Paljonko saat säästöön vuodessa?
Onnistuisiko tämä sinulta?
Paljonko saat säästöön vuodessa?
http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005329232.html
Kommentit (26)
Jotain tonnin vuodessa perussäästeliäällä elämisellä. Olen työtön, saan rahaa kaikkiaan n. 800 €/kk.
Omasta mielestäni tonni vuodessa on paljon, koska tuttavapiirissäni kaikki on niin köyhiä, että säästöjä ei ole kellään, mitä nyt muutama kymppi väliaikaisesti voi jollain olla "piilossa".
Varmaan vuosikymmen menis kymppitonnin säästämisessä (vähemmän, kun säästössä on nyt jo muutama tonni). Mutta en tiedä olisiko 10 vuotta sellaisen "pihistelyn" arvoista, että kokoaisin tuollaisen summan täyteen sen sijaan, että käyttäisin rahaa johonkin kivaan, vaikka kunnon lomamatkaan. Joku voisi tosin sanoa jo nyt, että olen säästänyt liikaa suhteessa siihen, mitä olen rahan avulla saanut elämästä irti...
Vain 240€, eli 20€kk, käteisenä purkkiin pahanpäivän varalle. Elän vain toimeentulotuella ja en enempää kuussa uskalla säästää.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu ja suunnilleen sen verran olen pistänyt vuosittain sijoituksiin viimeiset 4 vuotta. Myös mies saa säästöön (sijoituksiin) saman verran vuodessa. Yhteensä meidän nettotulot on 5900e/kk, joten ei tarvitse edes pihistellä. Ollaan onnekkaita :)
Olisin muuten uskonut mutta tuo "ollaan onnekkaita" romutti koko jutun. Ihminen joka käy töissä ei pidä itseään onnekkaana kun saa palkkaa jonka ansaitsee.
Mun mielestä tuo 6000 euroa jonka hän säästi ei ole kovin paljon noista tuloista. Mutta 4000 pelkistä lisätöistä on melkoisen paljon. Varsinkin kun niistä pitää maksaa myös veroja. Joten uskon että tässä oli jotakin muutakin mitä Julia-ihminen ei kertonut.
No se vähän riippuu normi kuukausi säästöön jää n. 300€ jossain kuussa vähemmän jossain enemmä. Sitten riippuu mitä tulee takas verotuksesta. Siis takashan sielt tulee. Mätkyjä on maksettu viimeksi n.10 vuotta sitten.
Tänä vuoona tulee sekä miehelle että minulle kotitalousvähennys täysimäärisenä+ liika maksetu verot yhteensä ainakin 6000-7000€ säästöön tais mennä noin 6000€ joten ei ihan ppästä tuohon 10000€ per henkilö, mutta olen tyytyväinen. Laina lyhenee varmuusrahasto karttuu. Kummmakin tulot vkaat joten luottavaisesti jatketaan kulutusta. Sillä ilman kulutusta suomi ei elvy
Jos näistä 2100 nettotuloista laittaisi säästöön, että lopettaisin röökin ja juomisen ja baareissa yms. kännitapahtumisissa käymisen ja vierailla paikkakunnilla vierailemisen, niin varmaan monta tuhatta jäisi säästöön vuodessa. Voi olla, että kamuja ei tosin enää olisi sen vuoden jälkeen.... surullista, mutta totta.
Mulla jää juuri tuo 10000e/vuosi, 2050e/kk nettotuloista. En ole edes säästänyt, vaan elänyt normaalisti.