Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Mikä minusta tulee isona??

Vierailija
03.04.2006 |

Mikään ala ei tunnu omalta. Alkaa iskeä jo epätoivo, ei minusta koskaan tule yhtään mitään. Buu-huu :`(

Muita yhtä toivottomia luusereita?

t. 28-vuotias vailla ammattia

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja sieltä tuli parhaiten sopivimmiksi ammateiksi biokemistiä, arkkitehtiä ja tota rataa.

Tuntuu, että olen pyöritellyt tätä päässäni jo ikuisuuden. En jaksaisi enää miettiä yhtään. Ehkä sitten menen vaan johonkin hiton tehtaaseen ja teen mukavia juttuja sitten vapaa-ajalla. Se olisi ainakin helppo ratkaisu. Eipä tarvisi enää miettiä. Prkl.

ap

Vierailija
2/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

31v, ja uraputki hukassa!!!

yhden ammatin olen itselleni lukenut, mutta sekin meni metsään kun 16v piti päättää noinkin vaikea asia!

silti aina ollut töissä, vaihtelevissakin paikoissa.

mutta nyt taas kotona ja tulevaisuus ihan auki,

en todellekaan tiedä mitä isona haluisin!!! ;)

Vierailija
4/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi itsetutkiskelua :)

Kai sinua jokin ala kiinnostaa? Harrastatko jotain - voisiko siitä saada ammatin? Missä olet hyvä? Mikä ala ei missään tapauksessa käy?

Vierailija
5/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ammattia, lukion jälkeen pidin " välivuoden" , koetin miettiä, mille alalle ryhtyisin. No, nyt niitä välivuosia on kertynyt jo 9... Jos olisin silloin opiskellut ammatin, olisi se luultavasti ollut väärä valinta kuitenkin, epäilen.

Olen tehnyt vähän kaikenlaista, mutta lyhyitä työsuhteita. Tuntuu kuin en olisi yhteiskunnan täysipainoinen jäsen, hyödyllinen ihminen ollenkaan. Kaipaisin kipeästi vakaata työsuhdetta, oivallusta, mikä olisi minun paikkani tässä elämässä.

Ahdistaa. Mille alalle sitä ryhtyisi havittelemaan? Onko sinulla mitään suuntaa ajatuksillesi?

ap

Vierailija
6/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä oikea ala. Mun on nyt vaan pakko saada joku ammatti, kun kohtahan nuo opintotukikuukaudetkin loppuu.

Periaatteessa tää kiinnostaa ainakin jonkin verran, mutta vielä enemmän mua kiinnostais yksi toinen ala. En vaan haluais enää tässä vaiheessa vaihtaa.

Haluaisin keksiä jonkun keinon yhdistää nämä kaksi alaa toisiinsa, niin ei menis tämä koulutus hukkaan.

Vierailija
7/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä poissulkemistaktiikkaa, eli päätä " ei tuota" " ei tuota" ja niin edelleen, niin sitten jäljelle jää se joka kiinnostaa eniten.

Jos mietit toisin päin, että " mikä kiinnostaa" tai kaikkein pöllöin vinkki " mitä harrastat" (haloo, lenkkeilystä ei ammattia saa), niin se on paljon vaikeampaa.

Vierailija
8/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä olen tehnyt joitakin testejä. Minua kiinnostaisi kaikkein eniten yliopistokoulutuksen piirissä olevat ammatit, mutta miten hitossa sitä lähtee opiskelemaan vielä 5-6vuotta?? Voi, kump aolisin ollut niin fiksu, että olisin hankkinut ammatin ennen lasten saamista!! Harmittaa.

Vierailija:

Suosittelen lämpimästi itsetutkiskelua :)

Kai sinua jokin ala kiinnostaa? Harrastatko jotain - voisiko siitä saada ammatin? Missä olet hyvä? Mikä ala ei missään tapauksessa käy?

Inhoan asiakaspalvelua (kokemusta on),esim. kaupanala tai sosiaali- ja terveysala ei sovellu minulle. Olen hyvä asiakaspalvelija, empaattinen ja tunneälyinen, mutta en pidä ihmisten kanssa työskentelystä. Koen sen rankkana. Ei haittaa, jos työssä on työkavereita tai asiakaspalvelua jonkin verran, mutta jatkuva naamakkain olo ihmisten kanssa risoo.

Olen käsillä tekevä, tykkään askarrella, leipoa, rakentaa ja korjata. Fyysinen työ ei pelota. Vuorotyötä en halua lasten vuoksi.

Mitäköhän muuta kertoisin?

Isoin ongelma lienee tuo kamppailu, miten löytää sopiva työ ilman yliopistokoulutusta. Sosiaalipsykologia kiinnostaa paljon. Ihmisten käyttäytyminen ja ihmisten väliset suhteet ovat mielenkiintoisia.

ap

Vierailija
9/9 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9

Vierailija:

Käytä poissulkemistaktiikkaa, eli päätä " ei tuota" " ei tuota" ja niin edelleen, niin sitten jäljelle jää se joka kiinnostaa eniten.

Jos mietit toisin päin, että " mikä kiinnostaa" tai kaikkein pöllöin vinkki " mitä harrastat" (haloo, lenkkeilystä ei ammattia saa), niin se on paljon vaikeampaa.

Tuo poissulkemistaktiikka on ainoa fiksu keino. Mutta sekin on todella vaikea, koska tuntuu, että ns. " r´tavallisten" ammattien joukosta en omaa paikkaani löydä. Minun on vaikea ajatella, mitä kaikkia ammatteja on olemassa, ja mitä ihmettä niissä ammateissa toimivat ihmiset työssään tekevät. Työvoimatoimiston sivuilla on ammatinkuvauksia, mutta ne tuntuvat sanahelinältä. En saa otetta niistä.

Täytynee paneutua nyt tähän oikein tosissaan. Teen tuon 8:n ehdottaman testin ensin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme