Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

köyhät käy arvauskeskusksessa eli terveysasemalla ja rikkaat marssii kunnon lääkäriin

Vierailija
03.04.2006 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta terveyskeskus sijaitsee lähellä kotiamme ja sieltä saa vauvalle erittäin kätevästi lääkäriajan ja niinpä ollaan käytetty terveyskeskuksen palveluja (ovat muuten ILMAISIA vauvoille!) - en näe syytä miksen voisi luottaa lääkärin koulutuksen saaneeseen henkilöön vaikka tämä olisikin " arvauskeskuksessa" töissä. Vakuutus on silti kiva olla, koska eihän sitä tiedä, vaikka joutuisi joskus tarvitsemaan lääkäriä yöaikaan eikä halua jonotella päivystyksessä.

Vierailija
2/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sinne, minne nopeammin ja helpommin pääsee. Lisäksi terveyskeskuksen omalääkäri on todella ihana ja fiksu tyyppi sekä taitava lääkäri. Hänen hanskassaan on koko perheemme terveyden ja sairauden hoidot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu!

Vierailija
4/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellamme on kyllä myös vakuutus, päivystysaikaan en todellakaan vie häntä terveyskeskuspäivystykseen vaan suoraan yksityiselle.

Vierailija
5/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksityisellä, missä on saanut odotella tuntikausia, kun tehdään turhia testejä, vaikka esim. tiedän, että minulla on virtsatiehyttulehdus, kun se on minulla ollut 100 kertaa aikaisemmin. Yksityinen haluaa rahastaa tietysti kaikista labrakokeista. Lapseni terveyskeskuksen omalääkäri myös niin fiksu, että en hevin vaihtaisi kehenkään muuhun.

Vierailija
6/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos otetaan labroja niin sitten vakuutus korvaa. Helsingissä ei ainakaan tahdo päästä terveysasemille lääkäreille ellei ole kuumetta tai muuta akuuttia, joutuu odottamaan seuraavaan viikkoon.

Vierailija
7/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käymme yksityisellä, ei tarvitse jonottaa

Vierailija
8/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta lapsi on saanut hyvää hoitoa, mutta yksityisellä on jostain syystä ollut paljon tylympiä lääkäreitä.

Jos lapsi sairastuu virka-aikaan, vien hänet ehdottomasti terveysasemalle, virka-ajan ulkopuolella yksityiselle.

Vierailija
9/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla Helsinginkin sisällä paikallisia eroja.

Vierailija
10/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan mäkin sen " arvaan" että korvatulehdushan se on. Miksi mun pitäisi siis maksaa siitä että saan sen reseptin? Ja aina on terveyskeskuksesta saanut lapselle ajan samana päivänä jos vaan on auki. Ja päivystyksessäkään ei ole tarvinnut kauan odottaa. Yöllä eivät tietty ota esim. korvapotilaita, mutta en mä niitä yksityisellekkään yötä vasten raahaisi kun kipulääkkeet on keksitty.

Ja miksi mä haluaisin että lapsiltani otettaisiin turhia kokeita ja niitä pisteltäisiin turhaan?

Ja jos terveyskeskuslääkäri ei ole tiennyt mikä lastani vaivaa niin lähete erikoislääkärille hoituu tuossa tuokiossa.

Emme ole rikkaita, mutta kyllä olisi varaa yksityislääkäriinkin jos katsoisimme tarpeelliseksi. On vaan kivempi laittaa se raha johonkin muuhun. Mua vaan naurattaa kun tuttavaperhe laittaa n. 50 ¿ yksityislääkäriin saadakseen saman reseptin korvatulehdukseen kun me saadaan se ilmatteeksi (ja niin saisivat hekin jos vaan eivät olisi niin snobeja...).

Vierailija
11/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Johan mäkin sen " arvaan" että korvatulehdushan se on. Miksi mun pitäisi siis maksaa siitä että saan sen reseptin? Ja aina on terveyskeskuksesta saanut lapselle ajan samana päivänä jos vaan on auki. Ja päivystyksessäkään ei ole tarvinnut kauan odottaa. Yöllä eivät tietty ota esim. korvapotilaita, mutta en mä niitä yksityisellekkään yötä vasten raahaisi kun kipulääkkeet on keksitty.

Ja miksi mä haluaisin että lapsiltani otettaisiin turhia kokeita ja niitä pisteltäisiin turhaan?

Ja jos terveyskeskuslääkäri ei ole tiennyt mikä lastani vaivaa niin lähete erikoislääkärille hoituu tuossa tuokiossa.

Emme ole rikkaita, mutta kyllä olisi varaa yksityislääkäriinkin jos katsoisimme tarpeelliseksi. On vaan kivempi laittaa se raha johonkin muuhun. Mua vaan naurattaa kun tuttavaperhe laittaa n. 50 ¿ yksityislääkäriin saadakseen saman reseptin korvatulehdukseen kun me saadaan se ilmatteeksi (ja niin saisivat hekin jos vaan eivät olisi niin snobeja...).

Vierailija
12/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se niin kallista ole, mitä ajatellaan, vaikka ei vakuutusta olisikaan.

Vierailija
13/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monille on käynyt niin että lapselle on korvakivun takia annettu terkkarista loputon määrä antibiootteja ja kun on viety yksityiselle niin sielä on heti määrätty putket tai todettu liimakora tjms... eli loputtomassa korvakierteessä esim. veisin kyllä yksityiselle.

Meillä käytetään molempia. Jos on joku vakavampi juttu niin vien yksityiselle.

Vierailija
14/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mieluusti kunnon palvelusta. Meillä aina ollut kivat ja mukavat lääkärit ja hoitajat. Terveyskeskuksen omalääkäristämme en pidä.

Vierailija
15/15 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin huonoja kokemuksia terveyskeskuksesta.

Esmes. isäni hengen lähtö oli lähellä, kun eräs lääkäri ei ottanut hänen valittelujaan todesta. Mutta semmosta se tuntuu aina maanviljelijöillä muutenkin olevan :( Pitää olla melkoinen vaiva, että määrätään sairaslomaa. Jos on jalka poikki, niin tokihan nyt kainalosauvoilla voi lehmät lypsää ja traktoria ajaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi