Löysin lapseni 1.lk:n open FB:n ja järkytyin
Opettajalla oli julkisena ainakin kaksi kuvaa joissa alkoholia mukana kuvissa, toisessa kuvassa näkyy "bilevaatetus". Ei kyllä mielestäni sovi opettajan pitää tuollaista julkisena kun kuitenkin pitäisi olla esimerkillinen, mitä jos joku oppilas näkee! Meni maku koko ihmiseen. Voisinkohan saada lapseni rinnakkaisluokalle, en luota ko. ihmiseen.
Kommentit (42)
Kuinka monissa häissä ym "perhejuhlissa" ekaluokkalainen on nähnyt shampanjalasin tai tuopin olutta? Jotkut näkevät niitä harva se ilta kotonaan ihan ilman facebookeja.
Entä pikkujoulut. Ja risteilyt.👀💜. Aina ollut hauskaa.
ihminen se opekin on,noin 100 vuotta sitten suhtautuninen opettajiin oli tuollaista,vähän suhteellisuuden tajua peliin,eikö?
sinna
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla oli julkisena ainakin kaksi kuvaa joissa alkoholia mukana kuvissa, toisessa kuvassa näkyy "bilevaatetus". Ei kyllä mielestäni sovi opettajan pitää tuollaista julkisena kun kuitenkin pitäisi olla esimerkillinen, mitä jos joku oppilas näkee! Meni maku koko ihmiseen. Voisinkohan saada lapseni rinnakkaisluokalle, en luota ko. ihmiseen.
Kuule sinä utelias nuuskija, se kuva ei mitenkään vaikuta opettajan opetuskykyihin. Kaltaisesi sairaalloisen uteliaat ovat se syy miksi minulla ei ole Fabossa profiilia.
Mun facebook profiili ei ole julkinen, ahdistaisi ajatus että lasten vanhemmat kävisi kyttäilemässä sitä, vaikkei siellä edes ole mitään "kiellettyjä" juttuja, niin pidän sitä kuitenkin jossain määrin yksityisenä.
T: Lastenhoitaja.
Riitikko kirjoitti:
Käyttäjä6756 kirjoitti:
Onhan noita ollut lehdissäkin juttuja kun opettajilla on ollut iltajuhlia joittenkin seminaarien yms. päätteeksi. Tässä äidinkielen opettajien liiton tyylinäyte:
http://www.uusilahti.fi/jutut/kaupungin_kasvot/2016/01/24/opet-koolla-j…;
Juttu on vuodelta 2016. Kauhistuin. Miten 2010-luvulla kenelläkään on enää tuollaisia vaatteita?! Näyttävät kuin suoraan vuodelta 2004.
Ihmiset pukeutuu vaatteisiin joista tykkää. Itse en edes osaa vaatteista ajatella että "ihankuin vaatteet olis 10 vuoden takaa, iik", mitä helvettiä? Taidat olla aika nuori :D
Mä oon ope, en hyväksy lasten vanhempia/oppilaita fb kavereiksi. Yhden lapsen opettajan kanssa ollaan fb kavereita, mutta vasta sen jälkeen kun hän jäi eläkkeelle. Olen sitä mieltä että open ei ole ok kaveerata oppilaiden vanhempien kanssa
Tällä opettajalla on elämän kontrolli kateissa. Hän juopottelee ja varmaan myös rietastelee vieraiden miesten kanssa. Ehkä saattaa myös tupakoida. Käyttääkö lie vielä huumeitakin. Ehdottomasti ottaisin lapsen pois koulusta kokonaan. Ei edes rinnakkaisluokka pelasta näin arvaamattomalta ihmiseltä. Hän voi ihan milloin tahansa "pimahtaa" ja käydä vaikkapa väkivaltaiseksi. Tai mitä jos hän juo keskellä koulupäivää? Mitä jos tämä "opettaja" käy tupakoimassakin roskiksen takana välituntisin? Tooodella arvelluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta. Varsinkin kun opet usein ovat oppilaiden kavereita facessa.
Ai ekaluokkalaisten? Tuskinpa... Ja vaikka oliskin, mitä sitten. Herttanen sentään tätä jeesustelua.
En tiedä sen tarkemmin, mut ei nykynuoriso käytä enää facee, se on pois muodista.
kun olin 5 luokan opena (miesope siis) niin 1. luokan opettajatar lähetti kirjeen jossa pyysi ottamaan kontaktia vaikak oli naimisissa, halusi juopotella ja harrastaa seksiä, toinen 1.. luokjan ope kans dokasi paljon niin itekkin mutta myös urheilin
toki oppilaat tul usekin taskulampulla tutkimaan omia silmiäni kun haisin kaljalle jos en nähnyt kunnolal olin kuulemma krapulassa----niin olinkin
http://kolttonen.fi/blog/2017-08-21.html
Vain karu totuus.......... Ei mitään sen kummempaa....... Rauhaa kaikille........
Perhetuttumme on rempseä ala-asteen ope, joka ei lasiinkaan sylje. Kaverini oli hänen oppilaanaan, ja kertoi että luokassa oli ollut kohua kun joku oli nähnyt ko. rouvan menevän lauantai-iltana baariin. Eräs uskovaisen perheen tyttö oli kuulemma inttänyt, että ei voi olla totta ja purskahtanut lopulta itkemään. Tämä siis parikymmentä vuotta sitten.
Ootapa vain, kun se opettaja löytää teidän vanhempien FB-profiilit.
Me opettajat ei todellakaan stalkkailla kenenkään huoltajien Facebookkeja. Se on kyllä tietysti totta, että varsinkin pienillä paikkakunnilla se opettaja kantaa sellaista omaa moraalista opettajan viittaansa koko ajan. En minäkään esimerkiksi osta olutta kaupasta, jossa lapset tai heidän vanhempansa saattavat minut hoksata ja katson tarkkaan, kenet FB-kaverikseni hyväksyn. Siitäkin huolimatta kännäilykuvia en sinne postaa.
Entisellä kotipaikkakunnallani opettajat juhlivat railakkaasti, keskenään, ja kaikki sen tiesi, eikä kukaan paheksunut.
Nykyisellä paikkakunnalla opet ja etenkin lastentarhanopet juoksevat karkuun nähdessään, koska luulevat, että alan automaattisesti tilittää jotain lapsestani. Mikään normi läppä ei onnistu kun ovat niin jäykkiä.
Juttu on vuodelta 2016. Kauhistuin. Miten 2010-luvulla kenelläkään on enää tuollaisia vaatteita?! Näyttävät kuin suoraan vuodelta 2004.