Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa toinen tupakoi, toinen ei, kumman pitää joustaa?

Vierailija
22.08.2017 |

Mä en polta. Mies polttaa pari askia päivässä. Inhoan tupakan hajua hänen hengityksessään, hiuksissa, vaatteissa. Hän ei ymmärrä että se haju myös tarttuu muualle, kuten vaikka tyynyyn. Haluaa halailla ja suukotella mennen tullen ja loukkaantuu kun minä en halua. Nyt hän on alkanut polttaa autotallissa sisällä. Siis istuu siellä man cavessa tuntikausia ja polttaa ketjussa. En saa tuosta hermostua kuulemma. Mutta kun autotallissa on säilytyksessä kaikki talvivaatteet, matkalaukut, makuupussit, kypärät,... se haju pinttyy kaikkeen kiinni ja kyllä se nyt vaan haittaa mua. Miehen mielestä ylireagoin....

Tarviiko mun oikeasti tätä sietää?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Tupakointi on pelkkää ylimielistä itsekkyyttä.

Vierailija
2/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sekin urpo kuole kohta keuhkosyöpään, joten pääset eroon siitä idiootista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette päätyneet yhteen? En ikinä pystyisi seurustelemaan tupakoitsijan kanssa.

Vierailija
4/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sietää. Voit muuttaa pois.

Vierailija
5/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet päätynyt yhteen tupakoitsijan kanssa, jos se noin paljon häiritsee?

Vierailija
6/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko mies tupakoimaan vasta avioliiton solmimisen jälkeen?

Vierailija
7/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on idiootti. Ei mulla muuta.

Mä poltan joskus viihteellä, muutaman kerran vuodessa. Mun miesystäväni ei pidä siitä. Pysyn kaukana silloin, en änge iholle. Pussaamaan en yritä, hyi, sehän on hirveätä röökihajuissa. Pussaillut sit kun hengitys on fressi.

Vierailija
8/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
9/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko miehesi tupakoida noin kovasti jo ennen kuin aloitte seurustella? Kuvittelitko kenties ikiaikaiseen naisten tyyliin, että SINÄ muutat miehen ja vieroitat hänet tuosta vaan voimakkaasta riippuvuudesta (jota ei ihan syyttä suotta verrata huumeriippuvuuteen)?

Ap, minusta sinunKIN pitää hiukan tulla nyt vastaan. Kun kerran olet solminut parisuhteen tupakoivan miehen kanssa, et oikein minusta voi nyt asettaa ultimaatumeja.

Sitä paitsi, tupakoinnin lopettamiseen pitää halun tulla mieheltä itseltään, et sinä sitä nalkuttamalla edistä pätkääkään.

Koettakaa löytää ainakin tekstiileille jokin muu säilytyspaikka kuin autotalli. Niistä sitä tupakan hajua on vaikein saada irti.

Ja näin kesäaikaan mies voisi kyllä poltella vielä ulkona. Mutta kelien huonotessa pakkohan sitä on sallia jossain sisätiloissakin.

Vierailija
10/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Aikanaan sinkkuna tupakointi oli se numero yksi nounou listassa puolisoa etsiessä. Jäi muutama hyvä tyyppi ihan vaan moikkausasteelle , syystä että tupakoivat. En siedä tupakansavua ja tupakoivia ihmisiä. ( 18v passiivista tupakointia lapsuuskodissa)

Vierailija
11/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään kansantuomioistuin joka voi määrätä miehesi lopettamaan tupakoinnin. Koska sitähän tällä haetaan, komppausta ajatukselle että kyllä se mies on nyt väärässä ja hänen on toteltava. Ei ole. Olette aikuisia ja teidän pitää sopia parisuhdeasianne yhdessä. Jos kumpikaan ei jousta, niin sitten te riitelette tai eroatte. Koska vain omaan käytökseensä voi vaikuttaa, niin käytännössä joko sinä joustat tai sinä eroat. Valitettavasti.

Vierailija
12/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä miehesikin koti, ei yksin sinun. Kompromisseja kehiin.

Vierailija
13/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen tupakoitsija kirjoitti:

Miten olet päätynyt yhteen tupakoitsijan kanssa, jos se noin paljon häiritsee?

Aluksi hän oli "huomaavainen" tupakoija; poltti vain ulkona, kävi usein suihkussa, pesi paljon hampaita ja söi hengitystä raikastavia pastilleja. Alusta asti hän on ollut aikeissa lopettaa tupakoinnin. Joten ajattelin kestäväni tupakointia hetken, kunnes saa sen lopetettua. Muuten hyvä mies, mutta tämä asia muuttuu vaan huonompaan suuntaan koko ajan.

Ap

Vierailija
14/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tupakoin, en onneksi läheskään noin paljon. Voit kyllä rajat vetää, sisätiloissa ei ainakaan polteta. Tupakkatakki päälle kun tupakoi ja jättää sen ulos naulaan, ei tartu niin haju vaatteisiin.

Vierailija
15/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vähän niin, että tupakointia ei tuosta vaan lopeteta toista käskemällä. Lopettamisen pitää lähteä tupakoijasta itsestään. Voittehan te yrittää sopia, että autotallissa ei tupakoitaisi vaan se tapahtuisi pihalla.  Älä saarnaa ja valita vaan ihan rauhanomaisesti sano, että hajua tarttuu säilytyksessä oleviin vaatteisiin ym. ja et tykkää siitä. Ja voithan yrittää sanoa, että haluaisit hänen lopettavan tupakoinnin terveyshaittojen takia ja olet valmis tukemaan häntä siinä.

Vierailija
16/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään kansantuomioistuin joka voi määrätä miehesi lopettamaan tupakoinnin. Koska sitähän tällä haetaan, komppausta ajatukselle että kyllä se mies on nyt väärässä ja hänen on toteltava. Ei ole. Olette aikuisia ja teidän pitää sopia parisuhdeasianne yhdessä. Jos kumpikaan ei jousta, niin sitten te riitelette tai eroatte. Koska vain omaan käytökseensä voi vaikuttaa, niin käytännössä joko sinä joustat tai sinä eroat. Valitettavasti.

No en kuvittele, että voisin määrätä hänet lopettamaan tupakoinnin. Mutta minun mielestä hänen pitäisi olla huomaavainen: hänen tupakointinsa aiheuttaa nyt vahinkoa muillekin ja muiden omaisuudelle. Se, ettei autotallissa poltettaisi ei aiheuta hänelle vahinkoa. Ja jos on valinnut käydä savuilla, niin ymmärtää ettei silloin voi tulla lääppimään.

Ap

Vierailija
17/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies polttaa pari askia päivässä on kyllä sellainen tahti, että kyllä tuossa on minusta enempi jouston varaa miehellä kuin sinulla, joka  et tupakoi. - Jo pelkästään viikossa on aikas kallis harrastus, vaikka mistä minä tiedän millainen miljardööri miehesi on. 

Vierailija
18/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Miehesi tuhlaa päivässä turhuuteen sellaisen pyöreän 15 euroa päivässä, eli 5475€/vuodessa, eli kymmenessä vuodessa tuotot huomioiden sellasen rapeat 66000€. Fiksu valinta.

Vierailija
19/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi (ei toki ainoa) syy minun avioerooni oli exän tupakointi. Oli Ap:n miehen tavoin vähän väliä lopettamassa ja jossain vaiheessa luulin hänen lopettaneen mutta sitten selvisi että polttaa multa salaa, mm. työpäivän aikana. Miten alentavaa ja naurettavaa käytöstä! Tuon liiton jälkeen oli selvää, etten ota ikinä enää tupakoivaa miestä. Nuuska myös iso ällötys ja ehdoton no-no.

Vierailija
20/22 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olette päätyneet yhteen? En ikinä pystyisi seurustelemaan tupakoitsijan kanssa.

Komppi tälle. On yksi ihan totaaliturn-off miehessä ja se on juurikin tupakointi. Ei ikinä tupakoivaa miestä. Hyi.