Miten saa Wilmasta pois exän uuden puolison
tunnukset? Hänellä ei ole mitään oikeutta seurata lastani siellä. Rehtoriin ainakin otan yhteyttä jos ei lähiaikoina poista itse.
Kommentit (38)
Miksi suhtaudut tuolla tavoin? Vai onko näyttöä, että hän haluaa lapsillesi pahaa? Unohda katkeruus, koska sillä jos jollain teet lapsillesi pahaa.
Molemmille huoltajille tulee tunnukset. Jos ex antaa uuden käyttää omaa tunnustaan, se on voi voi. Mutta ei uudella siellä mitään omia tunnuksia ole. Tai jos on, ne liittyvät vain ja ainostaan hänen omiin lapsiinsa, ei sinun, eikä hänen tunnukseensa voi liittää lasta kenen huoltaja hän ei ole virallisesti.
Rehtorille kannattaa muuten soittaa sellaiseen aikaan, että hän voi rauhassa perehtyä asiaasi. Esimerkiksi yhdentoista aikaan illalla. Silloin ei ole enää paljon häiriötekijöitä hänellä.
Et sinä itse niitä sieltä pois saa. Itse asiassa en tiedä, saako edes henkilö itse niitä poistettua. Voithan itse kokeilla, saisitko tarvittaessa poistettua omat tunnuksesi. Käyttöoikeuksissa sanotaan vaan, että jos rinnakkaisissa tunnuksissa on joku, jolla ei pitäisi olla oikeutta nähdä tietoja, ota yhteys oppilaitokseen. Se on sitten eri asia, miten oppilaitos suhtautuu asiaan.
Wilmaan voidaan antaa tunnukset kenelle tahansa huoltajan hyväksymälle henkilölle tai taholle. Jos exsäsi nyxä asuu lapsesi kanssa ja hoitaa kouluasioita, miksrt hyväksyisi hänen tunnuksia? Tunnukset on varmaan tehty oppilasilmoituksen perusteella ja toki voit huoltajana kieltää ylimääräiset tunnukset. Toivottavasti sitten tieto kulkee kahden kodin välillä.
Outoa, että uusi puoliso haluaisi seurata lapsen asioita....
Sehän on hyvä, että myös hän näkee mitä koulussa tapahtuu, jos on niin läheinen että osallistuu kasvatukseen aktiivisesti.
Turhaa tuosta repimään mustasukkaisuuskohtausta. Kyllä sä edelleen pysyt lapsesi äitinä, vaikka lapsen isällä uusi vaimo onkin.
Ööh. Mikä on ongelma? Onko tämä eksän nyksä jotenkin haitaksi tai käyttää lapsesta saatavia tietoja väärin? Noin yleisellä tasolla sehän on hyvä, että uutta puolisoakin kiinnostaa lapsen asiat. Ja samat tiedot tuo nyksä saa eksäsi kautta. Hehän voivat yhdessä lukea lapsen tietoja, jos haluavat ja sille et voi mitään.
No en todellakaan hyväksyisi lapseni tietojen näkyvän kenellekkään kolmannelle osauolelle. Kyllä isän pitää kyetä hoitamaan lapsen asiat itse.
Vie se sukellusveneellä pienelle matkalle...
Sinun ei tarvitse koskaan pelätä sitä, että lapsesi rakastaisi sinua vähemmän sen vuoksi, että hänellä muitakin hänestä huolehtivia ja välittäviä ihmisiä elämässään. Hyvä ihminen <3 Sinun äitiyttäsi ei kukaan vie pois :) Toivon, että ymmärrät olla onnellinen lapsesi puolesta. Ja, että ymmärrät että lisäät lapsen ahdistusta, jos et hyväksy exäsi uutta puolisoa.
Vain hyvä lisää hyvää. Katkeruus ja mustasukkaisuus lisää pahaa. Ethän halua sitä lapsellesi.
Ymmärrän kyllä että sinua harmittaa ja tunnet, että joku astuu tilallesi äidin- rooliin. Koita kuitenkin päästä tuosta yli ja ajatella asiaa lapsen kannalta. Sinä olet se ainoa ja oikea äiti, mutta on pelkästään hyvä, että lapsellasi on isän lisäksi myös kolmas aikuinen, joka välittää. Pienemmille koululaisille saattaa tulla paljon viestejä joten olisi hyvä, että ettei mikään mene ohi. Ainakin minun ex- mieheni on sen verran tampio että minä edelleen hoidan kaikki käytännön asiat ja muistuttelen heitä myös isä- viikoilla. Ehkä sinun exäsi on samanlainen ja uusi puoliso on huomannut sen. On hyvä, että hän välittää lapsistasi.
Moni kommentoija täällä ei varmaankaan ole kokenut itse moista tilannetta...
Meidän huoltajuussopimukseen kirjattiin erikseen pykälä, ettei lapsen asioiden hoitoon saa osallistua kukaan muu kuin lapsen huoltajat. Exän uusi puoliso on ihan sekopää ja on ollut yhteyksissä lapsen kouluun, terapeuttiin ja kavereiden vanhempiin oman agendansa takia. Itsensähän hän on siinä nolannut esim. ottaessaan yhteyttä lapsen terapeuttiin ja kertomalla, ettei lapsi ole koskaan oireillut ja terapia pitää lopettaa, vaikka terapiaan on päädytty kahden lääkärin, psykologin ja kuraattorin arvioinnin jäljiltä.
Wilmaan annetaan tunnukset vain virallisille huoltajille. Sitä toki ei voi estää, että ex-puolisosi antaa hänen katsoa wilmaa hänen tunnuksillaan. Tähän ei koulu voi puuttua mitenkään, vaan se on sinun ja exän välinen asia. Sinä et voi myöskään poistaa mitään toisen wilma-tunnuksia.
Ainakin voit laittaa opettajille viestiä että lasta koskevat yksityisviestit kuuluu vain lapsen vanhemmille, ei uusille puolisoille.
Mikä ihmeen ongelma tuossa nyt voi olla??
Itse olen tyytyväinen, että lapseni elämässä on useampi välittävä aikuinen. On lapsellekin kiva, kun hänellä on kolme välittävää aikuista elämässään ja heistä aina joku tavoitettavissa sekä auttamassa esimerkiksi juuri näissä kouluasioissa. Katkeruus ei koskaan kannata - ei meidänkään ero ollut kaunis, kun mies petti ja jätti, mutta sellaista se elämä välillä on eikä todellakaan ole lapsen syy. Miehen uusi on onneksi fiksu ja välittävä nainen.
Kostonhimo tai katkeruus eivät kaunista ketään naista. Ero on puitu exän kanssa kyllä - ilman lapsen läsnäoloa. Itsellänikin on miesystävä, mutta suhde ei ole vielä siinä vaiheessa, että esittelisin lapselle. Mielestäni on tärkeintä maailmassa, ettei lapsi joudu ikinä kokemaan huonoa omaatuntoa siitä, että pitää myös isän uudesta puolisosta. Onhan se kuitenkin väistämätöntä, kun siellä aikaa viettää. Olisi hirveää, jos pitäisi minun luokse tullessa sitten valehdella!
Vierailija kirjoitti:
Sinun ei tarvitse koskaan pelätä sitä, että lapsesi rakastaisi sinua vähemmän sen vuoksi, että hänellä muitakin hänestä huolehtivia ja välittäviä ihmisiä elämässään. Hyvä ihminen <3 Sinun äitiyttäsi ei kukaan vie pois :) Toivon, että ymmärrät olla onnellinen lapsesi puolesta. Ja, että ymmärrät että lisäät lapsen ahdistusta, jos et hyväksy exäsi uutta puolisoa.
Vain hyvä lisää hyvää. Katkeruus ja mustasukkaisuus lisää pahaa. Ethän halua sitä lapsellesi.
Lapsen elämässä saa olla muitakin ihmisiä ja usein onkin. Näiden muiden kanssa ei silti tarvitse jakaa aivan kaikkea lapsen elämästä. Sillä lapsellakin on oikeus ettei hänen tietonsa ole kaikkien saatavilla.
Jos rehellisiä ollaan, niin en olisi nauttinut jos mun äitipuolella olisi ollut Wilma-tunnukset. Onnekseni täytin 18, eikä kellään muulla ollut mitään asiaa sinne. Vaikka se äitipuoli kovasti maanitteli, että saisi käydä kurkkimassa. Arvosanoissa ei mitään vikaa, ainoastaan siinä että lintsasin jäätävästi abivuonna.
Jos lapsella on 2 virallista huoltajaa, ei kai silloin kolmansille osapuolille anneta omia tunnuksia huoltajan ja koulun välisten asioiden hoitoon? Jos nyxät tarvitsevat Wilma-tietoja, käyttävät sitä toisen huoltajan tunnusta hänen tieten.
Hienoa, että äiti/isäpuoli huolehtii, mutta selkein kuvio on, ettei kolmannet osapuolet ala säätää ihan omia juttujaan.
jos isä antaa omat tunnuksensa hänelle, niin et mahda mitään.