Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli nettikaupasta niin luokattoman huonolaatuinen vaate, että..

Vierailija
22.08.2017 |

.. ajattelin heittää roskiin ikinä käyttämättä. Niskaan ommellun lapun kohdalla on pienet reiät, joista näkyy valo läpi. Kangas on virttynyttä liru-polyesteria, jonka venkoilee ja lenkottaa. Kietaisumekko-tyylisessä mekossa on yleensä jonkinlainen kiinnitys, paljon kietaistavaa kangasta tai näppärä vyösysteemi, mutta tämä on kuin kittana ja kiero liian pieni navettatakki, johon päälle voi laittaa rautalangasta ja samasta kankaasta ommellun vyöntapaisen.

Joskus tulee hutiostoksia ja nyt kävi näin. Kertokaa lohdutukseksi omia tarinoita, mitä kammotuksia teille on tullut?

ps. en kaipaa "älä tuhlaa/tilaa/varmaan kiinasta/ei saa laittaa roskiin/häpeä kun et ostanu seppälästä" -vastauksia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tavarasta on ihan kelvollista ja samanlaista kuin täällä kaupoissa. Että sen takia kehtaamme. Ja johan tässä ketjussa on käyty läpi mm. ruotsalaisia kauppoja.. ei ne aina ole kiinakauppoja.

Vierailija
22/34 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tilaa ikinä mistään krääsäkaupoista mitään. Ennemmin ostan muutaman laatuvaatteen ja maksan niistä käyvän hinnan ja kestävätkin monta vuotta. Vähemmän on enemmän tässäkin tapauksessa. Kenkiäkin mulla on vain muutama pari. Laadukkaita ja hyviä käyttökenkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tilaa ikinä mistään krääsäkaupoista mitään. Ennemmin ostan muutaman laatuvaatteen ja maksan niistä käyvän hinnan ja kestävätkin monta vuotta. Vähemmän on enemmän tässäkin tapauksessa. Kenkiäkin mulla on vain muutama pari. Laadukkaita ja hyviä käyttökenkiä.

Aika moni kallis ja laadukas (tai "laadukas") tehdään nykyisin siellä Kiinan seudulla ja on ihan huonolaatuista tavaraa. Tämähän näkyy mm. Marimekon tuotteissa.

Vierailija
24/34 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kahdesti erehtynyt tilaamaan Zalandolta. Toisella kerralla bombertakin vetska hajosi kahdessa viikossa. Samoin kävi kaverille. Toisella kerralla tytär intti rippimekkoa. Kuvassa näytti hyvältä, kermanvaalealta, hintaa vielä yli 100 euroa. Pitkin hampain tilasin. No paketista paljastui mekko jonka alaosa oli karmeaa pissakeltaista tylliä ja muutenkin ala-arvoinen laatu. Tyttö väänsi itkua. Onneksi oli vielä viikko aikaa, palautin paketin. Uusi mekko löytyi Vero Modasta ja paremmalla laadulla ja halvempikin oli, ja tyttö onnellinen.

Ellokselta olen saanut viime vuosina ihan kelpoa kamaa. Takavuosina oli laatu ihan kauheaa.

En tiedä onko Wish kiinakauppa mutta epäilyttävän halpaa. Tunkee mulle mainoksia facessa, kun joku kaveri on peukuttanut. Lienetkö ap tilannut sieltä..vaatteita en ole tilannut niistä mutta Aliexxpress on toimittanut ihan kelpo kosmetiikkasuteja ym halvalla. Kunhan muistaa tullirajat.

Kiinan naisten kootkin poikkeaa länsimaista, joten ei kiitti.

Vierailija
25/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kahdesti erehtynyt tilaamaan Zalandolta. Toisella kerralla bombertakin vetska hajosi kahdessa viikossa. Samoin kävi kaverille. Toisella kerralla tytär intti rippimekkoa. Kuvassa näytti hyvältä, kermanvaalealta, hintaa vielä yli 100 euroa. Pitkin hampain tilasin. No paketista paljastui mekko jonka alaosa oli karmeaa pissakeltaista tylliä ja muutenkin ala-arvoinen laatu. Tyttö väänsi itkua. Onneksi oli vielä viikko aikaa, palautin paketin. Uusi mekko löytyi Vero Modasta ja paremmalla laadulla ja halvempikin oli, ja tyttö onnellinen.

Ellokselta olen saanut viime vuosina ihan kelpoa kamaa. Takavuosina oli laatu ihan kauheaa.

En tiedä onko Wish kiinakauppa mutta epäilyttävän halpaa. Tunkee mulle mainoksia facessa, kun joku kaveri on peukuttanut. Lienetkö ap tilannut sieltä..vaatteita en ole tilannut niistä mutta Aliexxpress on toimittanut ihan kelpo kosmetiikkasuteja ym halvalla. Kunhan muistaa tullirajat.

Minun ainoa Zalando-kokemukseni taas on positiivinen .14e maksavilla nilkkureilla k'ävelty kaksi kevättä ja syksyä.

Vierailija
26/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boutique Loulou:sta suhteellisen hintavat ballerinat, joista 2 kk käytön jälkeen irtosi pohjat. Ja ei ollu siis kävelty soralla, vesilätäköissä tms, vaan ihan tavallista kaupunkikäyttöä.

Samaisesta liikkeestä korkkarit, joista koristeet irtosi ensimmäisellä vartin käyttökerralla.

Vierailija
27/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että olet suomen alasajaja. Nauti siitä tunteesta.

Vierailija
28/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaa vaatteen netistä, niin väri tosiaan saattaa poiketa sävyltään erilaiseksi luonnossa, sillä tuskin kenelläkään niin huippunäyttöä on että toistaa värit täsmälleen samanlaisena. Eri asia tietysti, jos tilaa punaisen paidan ja saakin sinisen.

Itse olen pettynyt surkeisiin ompeleisiin, viime vuosina liian monesta vaatteesta on sauma purkautunut ekan pesun jälkeen. Lisäksi on vaikea löytää puhtaita puuvillapaitoja, monissa on lisättynä polyesteriä. Jos haluaisi käyttää muitakin kuin perus-teeppareita, niin vaatii melkeinpä topin alle, koska kaula-aukot on turhan antavia tai kankaasta näkyy läpi.

Lasten vaatteissa huomaa myös hyvin, että monta vuotta vanhat serkun meille tulleet vaatteet on vielä ihan hyviä, mutta hyvä jos uudet vaatteet säilyy enää pikkusisarukselle, kun repsottavat jo muutamien käyttökertojen jälkeen. No, tämä on se velka mitä luonnonvarojen tuhlauksesta maksellaan...

Vierailija
29/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että olet suomen alasajaja. Nauti siitä tunteesta.

Kerro toki, mistä saa suomessa valmistettuja vaatteita. Siis sellaisia, jotka ei ole tehty tarhantädeille tai arkkitehdeille (eli lasten vaatteet aikuisten koossa tai mustat kaavut eivät nyt kelpaa). Tavallisia, mutta tyylikkäitä ns toimistovaatteita normaalikokoiselle naiselle.

Vierailija
30/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii siis Zalandoltahan saa ostettua eri merkkien vaatteita mm. adidasta ja noita Vero Modassa myytäviä vaatteita. Itse tilaan lähestulkoon kaikki vaatteeni ja kenkiäkin Zalandolta ja aina on priimaa tullut. Joskus ei ole koko ollut sopiva ja silloin olen palauttanut tuotteen. Huvittavin hutiostos oli jokin aika sitten, kun tilasin sammalenvihreää lankaa nettikaupasta. Sain monta kerää ruskeaa lankaa. Värikoodi oli vyyhdissä kyllä oikein. Ärsytti, että sivuilla kerä oli vihertävä, mutta vaikka kuinka kääntelin sitä kotona, en siitä vihreän sävyjä saanut. Vaihtoon meni.

Vierailija
31/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten vaatteissa huomaa myös hyvin, että monta vuotta vanhat serkun meille tulleet vaatteet on vielä ihan hyviä, mutta hyvä jos uudet vaatteet säilyy enää pikkusisarukselle, kun repsottavat jo muutamien käyttökertojen jälkeen. No, tämä on se velka mitä luonnonvarojen tuhlauksesta maksellaan...

Tämän takia mäkin ostan valtaosan vaatteista kirpparilta. Jos se sinne asti on päätynyt kohtuukuntoisena (siis kuitenkin selvästi pidetty, ei mikään pakasta vedetty), niin voi olettaa, että säilyy jatkossakin. Sieltäkään en ikinä ostaisi näitä halpisrääsyjä, nukkaisia ja virttyneitä, vaan vain hyvänä säilynyttä.

Vierailija
32/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahdin Wishiin vähän aikaa sitten ja tuli alkuhuumassa tilattua kaikenlaista, kun hinnat ovat niin halvat. Pikkuroina on ollut ihan hintansa värttejä, mutta ne vaatteet. Tuli tehty

6 hutiostosta ennen kuin opin, ettei vaatteita kannata tilata. Tilasin lapselle 3 vaatekappaletta ja luonnossa olivat aika kulahtaneen värisiä, ihan kuin olisivat virttyneet jossain näyteikkunassa vuoden. Eivät tulleet missään vaiheessa käyttöön, edelleen kaapissa. Sitten tilasin itselleni hellehameen, tosi kiva kuvassa. Luonnossa oli kuin halpa kiinalainen yöpaita, aivan karmea ja en voi sitä ihmisten ilmoilla käyttää. Kangas näyttää siltä, ettei hengitä yhtään, vaikka ohutta on. Kaksi muuta hutiostosta olivat bikineitä. Osasin tilata valmiiksi 3XL, koska tiesin sen vastaavan kokoa L ja lisäksi toiset bikinit olivat ihan samalaiset kuvassa kuin tilasin vuosi aikaisemmin toisesta verkkokaupasta. Ekat bikinit saapuivat, alaosa oli sopiva, mutta yläosa vastasi paljon pienempää kokoa. En ole rintava, mutta rinnat eivät mahtuneet mitenkään yläosaan. Toiset bikinit tulivat ja ne olivat ihan erilaiset mitä kuvassa, kankaan kuvio ei täsmännyt, ei ollut kaaritukia ja sama homma, että yläosa oli paljon pienempää kokoa. Rahallinen menetys ei ollut kovin suuri, mutta tuolaisia sekundavaatteita ei pysty myymään edes eteenpäin. Muuten olen ollut kyllä Wishiin tyytyväinen, tuotteet tulevat 1-2 viikon sisällä ja kaikki muu on ihan hyvää, paitsi nuo vaatteet.

Vierailija
33/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tilasin Ellokselta malliltaan tosi väljät kesähousut, kokoa 46.

Ne sopivat kokoa 38 käyttävälle äidilleni, ja hänelläkään ei olleet mitenkään erityisen väljät.

Muutoin Elloksella yleensä koot täsmänneet, mutta nuo oli jotain ihme mitoitusta.

Vierailija
34/34 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia mäkin ostan valtaosan vaatteista kirpparilta. Jos se sinne asti on päätynyt kohtuukuntoisena (siis kuitenkin selvästi pidetty, ei mikään pakasta vedetty), niin voi olettaa, että säilyy jatkossakin. Sieltäkään en ikinä ostaisi näitä halpisrääsyjä, nukkaisia ja virttyneitä, vaan vain hyvänä säilynyttä.

Miten selvität, että vaate on "selvästi pidetty"? Nykypäivänä kirppikselle joutaa hirveä määrä vaatteita, jotka on ostettu, mutta käyttökertoja on ehkä yksi jos sitäkään. Tiedän parinkin ihmisen, jotka vie kirppikselle vaatteita mitä ei ole kertaakaan käyttänyt ja laputkin vielä kiinni, mutta kirppikselle vietäessä napsasee lapun irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan