Millainen ihminen äänestää demareita?
Voisiko joku kertoa kuka heitä äänestää?
Omassa elinpiirissäni en tunne yhtään demarien äänestäjää, enkä ole sellaista koskaan tietääkseni tavannutkaan. Muita puolueita kyllä äänestetään, mutta heitä ei kukaan edes mainitse. Olen akateemisesti koulutettu nuorehko. Tuntemani duunarit äänestävät vassareita, kokoomusta tai persuja, yliopistolla äänestettiin vihreitä, kokoomusta tai salaisesti persuja.
Siis ihan vain uteliaisuudesta haluaisin tietää.
Kommentit (30)
Eläkeläiset.....psykiatrian poliklinikalle aikaa odottavat toisena ryhmänä.
osa iäkkäämmistä duunareista ja eläkkeellä jo oleva työväestö, joka on äänestänyt punikkeja viimeiset 40-50v. Heille on ihan sama mitä politiikkaa demarit ajavat, mutta vanhasta tottumuksesta ja periaatteesta ääni aina "työväenliikkeelle", kunhan lähiomainen taluttaa äänestyskopille. Nuorempi työväestö äänestää tosiaan vasemmistoliittoa tai Persuja. Tästä kertoo sekin, että nuorten keskuudessa J H-a on suosituin pääministeriehdokas.
Demarien ongelma onkin se, että nuorille he ovat evvk, ja nykyiset kannattajat kärsivät enenevästi alzheimirista, moni on jo kuollut ja loput kuolevat seuraavan 10-20v aikana. Jos meillä olisi SDP OY, niin analyytikkona sanoisin, että nyt on viimeisiä hetkiä "myydä pois".
Rinteen syyttäminen on turhaa, sillä kannatus laskee kun kannattajat kuolevat.
Kai tällä on nyt joku demarien kannattaja? MIksi juuri sinä äänestä heitä? Mitä heillä on annettavaa versus muut puolueet?
Minä. En ole vielä eläkeiässä, mutta olen elävä esimerkki siitä,mita demarien harjoittama sosiaalidemokraattinen politiikka on tarkoittanut. Kasvoin köyhässä ja monilapsisessa perheessä, jossa tosin ei ollut muita ongelmia kuin heikko toimeentulo,mikä paheni menetettyämme toisen, päähuoltajamme. Menestyin koulussa hyvin ja kotona kannustettiin.
Minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia lähteä korkeakouluun,jos niissä olisi ollut lukukausimaksut, kuten taas on suunniteltu hallituksen palkkaamien suunnittelijoiden myötä.
Ilman yhteiskunnan taloudellista tukea koulunkäyntini olisi katkennut alkuunsa. Nyt olen asiantuntijatehtävissä, palkkani sijoittuu toiseksi ylimpään tulodesiiliin ja ollut siellä jo kauan. Olen siis jo kauan sitten maksanut velkani yhteiskunnalle ja maksan edelleen veroni (myös pääomatuloista) mielelläni, jotta joku muukin saa vastaavan mahdollisuuden kuin itse sain.
Oikeistopolitiikalla tämä ei olisi koskaan onnistunut.Hyvinvointivaltion rakenteita on purettu jokaisen hallituksen toimesta parinkymmenen vuoden aikana. Ne ovat kaikki olleet oikeistovetoisia.
Niinpä surullisena luin joku aika sitten, että ns. sosiaalinen nousu (minun tieni) on vaikeutunut jo huomattavasti. Maamme onnsaatettu pisteeseen, jossa lapsen tulevaisuuden määrittelee aiempaa vahvemmin se, mihin sosioekonomiseen perheeseen hän sattuu syntymään.
Demareiden politiikka on hyvää, mutta puolue ei osaa tuoda ajatuksiaan kunnolla esiin, eikä Rinne puheenjohtajana ole suinkaan paras mahdolinen keulakuva. Demareiden kannattaisi päästää naiset valtaan, varsinkin nuori ja älykäs Sanna Marin, joka osoitti omaavansa johtajuutta Tampereen kaupunginvaltuuston käsitellessä ratikka-asiaa.
Oikeistopuolueita en tule koskaan äänestämään, koska kannatan tasa-arvoa. Vihreät ovat haihattelijoita ja liian epäyhtenäinen ryhmä hallitukseen , persut taas ovat vain yhden asian puolue.
Vierailija kirjoitti:
Minä. En ole vielä eläkeiässä, mutta olen elävä esimerkki siitä,mita demarien harjoittama sosiaalidemokraattinen politiikka on tarkoittanut. Kasvoin köyhässä ja monilapsisessa perheessä, jossa tosin ei ollut muita ongelmia kuin heikko toimeentulo,mikä paheni menetettyämme toisen, päähuoltajamme. Menestyin koulussa hyvin ja kotona kannustettiin.
Minulla ei olisi mitään mahdollisuuksia lähteä korkeakouluun,jos niissä olisi ollut lukukausimaksut, kuten taas on suunniteltu hallituksen palkkaamien suunnittelijoiden myötä.
Ilman yhteiskunnan taloudellista tukea koulunkäyntini olisi katkennut alkuunsa. Nyt olen asiantuntijatehtävissä, palkkani sijoittuu toiseksi ylimpään tulodesiiliin ja ollut siellä jo kauan. Olen siis jo kauan sitten maksanut velkani yhteiskunnalle ja maksan edelleen veroni (myös pääomatuloista) mielelläni, jotta joku muukin saa vastaavan mahdollisuuden kuin itse sain.
Oikeistopolitiikalla tämä ei olisi koskaan onnistunut.Hyvinvointivaltion rakenteita on purettu jokaisen hallituksen toimesta parinkymmenen vuoden aikana. Ne ovat kaikki olleet oikeistovetoisia.
Niinpä surullisena luin joku aika sitten, että ns. sosiaalinen nousu (minun tieni) on vaikeutunut jo huomattavasti. Maamme onnsaatettu pisteeseen, jossa lapsen tulevaisuuden määrittelee aiempaa vahvemmin se, mihin sosioekonomiseen perheeseen hän sattuu syntymään.
Demareiden politiikka on hyvää, mutta puolue ei osaa tuoda ajatuksiaan kunnolla esiin, eikä Rinne puheenjohtajana ole suinkaan paras mahdolinen keulakuva. Demareiden kannattaisi päästää naiset valtaan, varsinkin nuori ja älykäs Sanna Marin, joka osoitti omaavansa johtajuutta Tampereen kaupunginvaltuuston käsitellessä ratikka-asiaa.
Oikeistopuolueita en tule koskaan äänestämään, koska kannatan tasa-arvoa. Vihreät ovat haihattelijoita ja liian epäyhtenäinen ryhmä hallitukseen , persut taas ovat vain yhden asian puolue.
haihattelethan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Kai tällä on nyt joku demarien kannattaja? MIksi juuri sinä äänestä heitä? Mitä heillä on annettavaa versus muut puolueet?
Demarit on monessa suhteessa paras puolue. Arvomaailma on hyvä ja historialliset saavutukset merkittäviä. Ongelma on Suomessa vuosikausia jatkunut puolueen huono johtaminen. Epäonnistuneita henkilövalintoja puolueen johdossa toinen toisensa perään.
Vihreät ovat Suomessa jostain syystä onnistuneet nostamaan imagoaan keinotekoisen korkealle. Vihreiden suhteen on myös hyvin epämääräistä, että missä kohtaa akselia puolue oikein on perinteisellä vasemmisto-oikeista - janalla. Ville Niinistö vei puoluetta reippaasti vasemmalle oppositiopolitiikassaan, mutta sitten kuitenkin puolueen kannattajissa ja aktiiveissa on paljon selkeästi lähellä kokoomusta olevia henkilöitä. Joku Antero Vartia on täysin kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. SDP tarvitsee nyt nuoren ja terävän henkilön johtoonsa ja Sanna Marin on ainoa joka tällä hetkellä täyttää nuo kriteerit.
70-luvulla Kruunuhaassa haukuttiin kommariksi, kiusattiin ja saattoi saadaan turpa muilta lapsilta jos perhe äänesti punaista. Kommariperheiden jälkeläisten paikka oli pitkänsillan toisella puolella nimittäin.
90-luvulla Ladalla ajavat olivat vanhan liiton kommunisteja. Kuulin tapauksesta, missä liikennevaloista viereisestö Länsi-Saksan arvoautosta rullattiin ikkuna auki, näytettiin persettä ja haukuttiin ladakuskia kommariksi.
MIksei sdp vedä nuoria ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
MIksei sdp vedä nuoria ollenkaan?
SDP on kärjistetysti ilmaistuna turvonneiden eläkeikää huitelevien kovapalkkaisten miesduunareiden puolue. Miksi ketään nuorta kiinnostaisi, jos puoluetta ei kiinnosta juuri muut kuin paperimiehet ja ahtaajat.
Minä äänestän. normiduunarille paras puolue.
Dementoituvat duunarit, jotka muistavat, että presidentti on Koivisto ja pääministeri Sorsa.
Paljon ennemmin demareita mitä vihreitä (jotka elävät jossain ihan ihme kuplassa). Tosin varmaan äänestän PS:ää kuitenkin seuraavissa vaaleissa. Terv. akateeminen mies
Kateelliset, katkerat ja kaunaiset vanhat ihmiset. Demarit on vanhojen ay-jyrien tunkkainen pesä, jossa muutama äijäliitto panee perseet penkkiin ja Suomen kiinni myös silloin, kun toisilta leikataan lomarahoja ja työttömyyttä riittää. Demarit on ainoa puolue, joka pystyy kiristämään mitä tahansa hallituskokoonpanoa sillä, että lakkoillaan, jos hallitus ei suostu heidän ulkopuolelta saneltuun politiikkaansa. Mitä sitä enää äänestämään, jos demariliitot voivat tehdä tyhjäksi äänestäjien tahdon.
Demareiden jatkuva keskinäinen kähmintä ja omien alta maton vetäminen ei myöskään innosta. Pj. Rinteen aikana matto on vedetty ainakin naisten alta monesti. Toisaalta ainakaan presidenttiehdokkaina olevat naiset eivät oikein elä tässä päivässä. Tuula Haatainenkin haluaa ISIS-taistelijoiksi lähteneille veteraanieläkkeet ja -kuntoutukset. Sillä mainoksella täällä on kohta enemmänkin porukkaa mainitun järjestön riveistä.
Demareilla ei oikein ole mitään tähän päivään sopivaa. Takana on edistyksellinen aika työaika- ja sosiaaliuudistuksineen, mutta ei menneillä hyvillä teoilla voi ratsastaa, jos tänään ei ole mitään tarjottavaa.
Minä olen äänestänyt demareita, kun parempaakaan ei ole tarjolla. Olen syntyperäinen stadilainen, akateeminen, kolmikymppinen nainen, jolla on akateemiset vanhemmat. Arvostan demarien saavutuksia hyvinvointivaltion rakentamisessa ja kannatan puolueen taustalla olevaa ideologiaa, mutta nykyinen linjaton sekoilu ja vastenmieliseltä vaikuttava puheenjohtaja panevat äänestysuskollisuuden koville. SDP vaatisi vähän skarppausta ja uusia mutta riittävän kokeneita, sympaattisia ja uskottavia johtohahmoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen demareiden ongelmia ratkaise. Nuoret ovat tietoisia demareiden innosta kannattaa pakkoruotsia ja se nyppii kansainvälistyviä nuoria jotka haluavat tasa-arvoa ja hyötyä opiskelemistaan kielistä. Pakkoruotsi on epätasa-arvon työkalu eikä sillä pärjää ulkomailla.
Vieri kärsii kun maassamme ei ole venäjän tai espanjan kielen taitajia. SDP pitää porvaripuolue RKPn puolia. Ei ihme että kannatus kyntää.
Saattohoidossa olevat.