiselta tämäkin tarina.

Vierailija
52/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksipervojen komentokeskus. Hallitsee koko taloyhtiötä ja teillä on joku intranetti. 

Vierailija
53/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusaikana rakentajat keksi hankkia asunnot itsellekin ja ilmaiseksi. Rakensivat ylimääräisen kerroksen ja niitä asuntoja ei tietenkään laitettu mihinkään myyntiin tai vuokralle. Ainut miinuspuoli on, että siellä ei ole ikkunoita, jotta asunnot ei paljastu. Siellä ne käyttää taloyhtiön sähköä ja vettä muiden kustannukselle, kun eihän niille tietenkään omia sopimuksia ole, kun ei auntoja virallisesti edes ole olemassa. Posti niille tulee postitoimipaikkaan, niin pitää käydä noutamassa, kun ei ole osoitetta ja postiluukkuja. Lapset vähän narisee, kun kaverit ei pääse kylään.

Pieniä rajoitteita, mutta aika halpaa elämistä. Olivatpa fiksuja!

Vierailija
54/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokevalvontakeskus. Siellä kuunnellaan lähiympäristön asuntoihin asennettuja mikrofoneja. Kaikki epäwoket keskustelut raportoidaan ajatuspoliisille.

Vierailija
55/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what raportoikoon vaikka jokainen risahdus.

Vierailija
56/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on exit only.

Vierailija
57/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vaan joku tekninen tila tai konehuone. Problem solved.

Vierailija
58/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisten hybridikeskus.

Vierailija
59/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö sinne pukumiehiä tiettyinä aikoina? Rappareiden sali?

Rapparit ei ihan noin salamyhkäisiä ole kuitenkaan. Jos käytät rapparimuseossa niin ihan näyttävät sen salin ja itse asiassa joku rapparien satavuotisnäyttelykin oli valtionarkiston kellarissa. 

Vierailija
60/60 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessa Kate tietysti 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi