Nuo "Koston Terälehdet" ja muut leffat jotka kertoi lapsista jotka suljettiin ullakolle....
Telkkarista tuli leffa "Koston Terälehdet" kaksi viikkoa sitten ja eilen sen jatko-osa "Verenpunaiset okaat" (joka tulee uusintana Hero-kanavalta torstaina 24.8). Missasin sen ekan leffan "Pimeyden Kukat" josta se tarina alkoi kun perheen lapset hävitettiin äidin uudesta elämästä sulkemalla heidät ullakolle yli pariksi (?) vuodeksi, isän kuoleman jälkeen. Isä joka olikin oikeasti heidän setänsä, tai setäpuolensa.
Oletteko lukeneet nuo kirjana, mitä mieltä leffoihin verrattuna, kannattaisiko lukea vai onko liian raskasta settiä?
Mitä mieltä noista leffoista? Aika pimeää mutta mielenkiintoista kun tarinat ovat eri aikakausilta, vaatteet ovat hienoja, mutta ihmiset lievästi sanottuna sisäsiittoisia.
Kommentit (46)
Mä olen kans vuosia sitten kirjoina tuon sarjan ja tykkäsin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kans vuosia sitten kirjoina tuon sarjan ja tykkäsin kovasti.
Piti vielä kirjoittaaa, että itse tykkäsin enemmän noista kirjoista.
Mietin että kuka sitä perheen isää näytteli tuossa "Verenpunaiset okaat" -leffassa, että kun on tuttu ääni ja kasvot mutta jonkin verran vanhentunut, ja etenkin silmät ja suu näyttää tutuita. Sehän on se Sinkkuelämää-Samanthan mallimiesystävä Smith:iä näytellyt tyyppi :D
Koston Terälehdet oli piinaava elokuva ja siinä tapahtui koko ajan jotain. Vanhempi sisko ja veli seksisuhteessa, nuorempi sisko jäänyt keskenkasvuiseksi aliravitsemuksen ja auringonvalon puutteen takia, ja siksi häntä kiusattiin koulussa. Vanhempi sisko hyvä ballerina mutta lähtee ailahtelevan tanssijamiehen mukana New Yorkiin huippubalettiseurueeseen, mies pettää häntä, ja kuolee auto-onnettomuudessa. Tämä vanhempi sisko saa vauvan tuolle tanssijamiehelle ja palaa kotiseuduille, lääkäriksi valmistunut veljensä on menossa naimisiin sairaalan pomon tyttären kanssa mutta jää kiinni iltana ennen omia häitään kun muhinoi oman siskonsa kanssa ja morsiamensa näkee tämän. Nuorempi sisko teki itsarin. Vanhempi sisko lähtee kostoretkelle äitinsä nurkille ja viettelee äidin uuden miehen jolle tulee raskaaksi jne.
Toooosi lapsellinen elokuva..väkisin tehty ,muka kauhua...hahhaa..äkäinen muori joka ei tohtinu kiivetä vinttiin. Elokuva ei voi olla hyvä jos sen sisältö ei ole yhtään uskottava.
Vierailija kirjoitti:
Toooosi lapsellinen elokuva..väkisin tehty ,muka kauhua...hahhaa..äkäinen muori joka ei tohtinu kiivetä vinttiin. Elokuva ei voi olla hyvä jos sen sisältö ei ole yhtään uskottava.
Siis miten niin ei uskaltanut kiivetä, eikö se yrittänyt myrkyttääkin ne lapset sinne? ja valitettavasti nuorempi poika kuoli.
Vitsi mä olin unohtanut nää kirjat! Luin yläasteella joskus 90-vuvun alussa. Luin sarjan kaikki kirjat, tykkäsin kovasti. Ehkä aikuisiällä voisi tuntua ahdistavammalta nyt kun on omia lapsiakin. Silloin jo säälitti se heiveröinen pikkusisko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin ei uskaltanut kiivetä, eikö se yrittänyt myrkyttääkin ne lapset sinne? ja valitettavasti nuorempi poika kuoli.
Eikö se kiljunu hysteerisenä ku jäi portaisiin..ruuassa kai se myrkky oli ..eihän sitä hen koht tarvinnu perille toimittaa...nää kuvat tuli 2x peräjälkeen ...huono. Huono!
Ala-asteikäisenä luin nämä kirjat, olisinko kuudennella ollut. Olivat mieleenpainuvia kirjoja mutta sen ikäisenä ei jäänyt traumoja lukemisesta. Nykyään kiinnittäisi huomiota ihan eri asioihin ja luulisin että näin aikuisena olisi ahdistavaa luettavaa.
Tänään tulee tämän kirjasarjan neljäs leffa, Seeds of Yesterday eli Menneisyyden Siemenet, klo 22.00 Liv-kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee tämän kirjasarjan neljäs leffa, Seeds of Yesterday eli Menneisyyden Siemenet, klo 22.00 Liv-kanavalla.
Hyvä kun kerroit, tallennan. Katsoin eilen sen edellisen osan ja jäi kiinnostamaan millaiseksi Bart sitten muuttui, kun katsoi siinä lopussa melko hyytävästi.
Mä olin kirjojen fani kasarilla ja sitä myöten mitä niitä ilmesty.. Mulla on ne kaikki ja olen lukenut, mutta en hirveesti muista tapahtumia. Vain niitä mitä tässä ketjussa on jo mainittu.
Olinkin unohtanut koko sarjan, etten osannut edes odottaa elokuvia. Nytkin missasin.
Mulla on kaikki V.C. Andrewsin kirjat, mitkä on suomennettu. Teininä tuli noita luettua.
Andrew Neiderman on vissiin ison osan noista kirjoista kuitenkin kirjoittanut(?)
Missasin sen ekan leffan jossa lapsia pidettiin vintillä.
Katsoin tokan ja kolmannen joka tuli viime viikolla ja aion tallentaa tämäniltaisen. Kai nuo tulee uusintana vielä jossain vaiheessa joltain toiselta kanavalta, sillä haluaisin nähdä että mistä kaikki alkoi.
Tehtiinköhän siitä viimeisestä kirjasta leffaa tai aiotaankohan tehdä, en löytänyt mistään tietoa että sitä olisi tehty.
Äitihän oli se joka myrkytti lapsensa, ei isoäiti.
Prototyyppi kirjoitti:
Mulla on kaikki V.C. Andrewsin kirjat, mitkä on suomennettu. Teininä tuli noita luettua.
Andrew Neiderman on vissiin ison osan noista kirjoista kuitenkin kirjoittanut(?)
Eikö se mennyt niin että Andrews kuoli rintasyöpään ja ja hänellä jäi kirjoja kesken, ja Neiderman jatkoi ne loppuun?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin tokan ja kolmannen joka tuli viime viikolla ja aion tallentaa tämäniltaisen. Kai nuo tulee uusintana vielä jossain vaiheessa joltain toiselta kanavalta, sillä haluaisin nähdä että mistä kaikki alkoi.
Tehtiinköhän siitä viimeisestä kirjasta leffaa tai aiotaankohan tehdä, en löytänyt mistään tietoa että sitä olisi tehty.
Se eka oli huonoin. Mutta pointti, miten se lasten äiti hylkäsi heidät ullakolle. Hurvitteli miesten kanssa sillä aikaa. Yritti myrkyttää syanidilla, yksi kuolikin. Insestiä tapahtui. Sitten he karkasivat.
Vierailija kirjoitti:
Äitihän oli se joka myrkytti lapsensa, ei isoäiti.
Onkohan tätä sitten käsikirjoitettu eri tavalla leffaan? Kai tuo mummeli oli kaiken takapiruna kuitenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se eka oli huonoin. Mutta pointti, miten se lasten äiti hylkäsi heidät ullakolle. Hurvitteli miesten kanssa sillä aikaa. Yritti myrkyttää syanidilla, yksi kuolikin. Insestiä tapahtui. Sitten he karkasivat.
Se äitihän karkasi oman enonsa tai setänsä kanssa ensin jolle sai nuo lapset eli lapset syntyivät myös insestin tuotteina ja siksi heitä kutsuttiin koko ajan paholaisen siittämiksi tai jotain vastaavaa?
Joskus kauan sitten olen lukenut noita kirjoja, tosi mielenkiintoisia oli, en mitään muuta enää muista. Ai niistä on tehty elokuviakin.