Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ehkä paksusuolen syöpä. En aio kertoa läheisilleni. Huomaavatko he?

Vierailija
21.08.2017 |

En myös aio hoidattaa sitä. Kuoleeko siihen?
Voi kuulostaa todella tyhmältä, mutta en jaksa. Juuri kun olen päässyt 7 vuoden paskasta ylös niin paska tulee takaisin ja ihan kirjaimellisesti.
Täytän kohta 27 v. Kertokaa millaisia ne hoidot/leikkaukset tuossa syövässä on? En halua mitään hoitoja. Enkä halua avannetta.. jos en hoidata, niin kuinka nopeasti siihen kuolee? Ja jos hoidatan, niin huomaako kukaan?

Itken. En halua tätä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuolee

Ilmoita lääkärille että et jaksa ja pyydä apua

Vierailija
2/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi. :( kyllä siihen kuolee jos sitä ei hoida. Etkä välttämättä edes saa avannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoidatuttamaan se ja kerro läheisillesi, jotta he voivat ola tukenasi.

Vierailija
4/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko itse olet tämä EHKÄ diagnoosin kehitellyt, vai onko sinulla asiasta (paksusuolensyövän mahdollisuudesta) jotain tutkittua näyttöä?

Vierailija
5/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myös aio hoidattaa sitä. Kuoleeko siihen?

Voi kuulostaa todella tyhmältä, mutta en jaksa. Juuri kun olen päässyt 7 vuoden paskasta ylös niin paska tulee takaisin ja ihan kirjaimellisesti.

Täytän kohta 27 v. Kertokaa millaisia ne hoidot/leikkaukset tuossa syövässä on? En halua mitään hoitoja. Enkä halua avannetta.. jos en hoidata, niin kuinka nopeasti siihen kuolee? Ja jos hoidatan, niin huomaako kukaan?

Itken. En halua tätä.

Minä ymmärrän hyvin, että olosi on kaoottinen ja voimaton.

Mutta älä nyt oikeasti nuori ihminen heitä pyyhettä kehään!

Oletko ollut jo tähystyksessä? Mistä päättelet, että sinulla on paksunsuolen syöpä? Joku verenvuoto tai  jatkuva ripuli ei välttämättä ole oire syövästä, muitakin selittäviä tekijöitä voi olla peräpukamista bakteerin aiheuttamaan ripuliin.

Ilman muuta kannattaa mennä nyt tutkimuksiin ja HETI.

Jos sinulla on peräsuolisyöpä, se kyllä hoitamattomana tappaa. Mutta hoidot tehoavat hyvin, noin 60-70 prosenttia paranee täysin.

Omalla miehelläni leikattii peräsuolisyöpä toissavuonna ja hän eli avanteen kanssa puolisen vuotta ja sitten oli korjausleikkaus ja suoli "kytkettiin" jälleen peräaukkoon. Nyt avannetta ei siis enää ole. Yleensä näin siinä toimitaankin, paitsi jos se syöpä on aivan peräaukossa.

Ja se avanne on oikeasti ihan ok sekin. Sen kanssa on ihmiset juosseet maratonejakin. Sen käyttö opetetaan jo sairaalassa, ei ole vaikeaa. Ei vuoda, mutta ok - jos vedät hernerokkaa niin voi kuulua pulinaa vatsalta, koska suolistokaasuthan poistuu sitä kautta, ei perästä...

Hänelläkin ehti olla monta KUUKAUTTA verenvuotoa ja ripulia, ennen kuin älysi mainita minulle ja minä raivosin hänet kolonoskopiaan. Äitinsä nimittäin on kuollut paksunsuolen syöpään, joten jos olisin tiennyt aiemmin, että jätkällä on verta paskassa, niin....

Mutta silti kasvain ei ollut levinnyt.

Ja hoitoina käytetään siis myös sädehoitoa ja solusalpaajia. Solusalpaajat eivät mun miehelle sopineet, sai sydänkohtausoireita. Mutta ei ole kasvainta näkynyt enää, joten taisi hoito silti tehota.

PS: hiukset eivät lähde suolistosyövän sädehoidossa.

Vierailija
6/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miyen noin nuorella voi olla syöpä

Vierailija
7/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi. :( kyllä siihen kuolee jos sitä ei hoida. Etkä välttämättä edes saa avannetta.

Kyllä se avanne tehdään MELKEIN aina suolistosyövissä, jos ne leikataan. Mutta yleensä se ei ole pysyvä, vaan korjataan pois, jos kasvain ei ole ihan peräaukossa kiinni.

https://suolistosyopa.fi/yleista/perasuolen-syopa/

5

8/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmasta päästä hoidettava syöpä. Puhu lääkärille, kysy kaikki mitä mieleen tulee. Ota kaikki hoidot mitä saat ja elä pitkä hyvä elämä.

Sulla on vielä monta vuotta aikaa tulla onnelliseksi.

Vierailija
9/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä?

Vierailija
10/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos koskaan kuullutkaan lasten syövistä...?

Ok, siinä olet oikeassa, että suolistosyövät usein ovat "elintapasairauksia" eli niiden riski kasvaa iän myötä. Mutta osa on geneettisiä, noihin voi olla perinnöllinen alttius (Lynchin syndrooma). Meilläkin tuota tutkittiin, kun miehellä JA miehen äidillä on ollut suolistosyöpä - onneksi ei ollut sitä geeniä. 

5

Vierailija
11/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa on " ehkä " .

Minä olen ehkä kaikkien aikojen viisain ihminen ja ehkä keksin fuusioreaktorin joka on kannattava. Sekä ehkä saan maailmanrauhan aikaan!

T: Keskiviivan mies. ( ehkä )

Vierailija
12/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä semmoinen piti sanomani, ap, että suolistosyöpään menehtyminen ei kyllä ole jotakin, mitä haluat. Siinä kuihtuu suurin piirtein luurangoksi ennen kuolemaa, koska et saa ravintoa/se ei imeydy. Ja kivutkin on melkoiset, jos et ole saattohoidossa.

Joten kyllä, kaikki huomaavat, jos sinulla on pitkälle edennyt suolistosyöpä. 

Ja alleviivaan edelleen sitä, että nyt sinun pitää mennä sinne tutkimuksiin, ja ottaa hoito vastaan. Eikä jäädä kotiin surkuttelemaan itseäsi.

5

Vierailija
13/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä paksusuolen syöpä on todettu googlettamalla? Ihan itse tehty diagnoosi?

14/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla myös

koliitti

klamydia

haavoja peräsuolessa

joku muu

Jos sinulla on paksusuolen syövän oireita.

Vierailija
15/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä palstasurkioiden itsekeskeisiä huomiohakuyrityksiä. Ap ei ole vaivautunut edes vastaamaan, mistä hän on päätellyt sairastavansa syöpää. 

Vierailija
16/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suihkussa. En ehtinyt vastata heti. Luulin jo kolme viikkoa että minulla on ummetusta, mutta siis, paska tulee mutta on tunne niin kuin kaikki ei tulisi ulos. :( ja kuumeilua ja vatsakramppeja ollut jo kauan. Klamydia ei ole, testit otettu pari kk sitten. - Ap

Vierailija
17/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta toiseen mutta syöpään. Suomessa ihminen joka kuolemassa syöpää ja omaa elinaikaa muutaman kuukauden. EI saa kunnollista kivunlievitystä koska hänelle voi tulla riippuvuus siitä!  :D

EI EI kyllä se Panadol ja Burana riittää...

Vierailija
18/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse-diagnoosin osuminen oikeaan suolistosyövän kohdalla on häviävän pieni, varsinkin noin nuoren kohdalla. Esimerkiksi veri ulosteessa, sekä muut sen kanssa esiintyvät oireet ovat yleensä merkki kroonisesta suolistosairaudesta. Minulla puhkesi juurikin tuon ikäisenä colitis ulcerosa ja sen kanssa on eletty nyt melkein 20 vuotta.

Viimeksi kun tähystettiin, ei ollut merkkiäkään edes inaktiivisesta colitiksesta, vaikka pari ekaa vuotta olivatkin aika pahoja.

19/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin suihkussa. En ehtinyt vastata heti. Luulin jo kolme viikkoa että minulla on ummetusta, mutta siis, paska tulee mutta on tunne niin kuin kaikki ei tulisi ulos. :( ja kuumeilua ja vatsakramppeja ollut jo kauan. Klamydia ei ole, testit otettu pari kk sitten. - Ap

Oletko miettinyt että voit olla masentunut myös siksi, että sinulla on ollut kehittymässä fyysinen ongelma ja jos sitä saisi hoidettua, niin elämä muutenkin alkaisi maistua? Tuo voi tosiaan olla esimerkiksi paksusuolen tulehdus. Mene ihmeessä lääkäriin, vaikka nyt ihan mielenkiinnosta ensiksi.

Vierailija
20/33 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, kun ihan vastasyntyneelläkin voi olla syöpä, jo syntyessään. Lapsilla voi olla syöpä, iästä riippumatta. Eipä tuo paska tauti katso ikää, eikä sitä, oletko herra vai narri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi