Tiimari, Anttila, Seppälä, mitä vielä?
Mikä suomalainen ketju kaatuu seuraavaksi? Ja miksi muut pohjoismaiset menestyvät täällä? Tiger on korvannut Tiimarin, Seppälää paljon suositumpia ovat Gina Tricot ym. Mikä kotimaisessa tökkii?
Kommentit (32)
No Siwat/Valintatalo meni jo nurin, mutta valtaosa saatiin pelastettua muille ketjuille.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni
Totta, eikös joku tulosvaroitus tms ollut just ja toimarikin vaihtui samassa hässäkässä.
Tokmannista on tullut liian hieno
Suomalaiset ketjut on kauhean tympeän oloisia. Haloselle kun menee niin kahdeksankymmentäluku tulee iloisena mieleen.
Ruotsalaiset ketjut satsaa kivan näköiseen ja halpaan tavaraan, joka tarkoituksellisesti on heikkolaatuista jotta uusi tarvitaan taas kohta. Kauppa tekee bisnestä. On paljon parempi myydä samalle asiakkaalle uusi halpa rätti kahden viikon välein kuin laadukas vaate kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ketjut on kauhean tympeän oloisia. Haloselle kun menee niin kahdeksankymmentäluku tulee iloisena mieleen.
Ruotsalaiset ketjut satsaa kivan näköiseen ja halpaan tavaraan, joka tarkoituksellisesti on heikkolaatuista jotta uusi tarvitaan taas kohta. Kauppa tekee bisnestä. On paljon parempi myydä samalle asiakkaalle uusi halpa rätti kahden viikon välein kuin laadukas vaate kerran vuodessa.
Allekirjoitan tuon mitä sanoit. Mutta mistä se johtuu? Miksi suomalaiset yritykset eivät panosta tuotteiden trendikkyyteen ja liikkeiden kivaan somistukseen joitain pienyrityksiä lukuunottamatta? Johtuuko se jostain uskomuksesta, että suomalaiset eivät kaipaa krumeluureja, vaikka varsinkin ruotsalaisten merkkien suursuosio kertoo päinvastaista. Nuoremmat sukupolvet ainakin haluavat kivan näköistä eikä vain hyödyllistä.
Nostan. Minä en usko Tokmannin vielä kaatuvan, kyllä siellä aina väkeä on riittänyt kun olen käynyt ostoksilla.
Gigantti! Toivattavasti, mä niin vihaan sitä puljua ja sen myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannista on tullut liian hieno
Ja kallis.
Seppälä on mokannut niin pahasti, ettei myyjiä pysty edes katsomaan silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Gigantti! Toivattavasti, mä niin vihaan sitä puljua ja sen myyjiä.
Ei ole suomalainen ketju.
Akateeminen ja Suomalainen kirjakauppa valitettavasti, koska paperikirjojen lukeminen vähenee koko ajan.
Huonot nettikaupat tai pahimmassa tapauksessa ei ollenkaan voi olla myös 1 syy.
Alko - toivottavasti!