Ihmiset, jotka soittavat ovikelloa juuri, kun lapsi nukahtaa päiväunille...
Eikö ihmiset ymmärrä, että klo 13 kieppeillä on päiväuniaika?! Juuri sain lapsen nukahtamaan ja menin itse vessaan, niin eikö tule joku pimpottamaan ovikelloa. Ja soittaa ja soittaa. Kun lopulta pääsin ulos vessasta, lapsi on herännyt ja ovikellon soittelija kadonnut.
Jos ei joku tule kerrasta avaamaan, pakkoko sitä kelloa on rimputtaa? Pitääkö laittaa lappu oveen, että lapsi nukkuu, älkää soitelko ovikelloa. Vai saako ovikellon kytkettyä pois päältä?
Kommentit (23)
Ovikellon saa pois toiminnasta varsin helposti. Meillä oli ovikellon päällä lappu "ei toimi", jolloin ihmiset tajusivat koputtaa. Nyt se lappukin on kadonnut, joten ollaan saatu olla aika rauhassa. :)
Ja ei, kaikki ihmiset ei voi tietää, että teillä asuu joku, jolla on päiväuniaika klo 13.
Mistä ne muut tietää teidän uni ajat?Laita se lappu...
Mulla on ovessa lappu, kun hoitolapset on päiväunilla. Muistuttaa samalla myös omia koululaisia käyttämään avaimia eikä soittamaan kelloa, vaikka äiti kotona onkin.
Vierailija kirjoitti:
Oveen voi tosiaan laittaa lapun. Eihän se pimpottelija välttämättä edes tiennyt, että asunnossa on taapero.
Jos joku on nykyisin keskellä päivää kotona, niin eikö voi olettaa, että joko lasta hoitamassa tai sitten vuorotyöläinen nukkumassa?
Soittelija tuskin oli muu kuin jehovantodistaja tai joku kauppaamassa/kerjäämässä jotain. Tutut olisi yrittäneet soittaa puhelimella ensin.
Täällä ilmoittautuu yksi, joka ei tosiaan tiennyt että kaikki taaperot nukkuu klo 13. Itselläni ei ole lapsia, joten en ole asiaa sen kummemmin pohtinut. En myöskään kykene ihan vaan ovea katsomalla päättelemään minkä ikäisiä ihmisiä sen takana asuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oveen voi tosiaan laittaa lapun. Eihän se pimpottelija välttämättä edes tiennyt, että asunnossa on taapero.
Jos joku on nykyisin keskellä päivää kotona, niin eikö voi olettaa, että joko lasta hoitamassa tai sitten vuorotyöläinen nukkumassa?
Soittelija tuskin oli muu kuin jehovantodistaja tai joku kauppaamassa/kerjäämässä jotain. Tutut olisi yrittäneet soittaa puhelimella ensin.
Ei voi olettaa. Meitä on tässä aina päiväsaikaan kaksi aikuista kotona ja hereillä. Toinen tekee etätyötä kotoa ja toinen on eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset ymmärrä, että klo 13 kieppeillä on päiväuniaika?! Juuri sain lapsen nukahtamaan ja menin itse vessaan, niin eikö tule joku pimpottamaan ovikelloa. Ja soittaa ja soittaa. Kun lopulta pääsin ulos vessasta, lapsi on herännyt ja ovikellon soittelija kadonnut.
Jos ei joku tule kerrasta avaamaan, pakkoko sitä kelloa on rimputtaa? Pitääkö laittaa lappu oveen, että lapsi nukkuu, älkää soitelko ovikelloa. Vai saako ovikellon kytkettyä pois päältä?
Ei, eivät ihmiset ymmärrä eikä heidän tarvitse ymmärtää että juuri TEILLÄ on uniaika klo 13. Kyllä sinä olet ihan itse vastuussa viestin välittämisestä tutuille tai lapun laittamisesta oveen. Maailma kun ei pyöri sun napasi ja aikojesi ympärillä.
Mistä näitä aivonsa vaippakasaan vaihtaneita maailmannapoja tulee....
Selvänäkijänä ap olisi voinut avata oven ennen kuin kello soi.
Ap:n aivot ilmeisesti lähtivät synnytyksessä. Voi luoja taas mitä bullshittiä. Oletko aikuinen?
Olin hoitamassa taaperoo virpomispäivänä ja jopa minä mummona tajusin laittaa lapun oveen:)
No meillä ei yleensä juuri kukaan soittele ovikelloa. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa, siis niin, että en tietäisi, että joku on tulossa käymään. Onneksi lapsi nukahti vielä uudelleen, olisi ollut yhtä väsymyskiukuttelua koko loppupäivä. Vastedes laitan lapun oveen, että päiväuniaika, tulkaa uudelleen aikaisintaan klo 15.
Mekaaninen ovikello: ruuvaa kello-osa irti
Sähköinen ovikello: hiljennä nokosten ajaksi
Toimii meillä ja on tarpeen koska vähintään kerran viikossa yksi isosiskon kaveri (6 v.) soittelee ovikelloa kun poitsu (2 v.) vetää sikeitä.
Pimpottajista tuli mieleen, että miksi ei voi odottaa rauhassa tuleeko joku avaamaan? Olen oppinut stressaamaan lähettejä, koska häipyvät ennen kuin ehdin pestä vauvan pyllyn loppuun ja mennä ovelle. Saati huoltomiehet, jotka tunkevat yllättäen sisään, vaikka vasta kääntäisin alastonta kylkeäni sängyssä ja näkisin unta ovikellon soimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Et vaan VOI olla tosissasi?!:D mistä sä oot saanu päähäs et klo 13 olis yleinen päiväuniaika ja ihmisten pitäis tajuta se?? Voe pyhä..!! Laita tosiaan lappu ovees! Hehheh ei silkä onhan se ärsyttävää että just silloin soi kun lapsi nukkuu, mjtta noinko on pieni pääsi ettet tajua ettei tuo ole ihan tervettä?:)
Vierailija kirjoitti:
Pimpottajista tuli mieleen, että miksi ei voi odottaa rauhassa tuleeko joku avaamaan? Olen oppinut stressaamaan lähettejä, koska häipyvät ennen kuin ehdin pestä vauvan pyllyn loppuun ja mennä ovelle. Saati huoltomiehet, jotka tunkevat yllättäen sisään, vaikka vasta kääntäisin alastonta kylkeäni sängyssä ja näkisin unta ovikellon soimisesta.
Tätä minäkin ihmettelen. Soitetaan vaan useampaan kertaan, mutta ei voida hetkeä sen soiton jälkeen odottaa siinä oven takana. Jos olen istumassa vessanpöntöllä, en minä sieltä sillä sekunnilla voi housut kintuissa tulla avaamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Olen paskalla ja lapsi nukkuu." Sellainen lappu oveen.
Ei ymmärrä ja pitäisi laittaa lappu. Miten ihmeessä joku voisi tietää teidän päivärytmin ja hiljaisuuden tarpeen jos et sitä kerro?
Meillä oli lappu ovikellossa. Hyvin toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olen paskalla ja lapsi nukkuu." Sellainen lappu oveen.
No vaikkapa just sellainen.