Tilille tuli 30 000€. Mitähän noille rahoille pitäis tehdä?
Oon aina elänyt kädestä suuhun ja nyt ois tuon verran "tuhottavaa".
Ei vaan oikeasti. En haluis syödä/juoda/elää noita rahoja.
Mitä noille voisi tehdä?
Kommentit (31)
Ei sulla asiat kovin hyvin voi olla, jos täältä tulet kyselemään vinkkejä. Ryyppää vaikka ne rahat ennemmin.
Kuinka pitkään sinun pitää elää noilla rahoilla?
Sijoitusrahastoon, joissa on matala tuotto ja riski, sellaiseen 20 000 ja loput pidät tilillä.
Tuokin määrä häviää aika nopsaan. Laita nyt edes se 20-25k johonkin matalariskiseen rahastoon tai johonkin indeksiin. Älä ainakaan osta mitään autoa tai muuta. Häviää arvosta muutamassa vuodessa 50%
Katso vaikka täältä: http://www.vauva.fi/keskustelu/2952451/mihin-osakkeeseen?changed=150346…
Kysy, että kelpaisiko ne Sipilän serkuille, joita hän ei tiedä sukulaisikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kysy, että kelpaisiko ne Sipilän serkuille, joita hän ei tiedä sukulaisikseen.
Mistä näitä vassarimanipuloituja sikiää?
Ap - minne katosit? Kauanko sinun pitää elää noilla rahoilla?
Mä olen makuuttanut tuota summaa (perintö) säästötilillä nyt jo kuusi vuotta. Hoitovapaiden aikana otin jokusen tonnin, jotka myöhemmin säästin takaisin.
Kerta kaikkiaan en keksi parempaa käyttöä rahoille. Rahastoon säästän jo muutenkin palkastani, eikä tuotto ole ollut kovin kummoinen. Lähivuosina tulossa lisää hoitovapaita ja mahd. asunnon vaihto isompaan. Nykyistä lainaa en viitsi lyhentää könttäsummana nykyisillä koroilla, mieluummin pidän reippaasti käteistä käytettävissä seuraavan asunnon varainsiirtoveroon, remontointiin ym. Osakkeiden kanssa en jaksa touhuta.
Vierailija kirjoitti:
Tuokin määrä häviää aika nopsaan. Laita nyt edes se 20-25k johonkin matalariskiseen rahastoon tai johonkin indeksiin. Älä ainakaan osta mitään autoa tai muuta. Häviää arvosta muutamassa vuodessa 50%
Raha ei nykyinflaatiolla häviä minnekään, jos sitä ei hävitä. T. Se, jolla ollut 30 tonnia tilillä nyt kuusi vuotta.
Tarviiko niitä heti olla jonnekin käyttämässä? Avaa vaikka säästötili ja siirrä sinne vaikka 25 000. Loput 5 000 käytä johonkin, mitä olet halunnut/tarvinnut, mutta ei ole ollut varaa. Esim. osta uusi polkupyörä, jos pyöräilet. Osta uusia vaatteita, sellaisia, joita voit käyttä vuosia eteenpäin. Lähde jollekin pienelle matkalle. Eikä sitä viittä tonniakaan tarvitse heti käyttää, pidä käyttötilillä jemmassa, jos tulee jotain yllättäviä menoja.
Mikä ihme siinä on, että jos vähänkin saadaan ylimääräistä rahaa, niin se pitää heti jotenkin käyttää tai sijoittaa? Sijoittaa kannattaa vain silloin, kun on valmis menettämään ko. rahat ja oikeasti pystyy vuosia pitämään/kierrättämään niitä sijoituksissa. Ja ymmärtää asiasta jotain. Tuollainen 30 000 voi hyvin maata säästötilillä vuosia ja sitä voi tarvittaessa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna sijoittaisin ne asuntoon.
Kyllä minä sijoittaisin ne kunnon autoon. 30 000 on hyvä käsiraha ja loput rahoituksella, kun korotkin matalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sijoittaisin ne kunnon autoon. 30 000 on hyvä käsiraha ja loput rahoituksella, kun korotkin matalat.
Jos sijoittamisesta puhutaan, niin kaikkihan tietävät, että käyttöauto on maailman huonoin sijoituskohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sijoittamisesta puhutaan, niin kaikkihan tietävät, että käyttöauto on maailman huonoin sijoituskohde.
Oma auto ja asunto ovat kulutustavaroita, eivät sijoituksia.
Ota kuva tiliotteestasi ja leuhki sen kanssa köyhemmille.
Jos et millään keksi mitä tehdä niille, niin anna mulle!
käytä asunnon käsirahana