Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikonloppu edessä, miten olla juomatta alkoholia?

Vierailija
18.08.2017 |

Lapseton sinkku ihmettelee. Ei se hauskanpito oikein selvinpäinkään onnistu, mikä siis neuvoksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se onnistuu niin että on juomatta alkoholia. Mene kylään johonkin missä ei juoda, käy museoissa, elokuvissa, teatterissa..

Vierailija
2/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, no jos vaikka keksisit lisää provoja tänne palstalle? Sitä voi tehdä ihan selvinpäin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton sinkku ihmettelee. Ei se hauskanpito oikein selvinpäinkään onnistu, mikä siis neuvoksi?

Neuvoa antava shotti. Ajatus siitä virkistyy.

Vierailija
4/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla juomatta?

Eikös juuri tämä sinkkuaika ole sitä varten että voi juhlia.

Minä olen juhlinut yli vuoden joka ikinen viikonloppu. Ja monesti useammankin kerran viikossa. Tosin minulla nyt on muitakin ongelmia.

Vierailija
5/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin juon, niin kauan kun se pysyy vain viikonlopuissa. Joskus ihme kieltoja ihmiset aina keksii tunteakseen paremmuutta ja leikkiäkseen tekopyhää jossain asioissa.

Vierailija
6/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaihtamaan esim kaljan keski- tai ykkösolueeseen ja välttelemään väkeviä. Juomisen määrä säilyy mutta vähemmän alkoholia.

Vierailija
7/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi aamuksi jotain menoa, jos se pidättelisi intoa?

Vierailija
8/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finderella kirjoitti:

Miksi pitää olla juomatta?

Eikös juuri tämä sinkkuaika ole sitä varten että voi juhlia.

Minä olen juhlinut yli vuoden joka ikinen viikonloppu. Ja monesti useammankin kerran viikossa. Tosin minulla nyt on muitakin ongelmia.

Käytät verbejä "juoda" ja "juhlia" synonyymeina. Suomessa siis ollaan. Meillä kun yksinäinen mies synkkänä juo Kossua kämpässään, hän juhlii.

Vierailija
9/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana sinkkuna viikonloppuisin mä tein ruokaa, ulkoilin, kävin salilla tai uimassa, luin, siivoilin, nukuin jne.  Kaikkea sellaista jota ei arjessa jaksa tai viitsi tai ehdi. Ja otin useimmiten alkoholia mutta en vetänyt kännejä.  Jos kyse on ryyppäämisestä, itse en olisi jaksanut joka viíkonloppu. Miksi et saisi juoda alkoholia jos haluat?

Vierailija
10/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastausta. Olen miettinyt samaa kohta 20 vuotta. Joka torstai olen vielä sitä mieltä, että tämä viikonloppu menee ilman alkoholia, ei ole mitään himoja viinaan. Mutta kun perjantai-iltapäivä koittaa, niin johan alkaa elimistö vaatimaan alkoholia, eikä sitä voi vastustaa millään! Vain alkoholistit tietävät tämän tunteen. No, olen armelias itselleni kuitenkin, ikinä en ole arkena ottanut alkoholia, en edes lomilla!

Vierailija
11/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita ajatella terveyshyötyjä joita juomattomuudesta tulee. Jo neljällä alkoholi-annoksella saat viikon tulehdustilan elimistöösi.

Itse tuin myös juomattomuuttani sitoutumalla käymään joogassa lauantai- ja sunnuntai aamuisin. Olo paranee hurjasti jo kuukauden juomattomuuden jälkeen. Ajan kanssa sitä oppii myös pitämään hauskaa selvinpäin.

Tsemppiä!

Vierailija
12/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ryyppäsin eilen huolella. Siispä ei tarvitse viikonloppuna enää pämpätä.

Vierailija
13/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tunne siitä että juominen alkaa olla sinulle jo pakko etkä saa siitä enää iloa irti? Jos tuntuu siltä että juomatta on oltava sen takia että juominen on jo alkanut hallita elämää, niin toivottavasti edes vähän auttaa ajatus että täällä on yksi entinen alkoholiongelmainen joka osaa nykyään olla juomatta ja nauttii selvinpäin olosta. Aluksi oli mahdoton ajatus pitää hauskaa juomatta, mutta kun aikaa kului niin huomasi taas miten sai iloa viikonloppuna ihan normaaleista asioista, kuten ulkoilusta ja käsitöistä. Toisaalta olin itse siinä pisteessä että tavallaan en enää saanut nousuhumalaa, kun ei olisi halunnut enää juoda mutta keho pakotti juomaan.

Älä jämähdä kotiin tekemättä mitään. Kokeile tehdä jotain mistä pidät ja näe ystäviä, jos sinulta vain löytyy sellaisia ystäviä joita voit nähdä selvinpäin. Selvänä olo ei tarkoita sitä että pitäisi pysytellä kotona tai pakottaa itsensä puurtamaan kotitöitä koko viikonloppu, selvinpäinkin voi rentoutua ja levätä.

Vierailija
14/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se onnistuu niin että on juomatta alkoholia. Mene kylään johonkin missä ei juoda, käy museoissa, elokuvissa, teatterissa..

HooVee!!!

Vierailija
15/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita ajatella terveyshyötyjä joita juomattomuudesta tulee. Jo neljällä alkoholi-annoksella saat viikon tulehdustilan elimistöösi.

Itse tuin myös juomattomuuttani sitoutumalla käymään joogassa lauantai- ja sunnuntai aamuisin. Olo paranee hurjasti jo kuukauden juomattomuuden jälkeen. Ajan kanssa sitä oppii myös pitämään hauskaa selvinpäin.

Tsemppiä!

Mulle ei kyllä juomattomuus ole tuonut mitään hyviä oloja pitkinäkään aikoina. Ryyppäyskerta toki saa olon huonommaksi muutaman päivän ajaksi, mutta muuten on sama olo.

Vierailija
16/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikonloppuna teloin käteni kännissä, jos sitä nyt olisi ilman. Saldo on aina kaikilta osin miinusvoittoinen, kun erehtyy enemmän ottamaan.

Sen vaan kun muistaisi.

Vierailija
17/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HooVee!!!

Hoovee?

Vierailija
18/18 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi päiväohjelma.  Mikään ajattelu ei itsessään auta, koska siihen puutuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi