Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eemeli on haudattu

Vierailija
03.04.2006 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan sain lähetteen vaatimalla ja teholle päädyttiin.

Vierailija
22/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen kokemus.

:´( Vieläkin tulee ihan karmea olo, kun muistelen asiaa. Lapseni oli vähällä kuolla ja jollen olisi vaatinut lähetettä, en olisi sitä saanut, vaan lääkäri olisi passittanut kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äimistelee ulkomamma jonka lapsi onneksi sai, vastaavassa tilanteessa kuin Eemelin tapaus, asianmukaisen hoidon ajoissa.

Vierailija
24/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin saa sentaan sairaalaan menna koska itse tarpeelliseksi kokee. Toinen juttu tietenkin, otetaanko sinne sisaan, mutta ei silla ole sentaan mitaan tekemista itse omalaakari/peruslaakarin taikka lahetteiden kanssa, vaan sairaalalaakari sen arvioi...

t. toinen ulkosuomalainen

Vierailija
25/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja työskentelen sairaalan ensiavussa. Ja kyllä se niin on, että ensisijaisesti polille tullaan lähetteellä. Kuitenkin sairaalan ensiapuun otetaan KAIKKI eikä ketään käännytetä pois. Sairaalasta ei voida ketään pois käännyttää ilman tutkimuksia, se on hoidon laiminlyönti ja heitteillejättö. Ja lisäksi lapset otetaan AINA sisälle jos vanhemmat vaativat ja sanovat etteivät itse pärjää ja saa lasta hoidettua.

Ja nämä samat säännöt pätevät ihan jokaisessa Suomen sairaalassa, paikkakunnasta riippumatta!!!

Vierailija
26/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lopetetaan tämä keskustelu, eiköhän vanhemmat olisi tehneet kaiken toisin jos olisivat tienneet etukäteen mitä tuleman pitää.

Vierailija
27/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sairaalaan sain lähetteen vaatimalla ja teholle päädyttiin.

Vierailija
28/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tyttö ei ollut VAIN flunssassa vaan oli jotain muutakin. lääkäri kuitenkin sanoi kotiin vaan ja höyryhengitystä jne.

tilanne huononi iltaan mennessä niin, että lähdimme aluesairaalaan ensiapuun kun tuntui ettei tyttö saa kunnolla henkeä. siellä ei meitä autettu mitenkään. " ei me täällä voida mitään tehdä, ei ole lastenlääkäriä..." pistivät meidät ajamaam keskussairaalaan (n 40km) ja minä olin huolesta soikeana sako lapseni tarpeeksi happea.

keskussairaalassa meidät otettiin ystävällisesti vastaan, mutta kysyttiin kyllä onko lähetettä. sanoin että aluesairaalassa sanoivat ettei sellaista tarvita. hoitaja hymähti jotain että no, olisi se hyvä ollut... mutta sitä vain piti tässä korostaa, että sairaalahoitoon päästiin ihan ilman lähetettäkin, ilman vaikeuksia. lopulta. ei helkkarissa suomessa ja tuskin muuallakaan käännytetä esim. huonosti hengittävää lasta sairaalan ovelta jos ei ole lähetettä. hyvä oikeusjuttukin siitä tulisi jos lapsi menehtyisi siksi että sairaala sulki ovensa kun ei ollut jotain hemmetin paperinpalaa.

Vierailija
29/34 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että on olemassa aikuisia vanhempia jotka tekevät aina niin kuin joku muu sanoo. sitä omaa päätäkin kannattee käyttää välillä!

Vierailija
30/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(alkoi kouristella) että mies tilasi ambulanssin. Sairaalassa poika joutui osastolle tiputukseen.

Vierailija
31/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se on sanoa, että minä olisin tehnyt niin ja näin ja olisin vaatinut sitä ja tätä jne jne. kun itse ei ole tilanteessa ollut. Kukaan ei tiedä millainen tilanne se on ollut, miten vanhemmat ovat vaatineet hoitoa, miten lääkäri on perustellut kotiin laittamisen jne.

Vierailija
32/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän vanhemmat tehneet kaikkensa ja monille lääkärin sana on laki. Hyvin harva meistä pystyy lääkäriä vastustamaan

Vierailija
33/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(alkoi kouristella) että mies tilasi ambulanssin. Sairaalassa poika joutui osastolle tiputukseen.

He joutuivat myös lähtemään ambulanssilla tiputukseen.

Sitä on siis " täydellisen" av-mamman aika turha alkaa syyttelemään, kaikki ei aina ole niin kuin te ajattelette.

Vierailija
34/34 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pieni lapsi voi mennä niin nopeasti kriittiseen tilaan. Vauvanhoito-oppaat on luettu, mutta jotenkin olen onnistunut olemaan törmäämättä tällaiseen tietoon. Kauhistuttaa ajatella, että olisin itsekin saattanut tietämättömyyttäni viedä sairaan lapsen kiltisti takaisin kotiin lääkärin käskystä. Eli jos tällaisesta tragediasta voi löytää jotain hyvää, niin ehkä sen, että nyt minä ja muut tietämättömät osaamme tulevaisuudessa _vaatia_ lapsillemme hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi