Millainen ihminen äänestää demareita?
Voisiko joku kertoa kuka heitä äänestää?
Omassa elinpiirissäni en tunne yhtään demarien äänestäjää, enkä ole sellaista koskaan tietääkseni tavannutkaan. Muita puolueita kyllä äänestetään, mutta heitä ei kukaan edes mainitse. Olen akateemisesti koulutettu nuorehko. Tuntemani duunarit äänestävät vassareita, kokoomusta tai persuja, yliopistolla äänestettiin vihreitä, kokoomusta tai salaisesti persuja.
Siis ihan vain uteliaisuudesta haluaisin tietää.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Pakkoruotsia kannattavat muutkin puolueet persuja lukuunottamatta. Minä äänestän demareita mutta olen sitä mieltä, että ruotsin kielen voisi laittaa valinnaiseksi muiden kielien ohella. Uskon, että tarpeellinen ruotsin taito säilyy. Tärkeämpiä asioita ovat kovalla työllä saavutetun hyvinvointiyhteiskunnan säilyminen ja tasapuoliset mahdollisuudet kaikille. Työllisyys ja terveydenhoito ja heikommista huolehtiminen ovat niitä asioita mihin pitäisi keskittyä. Korkeiden verojen vastineeksi on saatava palveluja. Veronkierto paratiiseihin pitäisi myös laittaa kuriin.
Tuon takia pakkoruotsi ei poistu koska ihmiset äänestävät SDPtä ja Vihreitä De Gröna. Pakkoruotsi on vakava ongelma ulkomaan vientiä ajatellen ja ongelma myös tasa-arvon kannalta.
Ruotsin kielen avulla on suomenkieliset pidetty toisen luokan kansalaisina jo satoja vuosia ja siinä on onnistuttu oikein hyvin vielä näihin päiviin asti. Eikä asiaan olla saamassa muutosta ainakaan vähään aikaan. Persut ovat kyllä onnistuneet hieman lievittämään pakkoruotsia tulevan kokeilun muodossa.
Tasa-arvon puutteesta ovat merkkinä pakkoruotsi ja vielä nykyäänkin suomenkielisten alhaisempi koulutus, alhaisempi tulotaso ja alhaisempi elinaikaodote.
Epätasa-arvon työkaluna käytetään virkamiesruotsia, erillisiä kouluja mikä mahdollistaa ruotsinkielisille alhaisemmat sisäänpääsyvaatimukset ja pakkoruotsia josta emme pääse eroon vaikka 74% kansasta niin haluaa. Pakkoruotsista ym. päättää vaikutusvallallaan pieni ruotsinkielinen vähemmistö. Pakkoruotsi pitää demokratiaa pilkkanaan Suomessa vaikka luulemme olevamme demokratian ja tasa-arvon eturintamassa maailmassa.
Kaksikielisyydestä ja pakkoruotsista on suomenkielisille haittaa mutta pakkosuomesta on hyötyä ruotsinkielisille, mikä näkyy ruotsinkielisten parempana sijoittumisena yhteiskunnassa. Tämä johtuu siitä että turhan kielen opettaminen enemmistölle haittaa enemmistöä ja yhteiskuntaa kun vähemmistö saa hyödyn heille välttämättömän kielen opiskelusta maassa joka on yksikielinen oikeasti. Suomen kaksikielisyys on keinotekoista ja vain huonon lain seurausta.
Vierailija kirjoitti:
Minä. En ole vielä eläkeiässä, mutta olen elävä esimerkki siitä,mita demarien harjoittama sosiaalidemokraattinen politiikka on tarkoittanut. Kasvoin köyhässä ja monilapsisessa perheessä, jossa tosin ei ollut muita ongelmia kuin heikko toimeentulo,mikä paheni menetettyämme toisen, päähuoltajamme. Menestyin koulussa hyvin ja kotona kannustettiin.
Minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia lähteä korkeakouluun,jos niissä olisi ollut lukukausimaksut, kuten taas on suunniteltu hallituksen palkkaamien suunnittelijoiden myötä.
Ilman yhteiskunnan taloudellista tukea koulunkäyntini olisi katkennut alkuunsa. Nyt olen asiantuntijatehtävissä, palkkani sijoittuu toiseksi ylimpään tulodesiiliin ja ollut siellä jo kauan. Olen siis jo kauan sitten maksanut velkani yhteiskunnalle ja maksan edelleen veroni (myös pääomatuloista) mielelläni, jotta joku muukin saa vastaavan mahdollisuuden kuin itse sain.
Oikeistopolitiikalla tämä ei olisi koskaan onnistunut.Hyvinvointivaltion rakenteita on purettu jokaisen hallituksen toimesta parinkymmenen vuoden aikana. Ne ovat kaikki olleet oikeistovetoisia.
Niinpä surullisena luin joku aika sitten, että ns. sosiaalinen nousu (minun tieni) on vaikeutunut jo huomattavasti. Maamme onnsaatettu pisteeseen, jossa lapsen tulevaisuuden määrittelee aiempaa vahvemmin se, mihin sosioekonomiseen perheeseen hän sattuu syntymään.
Demareiden politiikka on hyvää, mutta puolue ei osaa tuoda ajatuksiaan kunnolla esiin, eikä Rinne puheenjohtajana ole suinkaan paras mahdolinen keulakuva. Demareiden kannattaisi päästää naiset valtaan, varsinkin nuori ja älykäs Sanna Marin, joka osoitti omaavansa johtajuutta Tampereen kaupunginvaltuuston käsitellessä ratikka-asiaa.
Oikeistopuolueita en tule koskaan äänestämään, koska kannatan tasa-arvoa. Vihreät ovat haihattelijoita ja liian epäyhtenäinen ryhmä hallitukseen , persut taas ovat vain yhden asian puolue.
Kuka sen sun palkan maksaa? onko sun kaikki sisarukset samassa asemassa? ettei sun menestys vaan johtuisi ihan susta itsestäsi.
Jos ajattelet vielä vähän pidemmälle löydät ehkä pois tasapäistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kai tällä on nyt joku demarien kannattaja? MIksi juuri sinä äänestä heitä? Mitä heillä on annettavaa versus muut puolueet?
Tällä palstalla on aika vähän eläkeikäisiä.
Suomettuneet, yli 40 vuotta staattisessa ay-tilassa vaeltaneet ja nyt jo yli 60-vuotiaat. En tiedä saako siellä alle tuonikäiset edes mitään suunvuoroa?!
Vierailija kirjoitti:
Minä. En ole vielä eläkeiässä, mutta olen elävä esimerkki siitä,mita demarien harjoittama sosiaalidemokraattinen politiikka on tarkoittanut. Kasvoin köyhässä ja monilapsisessa perheessä, jossa tosin ei ollut muita ongelmia kuin heikko toimeentulo,mikä paheni menetettyämme toisen, päähuoltajamme. Menestyin koulussa hyvin ja kotona kannustettiin.
Minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia lähteä korkeakouluun,jos niissä olisi ollut lukukausimaksut, kuten taas on suunniteltu hallituksen palkkaamien suunnittelijoiden myötä.
Ilman yhteiskunnan taloudellista tukea koulunkäyntini olisi katkennut alkuunsa. Nyt olen asiantuntijatehtävissä, palkkani sijoittuu toiseksi ylimpään tulodesiiliin ja ollut siellä jo kauan. Olen siis jo kauan sitten maksanut velkani yhteiskunnalle ja maksan edelleen veroni (myös pääomatuloista) mielelläni, jotta joku muukin saa vastaavan mahdollisuuden kuin itse sain.
Oikeistopolitiikalla tämä ei olisi koskaan onnistunut.Hyvinvointivaltion rakenteita on purettu jokaisen hallituksen toimesta parinkymmenen vuoden aikana. Ne ovat kaikki olleet oikeistovetoisia.
Niinpä surullisena luin joku aika sitten, että ns. sosiaalinen nousu (minun tieni) on vaikeutunut jo huomattavasti. Maamme onnsaatettu pisteeseen, jossa lapsen tulevaisuuden määrittelee aiempaa vahvemmin se, mihin sosioekonomiseen perheeseen hän sattuu syntymään.
Demareiden politiikka on hyvää, mutta puolue ei osaa tuoda ajatuksiaan kunnolla esiin, eikä Rinne puheenjohtajana ole suinkaan paras mahdolinen keulakuva. Demareiden kannattaisi päästää naiset valtaan, varsinkin nuori ja älykäs Sanna Marin, joka osoitti omaavansa johtajuutta Tampereen kaupunginvaltuuston käsitellessä ratikka-asiaa.
Oikeistopuolueita en tule koskaan äänestämään, koska kannatan tasa-arvoa. Vihreät ovat haihattelijoita ja liian epäyhtenäinen ryhmä hallitukseen , persut taas ovat vain yhden asian puolue.
Tämä kliseinen ote lienee kopio demarien propagandavihkosesta?!
Sellainen jonka mielestä kokoomuslaiset ovat homoja
Pakkoruotsia kannattavat muutkin puolueet persuja lukuunottamatta. Minä äänestän demareita mutta olen sitä mieltä, että ruotsin kielen voisi laittaa valinnaiseksi muiden kielien ohella. Uskon, että tarpeellinen ruotsin taito säilyy. Tärkeämpiä asioita ovat kovalla työllä saavutetun hyvinvointiyhteiskunnan säilyminen ja tasapuoliset mahdollisuudet kaikille. Työllisyys ja terveydenhoito ja heikommista huolehtiminen ovat niitä asioita mihin pitäisi keskittyä. Korkeiden verojen vastineeksi on saatava palveluja. Veronkierto paratiiseihin pitäisi myös laittaa kuriin.