Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääks teidän eskari-ikäiset jo kurahousuja pienempien juttuna?

Vierailija
21.08.2017 |

Täällä tuli jonkinmoinen itkupotkuraivari, kun ostettiin tänään syksyä varten uudet kurahaalarit/housut ja kurarukkaset. Ihan samanlaiset Rukan vaatteet kuin oli edellisetkin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin lapsista eskari-ikäiset sotkevat itsensä pahiten. He haluavat saada kaiken ilon irti kuravellileikeistä. Mutta meillä monella on kyllä vain coretexasut.

Vierailija
2/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Eihän lapset noita ajattele ellei vanhemmat opeta. Meillä ainakin eskarissa kurikset on pakollinen varuste. Jos ei pidä omia, niin vaihtoehto pn päiväkodin kurikset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskaria ärsyttää, kun hänen eskarissa kuravaatteet kuuluu varustukseen. Serkku on toisessa eskarissa, joka on koulun yhteydessä eikä kuravaatteita enää vaadita. On kuulemma epäreilua, mutta minkäs teet

Vierailija
4/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä. Eihän lapset noita ajattele ellei vanhemmat opeta. Meillä ainakin eskarissa kurikset on pakollinen varuste. Jos ei pidä omia, niin vaihtoehto pn päiväkodin kurikset.

En ole opettanut! Ja olin yllättynyt, miksi nyt kova kiukku. Ehkä siksi, että ei niitä kevään jälkeen olla käytetty. Mutta keväällä kyllä käytettiin sekä päiväkodissa että kotona, eli ihan tuttu asia on kyllä.

5/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pitäneet pienempien juttuna. Sillä tosin ei ollut mitään merkitystä mitä mieltä olivat vaatteistaan eskari-ikäisinä. Päälle sekä mukaan laitettiin ne vaatteet jotka oli meidän vanhempien päättämiä, ei se ollut mikään keskustelun aihe.

Pisin itkuraivari jostain pukeutumisesta taisi olla nuoremmalla, ja kesti ehkä parikymmentä minuttia. Ei tainnut haluta ottaa itse pois ulkovaatteita jostain syystä, joten sai jäädä eteiseen huutamaan kunnes ulkovaatteet oli pois päältä. Ja kyllä, osasi sekä pukeutua että riisua siinä vaiheessa. Eipä tainnut olla montaa erimielisyyttä pukeutumisen suhteen tuon jälkeen.

Jos tuli kommentteja siitä mitkä vaatteet tulee päälle, niin tokaisin vain että kun ikää karttuu niin sitten voi itse päättää, nyt laitetaan nämä.

Vierailija
6/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä tyttö kävi ekan luokan ajan perhepäivähoitajan luona osa-aikaisena ja siellä iästä riippumatta kaikkien piti käyttää kuravaatteita, niin kyllä lapsesta selvästi tuntui silloin alkuun jotenkin tyhmältä, että piti pukea samanlaisia  kuravaatteita kuin niillä muilla pienemmillä oli, ja oli alkuun pukeutumisissa hankaluutta ja hoitajan kanssakin asiasta puhuttiin, mutta kyllä se sitten lähti sujumaan lopulta.

Vierailija
7/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta minkä ikäisenä lapset osaa tai pitäisi osata pukea kurahousut ihan itse ilman apua, siis niin että saa laitettua myös lenkit saappaiden alle ja henkselit paikalleen?

Vierailija
8/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole opettanut! Ja olin yllättynyt, miksi nyt kova kiukku. Ehkä siksi, että ei niitä kevään jälkeen olla käytetty. Mutta keväällä kyllä käytettiin sekä päiväkodissa että kotona, eli ihan tuttu asia on kyllä.

Eiköhän se ole mennyt niin, että joku kaveri on sanonut, että kurikset on tyhmät, ja siitä oppinut.

Vierailija
9/13 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole mennyt niin, että joku kaveri on sanonut, että kurikset on tyhmät, ja siitä oppinut.

Siksi on hyvä, että esikoulussa tms. on selkeät säännöt, että kaikki käyttää niitä. Vaikka jotkut vanhemmat rupeaakin valittamaan, että ei heidän kultamussukka tarvitse kurahousuja...

Vierailija
10/13 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuli jonkinmoinen itkupotkuraivari, kun ostettiin tänään syksyä varten uudet kurahaalarit/housut ja kurarukkaset. Ihan samanlaiset Rukan vaatteet kuin oli edellisetkin.

Mun mielestä Rukka on vähän tylsä. Ehkä isommille olisi kivempia sellaiset, joissa on vähän väriä? Esim. Didriksonilla on monenvärisiä:

https://www.didriksons.com/fi-fi/products/waterman-kids-set_171500495303

Vierailija
11/13 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki luokka alkoi eikä vieläkään ajatele niin. Jossain vaiheessa ne oli ikävät vetää päälle mutta ymmärsi sitten miksi niitä käytetään.

Vierailija
12/13 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki luokka alkoi eikä vieläkään ajatele niin. Jossain vaiheessa ne oli ikävät vetää päälle mutta ymmärsi sitten miksi niitä käytetään.

Toki? Onko se joku erityisluokka?

Vierailija
13/13 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Rukka on vähän tylsä. Ehkä isommille olisi kivempia sellaiset, joissa on vähän väriä? Esim. Didriksonilla on monenvärisiä:

Onko kellään käytännön kokemusta Didriksonin kuravaatteista?