"Muotoilevat alusvaatteet" - miten ne puetaan?
Aina sanotaan, että muotoilevat alusvaatteet ovat pelastus. Mutta mulla on oikeasti ongelma, koska mä en pääse niihin sisään, ellei ne ole isompia kuin normaalit vaatekoot. jos vielä pääsenkin sisään, en pääse enää ulos. Tämä koskee aluspaitoja ja -mekkoja. Housuihin pääsen, mutta niillä ei ole mitään "muotoilevaa" tehoa.
Kommentit (4)
Muotoileva paita tai mekko ei mene helpolla pään kautta vaan on puettava alhaalta ylös. Kokeile. Samoin otetaan päältä vetämällä alas.
Mulla oli aikanaan sellaiset muotoilevat alushousut, jotka oli tarkoitettu lähinnä avuksi siihen, että terveysside pysyisi paikallaan yön aikana. Ajattelin, että kiva jos se litistää samalla vatsaa niin, että tulee oikein täydellinen tiimalasivartalo.
Ei kun pukemaan. Kiskottuani ne päälleni väkivalloin, näkyi peilistä täysin olemattomaksi litistynyt takapuoli ja ilmeisesti siinä ollut läski tursusi ulos siitä, mistä reidet alkavat. Mahan kohdalta ne puristivat kyllä alavatsaa sisään, mutta jostainhan nekin läskit tulevat ulos, joten näytti siltä, että ylävatsan läskit vyöryivät päälle paksuna Michelin-renkaana housunkauluksen päälle.
Kokoni oli 38 ja niin olivat housutkin. Olisin tarvinnut varmasti koon 44, että olisivat olleet edes joten kuten mukavat. Laihduttuani kokoon 36 kokeilin niitä vielä uudemman kerran ja luovutin jossain reiden puolivälissä niiden pukemisen ja heitin roskiin.
Et ole yksin.
Useimmat muotoilevat alusvaatteet ovat ihan tavallisten näköisiä eivätkä näytä mitenkään oudoilta. Esimerkiksi laadukkaat bodyt ovat kauniita eikä minulla ole mitään ongelmia pukemisessa. Jos vaatteet eivät mene päälle, ne ovat liian pieniä. Ja kuten joku jo sanoi, aluspaidat puetaan alakautta. Housut sopinevat harvalle elleivät ole todella korkeavyötäröiset koska ne tuppaavat puristamaan läskit vatsalle. Ja alusvaatteissa laatu maksaa. Ne halvat eivät istu. Kokeile kupitonta bodya hyvien rintsikoiden kanssa.
Kauhea ajatus, eikö olisi maailman nolointa, että joku näkisi niissä muotoilevissa alusvaatteissa? Eivätkö ne sitä paitsi ole inhottavan kireitä ja epämukavia? Kyllä ihmisen täytyy olla pukeutunut siten, ettei riisuutuessa näytä ihan omituiselta?