Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako miehesi oma-aloitteisesti kotiin leivinpaperia, hammastahnaa, talouspaperia, käsisaippuaa jne perusjuttuja?

Vierailija
18.08.2017 |

Siis ilman, että kertaakaan pyydät tai mainitset, että leivinpaperi, shampoo tai käsisaippua olisi loppumassa? Olen ollut kolmessa avoliitossa, ja jokaisessa on käynyt niin, että mies ei oma-aloitteisesti ole kertaakaan ostanut ruokakaupassa käydessään esim. lisää wc-paperia, shampoota tms. Kaikki ovat kyllä ostaneet, jos olen sanonut että osta samalla uusi hammastahna kun menet kauppaan. Fiksuja koulutettuja miehiä kaikki, ja kaikki ovat asuneet yksin ennen minun tapaamista. Luulen, että sinkkuaikoina heillä saattoi vaikka shampoo loppua, ja kärvisteltyään pari päivää ilman he vasta muistivat sitä kaupasta ostaa samalla kun ruokaa ostavat.

Erään kanssa meillä oli eri shampoot ja hammastahnat, koska minä käytin voimakkaasti kukkasilta tuoksuvaa naisten shampoota ja erästä erikoishammastahnaa (joka oli tarkoitettu erään hammasongelman hoitoon), ja mies sitten käytti tavallista perusshampoota mitä kulloinkin ja mitä tahansa tavallista hammastahnaa. Mutta ei, hän ei voinut niitäkään itse ostaa itselleen oma-aloitteisesti, vaan siirtyi vain käyttämään minun kukkashampoota, kun omansa loppui ja tuoksui sitten kukkasille mieluummin kuin muisti ostaa itselleen shampoon.

Joten miten on naiset, olenko valinnut vääriä miehiä? Osaako joku parisuhteessa oleva mies ostaa oma-aloitteisesti ja ilman että nainen asiasta vihjaa, esim. foliota tai suihkugeeliä ennen kuin ne ovat olleet jo monta päivää loppuneena?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin ostaa. Eipä ole tullut mieleenkään että joku ei ostaisi. Ihan samalla tavalla se huomaa ja tajuaa tavaroiden loppumisen ja osaa varautua siihen.

Vierailija
2/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. En ole koskaan tapaillut miestä, joka ei osaisi ostaa ruoan lisäksi myös taloustavaroita. Samallahan sen puuttuvan folion laittaa kauppalistaan kuin puuttuvat riisitkin.

Kysymys on todella outo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uikutiuikuti. Huvittavaa kuinka teille naisille on jokin maailman suurin saavutus hoitaa normiaskareenne, ja kotityönne. Hienosti yrität sinäkin mies-yleistyksiä tehdä noinkin naurettavan tyhjästä.

Vierailija
4/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Vierailija
5/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin ostaa! Hän muistaa kauppalistaa tehdessä minua paremmin tarkistaa, tarvitseeko vessapaperia ym. 

Vierailija
6/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä teen yleensä kauppalistan, koska teen ruuat. Itselleen Osaa ostaa hygienia tarvikkeita ennenkuin loppuu :D

Vierailija
7/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kauppalappu keittiön sivupöydällä, johon kumpikin kirjoitamme kun huomaamme jonkin tuotteen olevan pian lopussa. Kyllä tästä lapusta löytyy sekä minun että miehen käsialaa yhtä paljon.

Vierailija
8/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalappu on aloittajalle vieras käsite? Sinä käytät viimeisen leivinpaperiarkin, tursotat viimeiset hammastahnat ja miehen pitäisi lukea ajatuksiasi, niinkö?

Vierailija
9/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessa- ja talouspaperia ostaa silloin tällöin "itsenäisesti". Ostamme niitä aina isoissa säkeissä. Oman suihkusaippuansa ostaa tai pyytää minua ostamaan. Muita mainittuja minä tuon aina. Mies käy harvoin (ruoka)kaupassa.

Vierailija
10/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan mies tunnu tajuavan ostaa "oma-aloitteisesti" noita perusjuttuja edes itselleen. Asuu siis yksin ja tajuaa ostaa lisää vasta kun ovat loppuneet. Viimeksi päätin poikkeuksellisesti ostaa hänen asuntoonsa itse vessapaperia kun mies oli kutsunut vieraita eikä huolehtinut tuollaisia perusjuttuja... Vieraat olisivat jääneet ilman vessapaperia ja saippuaa muuten, joten kävin viime hetkellä kaupassa miehen puolesta. En tiedä tajusiko edes olla kiitollinen, ilmeisesti miehet eivät vain ajattele tuollaisia juttuja samalla tavalla... Toisaalta ei hän minullakaan vieraillessaan valita, jos jokin loppuu. Ei miestä hetkauta, jos ei joskus pääsekään suihkuun tai hampaidenpesu jää yhtenä iltana välistä, vaan niitä ostetaan sitten kun muistetaan ja maailma ei kaadu siihen jos nuo vähän venyy. :D Tavallaan super ärsyttävää, mutta ei kai auta kuin ymmärtää ja sopeutua siihen että naisille tuo varautuminen on tärkeämpää jo luonnostaan. Hoidan itse omat tarpeeni ja ostokseni, mies olkoot sitten pesemättä hiuksiaan tai käsiään jos ei itse tajua ostaa näitä itselleen. Parempi että kumpikin pitää huolta vaan omistaan niin ei tule riitaa. Jos muuttaisimme yhteen ostaisin varmaan edelleen itselleni ne samat jutut kuin olen ostanut tähänkin asti yksinkin.

Vierailija
11/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin osaa ostaa, paremmin kuin minä. Tekee myös kotitöitä ja tienaakin vielä hyvin, eikä ole koskaan valittanut rahasta vaikka ne ovat aina olleet yhteisä. Toki hänellä on kalliimpia harrastuksia kuin minulla. En edes muista milloin olisin pessyt pyykkiä, koska mies urheilee ja pesee usein omia urheiluvaatteitaan, niin kerää sitten samalla koneellisen muutakin pyykkiä.

Vierailija
12/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppalappu on aloittajalle vieras käsite? Sinä käytät viimeisen leivinpaperiarkin, tursotat viimeiset hammastahnat ja miehen pitäisi lukea ajatuksiasi, niinkö?

No ei kauppalappu ole minulle vieras käsite. Olen tehnyt elämässäni satoja kauppalappuja, koska jokainen mieheni on aina pyytänyt minua tekemään kauppalistan ennen kuin hän menee kauppaan. 

Leivinpaperia voisi ostaa ennen kuin se ihan viimeinen leivinpaperi on käytetty, samaten uuden hammastahnan voisi ostaa jo ennen kuin se käytössä oleva on tursotettu loppuun aivan viimeistä pisaraa myöten. 

Tämän aloituksen pointti oli kysyä, että ostaako jonkun mies oma-aloitteisesti uuden hammastahnan ilman että vaimo pyytää tai kirjoittaa sen kauppalistaan

Miksi miehen pitäisi lukea minun ajatuksia? Käyttäähän mieskin sitä hammastahnaa yhtä usein kuin minä. Yhtä lailla mies huomaa, että se alkaa loppua.

AP.

Vierailija
13/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mies tunnu tajuavan ostaa "oma-aloitteisesti" noita perusjuttuja edes itselleen. Asuu siis yksin ja tajuaa ostaa lisää vasta kun ovat loppuneet. Viimeksi päätin poikkeuksellisesti ostaa hänen asuntoonsa itse vessapaperia kun mies oli kutsunut vieraita eikä huolehtinut tuollaisia perusjuttuja... Vieraat olisivat jääneet ilman vessapaperia ja saippuaa muuten, joten kävin viime hetkellä kaupassa miehen puolesta. En tiedä tajusiko edes olla kiitollinen, ilmeisesti miehet eivät vain ajattele tuollaisia juttuja samalla tavalla... Toisaalta ei hän minullakaan vieraillessaan valita, jos jokin loppuu. Ei miestä hetkauta, jos ei joskus pääsekään suihkuun tai hampaidenpesu jää yhtenä iltana välistä, vaan niitä ostetaan sitten kun muistetaan ja maailma ei kaadu siihen jos nuo vähän venyy. :D Tavallaan super ärsyttävää, mutta ei kai auta kuin ymmärtää ja sopeutua siihen että naisille tuo varautuminen on tärkeämpää jo luonnostaan. Hoidan itse omat tarpeeni ja ostokseni, mies olkoot sitten pesemättä hiuksiaan tai käsiään jos ei itse tajua ostaa näitä itselleen. Parempi että kumpikin pitää huolta vaan omistaan niin ei tule riitaa. Jos muuttaisimme yhteen ostaisin varmaan edelleen itselleni ne samat jutut kuin olen ostanut tähänkin asti yksinkin.

En pidä Olla miehen kanssa kenen elämänhallinta on noin heikkoa.

Vierailija
14/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla perheenjäsenillä omat shampoot ja hammastahnat ja jokainen huolehtii niistä itse, mutta meillä mies nimenomaan on se, joka ostaa leivinpaperit yms. Käy minua enemmän kaupassakin.

Vierailija
15/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako joku shampoota ruokakaupasta:O

Vierailija
16/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muistaa jopa paremmin ostaa mitä meiltä puuttuu kuin minä. Ei onneksi ongelmaa kun kauppa ok viereisessä rakennuksessa

Vierailija
17/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihme kyllä ostaa. Tosin leivinpaperin ja tällaisten kohdalla se nyt ei aina ole kartalla kun ei itse tee ruokaa, tai minun tai lasten suihkusaippuan tilanteesta, että pitäähän sille kertoa välillä, mutta joskus ostaa muuten vain.

Ihan hirveän hyvä se ei ole kaupasta tuomaan sitä mitä pyydettiin, usein tulee väärää, mutta yrittää kuitenkin.

Vierailija
18/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat hammastahnat ynnä muut henkilökohtaiset tuotteet, joista kumpikin vastaa itse. Minä tapaan huolehtia astianpesuaineesta ja käsisaippuasta. Mieheni puolestaan vastaa siitä, että talous- ja vessapaperi eivät lopu. Meillä on muutenkin aika tarkat vastuualueet, joten ei juuri tarvitse pohtia, miksei toinen koskaan tee jotain. Vaikuttaa siltä, että useimmilla ei toimi tuo systeemi, että kaikki kuuluu kaikille. Sitten aina kinataan, että miksei toinen koskaan imuroi tai osta sitä tai tätä jne. Helpompaa on, kun tehtävät on jaettu, eikä kulu energiaa ainaiseen vänkkäämiseen.

Vierailija
19/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tajua ostaa.

Vierailija
20/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itseasiassa mies muistaa paremmin nuo hammastahnat ja wc-paperit. Ostaa usein myös peruselintarvikkeita, mutta mulla on paremmin hallussa spesifimmät ostokset, joita ei tehdä usein. Esim. elektroniikka, tekstiilit, remonttivälineet, terveyteen liittyvät tuotteet ja apuvälineet ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi