Onko haastattelu mennyt huonosti ja olet silti saanut paikan?
Eilen oli se haastattelu ja meni päin **ttua :s
Ainakin tuntuu siltä! En kestä enää työnhaun paineita :( hirveä jännitys ja ahdistus kokoajan.
Onko joskus mennyt haastattelu huonosti ja olet sitten esim hyvien paprujen ansiosta saanut paikan tjsp?
Kommentit (33)
Oho, luulin, ettei tältä vuosituhannelta enää olisi näitä työllistymistarinoita, että ollaan menty työhaastatteluun vähän tukka sekaisin ja puhuttu vähän höpöjä, mutta näköjään ainakin ennen taantumaa on joillakin lykästänyt. Haluatteko kertoa jotain lisää te rekrytoijat, jotka ette etsi lipeviä "hyviä tyyppejä, hurmaavia sähköjäniksiä"? Mitä sitten etsitte?
Joo nykyään harvemmin tällaista kuulee. En itsekään aina oikein tiedä mitä työntekijältä halutaan. Kokemusta? 'Hyvätyyppiyttä'?
Kun välillä lukee että kaikki paperit CVstä, koulutuksesta ja suosituksista lähtien kunnossa mutta silti ei valita? Ja välillä taas valituksi tulemiseen riittää lmaantuminen paikalle ja normaalit käytöstavat ja positiivinen asenne. Ollapa rekrytoija. Tajuavatko he kuinka paljon valtaa heillä edes on tässä maailmassa?
Mä olin todella kipeänä kerran haastattelussa. Heikkona siinä yritin jotain mumista... :D Sain paikan
Yhden kerran haukuin edellistä esimiestä (mitä ei saisi tehdä), kun kysyttiin miksi lähdin pois. Haastattelija oli onneksi ollut saman ihmisen alaisena ja kiitti rehellisyydestä. Sain paikan :)
Viimesimpään haastatteluun menin seitsemän yötä valvottuani (siis töissä), sen viimesen yön jälkeen suoraan. Hihittelin, jäin tuijottamaan "tyhjää", kikattelin ja käyttäydyin muutenkin kuin tyhjäpää/humalainen. :D :D
Sain paikan. :D :D
Vierailija kirjoitti:
Viimesimpään haastatteluun menin seitsemän yötä valvottuani (siis töissä), sen viimesen yön jälkeen suoraan. Hihittelin, jäin tuijottamaan "tyhjää", kikattelin ja käyttäydyin muutenkin kuin tyhjäpää/humalainen. :D :D
Sain paikan. :D :D
Ihana :D
Joskus Nokialle hain, ja haastattelussa pyydettiin kertomaan ei-hävytön vitsi. Ei tullut mitään mieleen.
Tarjosivat kuitenkin töitä, mutta palkka olisi pudonnut n. 20% aiemmasta, joten jätin väliin ja hyvä niin.
Mulla kävi niin että armeijasta pääsin, työhaastikseen pari päivää vapautumisesta. Nukuin pommiin, tunnin myöhässä singahdin farkkurotsi auki päällikön toimistoon.
Kovi se sadatteli että kuinka voi luottaa että kaveri raahaa ruotonsa ajoissa työmaalle, kerranku haastatteluunki pääseminen oli noin hakusessa.
Sanoin suoraan ja rehellisesti että ryypätty on astetta rankemmin, se näköjään verotti univarastoa, pyytelin anteeksi tapahtumaa ja lupasin ettei ikinä tule toistumaan.
Sain paikan, rehellisyyden avulla.
Siitä päivästä eteenpäin noudatin isävainaan mottoa: mielummin puolituntia aikasemmin kun minuutin myöhässä.
10vuotinen taival firmassa ylentymisineen tuotti pelkkiä hyviä muistoja🙂
Ei, mutta kerran menin tukka likaisena ja arkivaatteissa haastatteluun, jota tarjottiin samalle päivälle.
Sain sen paikan.
Mulla alko puhelimesta soimaan kesken kaiken hellä ori. Meinasin kuolla häpeästä. Sanoivat että ilmoittelevat seuraavalla viikolla haastattelun tuloksista kun ovat haastatelleet kaikki. Soittivat kuitenkin heti seuraavana aamuna että haluaisivat mut jos vaan haluan tulla.
On. Pyysin pyöreän summan 4000€/kk.... Haastattelija sanoi, että aloituspalkka on 4300€/kk mistä minun pitää tinkiä ylöspäin!!!!! Sai paikan ja 4500€/kk.... Nyt tuplat kun ura edennyt
En ole saanut. Tein yhdessä paikassa monta vuotta pätkätöitä, ja sain esimiehiltä hyvää palautetta ammattitaidostani, joustavuudesta, ystävällisyydestä yms. Olen kuitenkin ujo, joten en saanut koskaan vakituista paikkaa. Esimies sanoi, että muut pärjäät haastatteluissa paremmin.
Kyllä introverteille ja ujoille on paljonkin kysyntää. Myyntityössä ehkä lämmin ote ihmisiin auttaa jotain ekstrovertimpää, mutta myös kylmän viileille asijantuntijamyyjille on paikkansa. Vaikka et haastattelussa loistaisikaan ja CV kertoo aiemmasta menestyksestäsi, voi paikka hyvinkin olla sinun.