Voi kun olisi työpaikka josta saisi sellaista palkkaa, että jäisi jotain säästöön
Käyn nyt koulun ohella töissä ja kaikki mitä tulee, myös menee. En muista koska olisin viimeksi ostanut vaatteita tai mitään muutakaan. Viimeksi eilen tyhjäsin säästöpossuni, että saisin edes energiajuoman ostettua.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Energiajuoman? Ilmeisesti sulla ois petrattavaa rahankäytössä. Energiajuomat ovat ihan turhakkeita. Elät yli varojesi, nyt menot seurantaan.
Energiajuoma maksaa 1.20e ja juon silloin kun en ole saanut nukuttua ja pitäisi jaksaa pysyä hereillä.
Älä turhaan haikaile, ei sellaisia ole. Isompi palkka, enemmän veroa. Pitkät työpäivät, enemmän palkkaa, mutta enemmän stressiä ja sairaskuluja, lopulta diabetes tai maksan toimintavaje. Työpaikka pitkän matkan päässä, eikä julkisia liikenneyhteyksiä, toimiva auto maksaa. Asunto keskustasta työpaikan läheltä, sata tonnia osakkeeseen kaupunkilisää. Myyjän paikka tavaratalossa, rievuissa ei kehtaa kulkea ja ei-rievuista on satasen lisä per Guessin rätti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiajuoman? Ilmeisesti sulla ois petrattavaa rahankäytössä. Energiajuomat ovat ihan turhakkeita. Elät yli varojesi, nyt menot seurantaan.
Energiajuoma maksaa 1.20e ja juon silloin kun en ole saanut nukuttua ja pitäisi jaksaa pysyä hereillä.
Älä selitä. Paketti kahvia maksaa 4e ja siitä juot kuukauden. Kahvi tehoaa jopa paremmin kuin nuo lisäainelitkut.
Minäkin käyn koulun ohella töissä ja oon saanut säästettyä yli 20k€
Meillä on kohtuulliset tulot, jotka riittävät asumiseen ja normaaliin elämiseen. Energiajuomiin ei riitä. Kahvipaketit ostetaan aina tarjouksesta, kympillä kolme. Säästössä on aina senverran että jos pesukone hajoaa, ei tarvitse turvautua vippeihin tai ulinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä selitä. Paketti kahvia maksaa 4e ja siitä juot kuukauden. Kahvi tehoaa jopa paremmin kuin nuo lisäainelitkut.
En juo kahvia, kun tulee ylös. Energiajuomiin menee kuukaudessa maksimissaan kolme euroa. Kahvipaketitkin ehtii aina vanheta mun kaapissa.
Mihin ihmeessä rahasi tuhlaat, paitsi energiajuomiin? Kouluaikoina iltatöineen minulla oli varaa matkustella, ravata baareissa ja ostella kalliita vaatteita. Asuin vuokralla ja kaikki laskut tuli ajallaan hoidettua. Mutta huh, kun valmistui, tuet loppuivat ja työelämä alkoi, loppui huvituksetkin kun ei ole varaa.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Energiajuomaan tarttunut ei välttämättä ollut ihan väärässä, vaikka energiajuomat eivät se ongelmallinen menoerä olisikaan. Asunto? Auto? Valmiit kolmioleivät? Kaupungin kallein kuntosali? Kampaajakäynnit? Kosmetiikka? Löydä oma heikkoutesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia, kun tulee ylös. Energiajuomiin menee kuukaudessa maksimissaan kolme euroa. Kahvipaketitkin ehtii aina vanheta mun kaapissa.
Ostatko jotenkin vajaita tölkkejä vai miten, kun 1,20 ei mene tasan kolmeen euroon..??
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeessä rahasi tuhlaat, paitsi energiajuomiin? Kouluaikoina iltatöineen minulla oli varaa matkustella, ravata baareissa ja ostella kalliita vaatteita. Asuin vuokralla ja kaikki laskut tuli ajallaan hoidettua. Mutta huh, kun valmistui, tuet loppuivat ja työelämä alkoi, loppui huvituksetkin kun ei ole varaa.
Ruokaan, vuokraan ja laskuihin. Nyt meni näöntarkastukseen ja silmälaseihin 200e. Onneksi pakastimessa on ruokaa sen verran, että pärjään seuraavaan tilipäivään ja töissä saan syödä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatko jotenkin vajaita tölkkejä vai miten, kun 1,20 ei mene tasan kolmeen euroon..??
Meillä Suomessa on palautuspantit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energiajuomia on eri hintaisia. Normaalisti ostan tuota 1.20 maksavaa, mutta joskus on ostettava eri merkkiä, joka on kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sun mielestä kaikki energiajuomat ovat saman hintaisia?
Oletatko samaa myös kaikista muistakin tuotteista?
Lopeta uusien säästöpossujen ostelu. :D Tulee kalliiksi rikkoa niitä energiatölkin takia.
Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan kuukaudessa 760 euroa käteen, siitä vuokraan 200 euroa, lääkkeisiin 40 euroa. Muut pakolliset kulut pois kuten sähkö+vakuutus+vesi+puhelin käteen jää 480 euroa kuukaudessa ja silti saan säästöön joka kuukausi n. 80 euroa.
Niin minä olen köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Energiajuomaan tarttunut ei välttämättä ollut ihan väärässä, vaikka energiajuomat eivät se ongelmallinen menoerä olisikaan. Asunto? Auto? Valmiit kolmioleivät? Kaupungin kallein kuntosali? Kampaajakäynnit? Kosmetiikka? Löydä oma heikkoutesi.
Asun poikaystäväni kanssa kolmiossa ja maksan puolet asumismenoista, eli 400e kuukaudessa. Kampaajalla olen käynyt viimeksi puoli vuotta sitten, käyn koulun kuntosalilla ja kosmetiikkaan menee rahaa vain silloin kun joku tuote loppuu, eli aika harvoin, kun en meikkaa edes viikottain. Puhelin on osamaksulla, koska muuten olisin täysin ilman puhelinta.
Mikä ihmeen energiajuomakeskustelu tästä syntyi?
Vierailija kirjoitti:
Lopeta uusien säästöpossujen ostelu. :D Tulee kalliiksi rikkoa niitä energiatölkin takia.
En mä niitä riko :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen energiajuomakeskustelu tästä syntyi?
Eikös se ollut ongelman ydin? AP:n rahat ovat aina loppu ja silti pitää saada energiajuomaa...