Lopetin alkoholinkäytön 3 kk sitten, onko maksa jo vähän toipunut?
Käyttö oli n. viinipullo kerran viikossa jo useamman vuoden. Joskus oli muutaman viikon taukoja.
Kommentit (15)
Olen lopettamassa sokerin käyttöäkin jo pitempään. En syö lisättyä sokeria enkä eineksiä. Piilosokeria varmaan tulee vielä syötyä, mutta ainakin "näkyvän" olen jättänyt samaan aikaan kuin alkoholinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen lopettamassa sokerin käyttöäkin jo pitempään. En syö lisättyä sokeria enkä eineksiä. Piilosokeria varmaan tulee vielä syötyä, mutta ainakin "näkyvän" olen jättänyt samaan aikaan kuin alkoholinkin. Ap
Hyvä! Sokereista pahin maksalle on glugoosifruktoosisiirappi, Yhdysvallat on kieltämässä sitä. Se on myrkkyä maksalle, moninkertaisesti pahempi maksalle kuin tavallinen sokeri. Kannattaa aina katsoa tuoteselosteesta onko tuotteessa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Sokereista pahin maksalle on glugoosifruktoosisiirappi, Yhdysvallat on kieltämässä sitä. Se on myrkkyä maksalle, moninkertaisesti pahempi maksalle kuin tavallinen sokeri. Kannattaa aina katsoa tuoteselosteesta onko tuotteessa sitä.
Mistä tuotteista sitä voi saada, kun en syö eineksiä, tai esim. valmiskastikkeita, enkä käytä limuja? Ap
Viikoista kuukausiin. Tuo 3 kk on jo hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuotteista sitä voi saada, kun en syö eineksiä, tai esim. valmiskastikkeita, enkä käytä limuja? Ap
Oli vaan pakko päästä pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Etköhän vastauksen tiedä, kun osaat kysyä asiasta. Jos aidosti et tiedä mene verikokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etköhän vastauksen tiedä, kun osaat kysyä asiasta. Jos aidosti et tiedä mene verikokeisiin.
Tietoa ja "tietoa" on netti täynnä. Ihan vastakkaistakin. Ap
Kannabis ei rasita maksaa mitenkään. Eikä siitä ole muitakaan pahoja haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Niin paitsi sen käyttäminen pitää osata. Mulla ei olisi aavistustakaan, miten sitä käytetään. Määrät. Vois tulla vahingossa ihan järkky annos tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin paitsi sen käyttäminen pitää osata. Mulla ei olisi aavistustakaan, miten sitä käytetään. Määrät. Vois tulla vahingossa ihan järkky annos tms.
Vaikka ottaisit vahingossa liikaa niin oksentaminen ja sammuminen ovat pahinta mitä voi tapahtua. Alkoholin kanssa tapahtuu usein molemmat niin ei mikään maailmanloppu. Kannabiksella et ainakaan voi ottaa hengenvaarallista annosta kuten muilla päihteillä ja huumeilla on mahdollista.
Tulin vaan sanomaan ap, että ihan mieletöntä! 👍👍 Mahtavaa, saat olla ylpeä itsestäsi! :)
Vierailija kirjoitti:
Joo, te palstalla kaiket päivät viettävät syrjäytyneet pössyriippuvaiset olette siitä hyvä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, te palstalla kaiket päivät viettävät syrjäytyneet pössyriippuvaiset olette siitä hyvä esimerkki.
Kun kannabiksesta ei löydy oikeita haittoja kiellon perusteluksi niin aina voi haukkua käyttäjät milloin miksikin. Sanohan kuinka usein/harvoin mitään päihdettä tai huumetta saa ottaa ilman että on riippuvainen?
No ei yksi flinda viikossa vielä maksaa tuhoa, maksa toipuu kuukaudessa mutta jos todella haluat auttaa maksaasi niin se vaatii muutakin kuin juomisen lopettamisen. Sokeri rasittaa maksaa, samoin etenkin parasetamoli. Paras asia mitä voit maksallesi tehdä on lopettaa sokerin käyttö.