Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahankäytöstä

Vierailija
03.04.2006 |

Kiinnostaisi tietää kuinka paljon te muut laitatte rahaa menemään kuukaudessa, siis muuhun kuin ruokaan, asumiseen, kulkemiseen ym. perusjuttuihin?

Äitini arvostelee minun rahankäyttöäni, siis hänen mielestään törsäilen ja jatkuvasti ostelen jotakin. Omasta mielestäni taas olen ihan järkevä kuluttaja, panostan laadukkaisiin juttuihin. Huvikseni tässä äidin kanssa käydyn keskustelun päätteeksi laskeskelin mitä kaikkea muistan ostaneeni noin kuukauden sisällä ja saldo on seuraava:

-vanhimmalle lapselle haalari ensi talveksi alesta, 80e

-keskimmäiselle välikausihaalari ja kintaat alesta yht. 85e

-valaisin 80e

-farkut kirpparilta tytölle 6e

-lapsille leluja alesta seuravia syntymäpäiviä ajatellen 50e

-perusvaatetta, pitkähihaisia t-paitoja, sukkia ym. lapsille yht. n. 30e

-vauvalle muutamia uusia kestovaippoja yht. n. 60e

-lenkkarit kahdelle vanhimmalle lapselle yht. 70e

-digiboksi 100e

-kevätkengät itselleni 100e

Jotain pientä jäi ehkä mainitsematta, mutta suurin piirtein näin. Kuulostaako kamalalta, minusta ei..? Mitään esim. kosmetiikkaa en ole ostanut itselleni. Ravintolassa ollaan syöty viimeisen kuukauden aikana muistaakseni kerran, jolloin rahaa meni n. 60-70e.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri lapselle kumikengät, 35 euroa. Olivat kalliit, mutta ajattelin, että kestävät pari vuotta eikä tarvitse nuoremmalle ostaa uusia parin vuoden päästä.

Jos olisi rahaa, niin käyttäisin ehkä samalla tyylillä, mitä tuossa listassa on. Mielestäni ei ihan turhalta vaikuta ja kivahan sitä lapsille on uusia vaatteita ostella, jos on kerran rahaa, millä ostaa:)

Vierailija
2/2 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meilläkin eletään yhden ihmisen tuloilla, olen itse äitiyslomalla. Rahaa ei todellakaan jää säästöön, vaan kaikki menee mitä tuleekin. Senpä vuoksi tuo alkoi nyt mietityttämäänkin, että voisiko siinä oikeasti olla hiukan perääkin, että tuhlailen jotenkin holtittomasti... Mutta toisaalta, kun vaatteet kiertävät lapselta toiselle niin haluaa ostaa laadukkaampia, jotka toivottavasti menevät sitten seuraavallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi