Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako miehesi oma-aloitteisesti kotiin leivinpaperia, hammastahnaa, talouspaperia, käsisaippuaa jne perusjuttuja?

Vierailija
18.08.2017 |

Siis ilman, että kertaakaan pyydät tai mainitset, että leivinpaperi, shampoo tai käsisaippua olisi loppumassa? Olen ollut kolmessa avoliitossa, ja jokaisessa on käynyt niin, että mies ei oma-aloitteisesti ole kertaakaan ostanut ruokakaupassa käydessään esim. lisää wc-paperia, shampoota tms. Kaikki ovat kyllä ostaneet, jos olen sanonut että osta samalla uusi hammastahna kun menet kauppaan. Fiksuja koulutettuja miehiä kaikki, ja kaikki ovat asuneet yksin ennen minun tapaamista. Luulen, että sinkkuaikoina heillä saattoi vaikka shampoo loppua, ja kärvisteltyään pari päivää ilman he vasta muistivat sitä kaupasta ostaa samalla kun ruokaa ostavat.

Erään kanssa meillä oli eri shampoot ja hammastahnat, koska minä käytin voimakkaasti kukkasilta tuoksuvaa naisten shampoota ja erästä erikoishammastahnaa (joka oli tarkoitettu erään hammasongelman hoitoon), ja mies sitten käytti tavallista perusshampoota mitä kulloinkin ja mitä tahansa tavallista hammastahnaa. Mutta ei, hän ei voinut niitäkään itse ostaa itselleen oma-aloitteisesti, vaan siirtyi vain käyttämään minun kukkashampoota, kun omansa loppui ja tuoksui sitten kukkasille mieluummin kuin muisti ostaa itselleen shampoon.

Joten miten on naiset, olenko valinnut vääriä miehiä? Osaako joku parisuhteessa oleva mies ostaa oma-aloitteisesti ja ilman että nainen asiasta vihjaa, esim. foliota tai suihkugeeliä ennen kuin ne ovat olleet jo monta päivää loppuneena?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaako joku shampoota ruokakaupasta:O

Ei sillä nyt ole väliä, että mistä ostaa kunhan ostaisi edes jostain. Minun seurustelukumppanit / aviomiehet ovat kaikki olleet sellaisia, että eivät älyä ostaa mistään mitään shampoota ennen kuin ovat monta päivää kärsineet siitä, että ei ole mitään shampoota. Sinkkuaikoina jos heiltä shampoo kotoaan loppui, niin pesivät sitten hiuksiaan suihkugeelillä. Kun se loppui, niin nestemäisellä käsisaippualla. Kun sekin loppui, niin älysivät sitten ostaa kyllä sen uuden shampoon siinä vaiheessa, mutta suihkugeeliä tai käsisaippuaa ei, vaikka nekin oli loppu. Kädet sitten pesivät joku fairyllä tai sillä uudella shampoolla.

AP. 

Vierailija
22/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, lidlin tervashamppooa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei osta. Käy kauppalapun kanssa kaupassa ja ostaa tasan vain sitä mitä lapussa lukee. Ihan ok mun mielestä, eipä sitten sorru heräteostoksiinkaan, kuten itselleni pakkaa käymään.

Vierailija
24/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Montakos ketjua palstalla on ollut siitä, että miehen pitää huolehtia naisten tamponien ja siteiden ostosta?

Vierailija
25/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tästä miesten haukkumisketjua, mieheni ovat oikeasti olleet fiksuja miehiä, jotka ovat osanneet ostaa poikkeuksellisen hyvin kaupasta kaiken oikein myös epämääräisesti kirjoittamani kauppalistan mukaan, tehneet kotitöitä, muistaneet aina ilman sanomista mitä harvinaista hammastahnaa haluan jne. 

Mutta ihmettelen sitä, että kukaan heistä ei ole osannut "älytä" ostaa tuollaisia perusjuttuja kotiin ennen kuin on kärsitty ilman koska ne ovat jo loppuneet.

Vierailija
26/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tästä miesten haukkumisketjua, mieheni ovat oikeasti olleet fiksuja miehiä, jotka ovat osanneet ostaa poikkeuksellisen hyvin kaupasta kaiken oikein myös epämääräisesti kirjoittamani kauppalistan mukaan, tehneet kotitöitä, muistaneet aina ilman sanomista mitä harvinaista hammastahnaa haluan jne. 

Mutta ihmettelen sitä, että kukaan heistä ei ole osannut "älytä" ostaa tuollaisia perusjuttuja kotiin ennen kuin on kärsitty ilman koska ne ovat jo loppuneet.

Tämän kirjoitti siis AP.

Vierailija
27/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa yhtä hyvin kuin minä.. Ei ole koskaan asunut yksin, ja exänsä oli sellainen kanaemo, joka ei antanut mitään tehdä ilman lupaa ja teki kaikki kodin hankinnat yksin. 

Nyt tässä yritän kärsivällisesti "opettaa". Eli kirjoitan listoja (oppisi myös) ja aina kun lähdetään kauppaan - kysyn onko mikään lopussa, ja mies käy tarkistamassa. Pikkuhiljaa on alkanut ostelemaan oma-aloitteisemmin ruokaa/taloustavaroita. 

Exä taas osti kaiken ilman, että tarvitsi sanoa tai pyytää + hankki tavarat ennakkoon ja osasi ajatella enemmän kotiin liittyviä asioita, mutta hän oli asunut jo 10 vuotta yksin ja oli tottunut huolehtimaan itsestään. 

Vierailija
28/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Omansa ostaa muttei mitään yleiskäytössä olevia. Hassua oikeastaan, kun hän minulle huomauttaa kuitenkin jos leivinpaperi tms on loppumassa, mutta ei kuin osta sitä ellen sano sitä hänen mennessään kauppaan. Eli olettaa että muistan muistuttaa. :D

Vierailija
29/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta et kai oikeasti usko, että kampaamotuotteet ovat parempia? Ne ovat kalliimpia, koska volyymit ovat pienemmät ja koska kallis hinta saa ihmiset kuvittelemaan, että tuotteessa on jotain spesiaalia. Todellisuudessa tuotteet koostuvat ihan samoista aineista. Mutta eihän se ole hullu, joka pyytää, vaan se joka ostaa.

Vierailija
30/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, mun mies ei ainakaan osta mitään oma-aloitteisesti. Oon yllättynyt, että sellaisia miehiä on, ketkä ostaa! Onnea teille 😅

Vierailija
31/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppalappu on aloittajalle vieras käsite? Sinä käytät viimeisen leivinpaperiarkin, tursotat viimeiset hammastahnat ja miehen pitäisi lukea ajatuksiasi, niinkö?

Tämän aloituksen pointti oli kysyä, että ostaako jonkun mies oma-aloitteisesti uuden hammastahnan ilman että vaimo pyytää tai kirjoittaa sen kauppalistaan

AP.

Ja vastaus oli että ostaa. Mun mies osaa ihan oma-aloitteisesti varautua hammastahnan ja tuorekelmun loppumiseen, ja lisätä sen ihan itse kauppalistalle. Meillä molemmat tekevät kaikenlaisia kotitöitä, ja kun siinä tehdessään huomaa että joku tuote on vähissä, se lisätään listalle. Tai jos kauppareissulla huomaa että pyykinpesuaineesta on hyvä tarjous, se lisätään kauppakärryyn koska sitä kuitenkin tarvitaan kun vanha loppuu. Miksei sinun miehesi osaa tehdä näin?

Vierailija
32/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa, hän käy meillä ruokakaupassa. Pyysin nyt, että jättäisi jatkossa shampoon ostamatta, kun haluan testailla eri vaihtoehtoja. Sinänsä ihan hyviä on kyllä ostanukin, käytämme luonnonkosmetiikkaa.

Vierailija
33/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Montakos ketjua palstalla on ollut siitä, että miehen pitää huolehtia naisten tamponien ja siteiden ostosta?

Ei yhtäkään? On eriasia Tuoda kaupasta jotain pyydettäessä kuin "huolehtia" eli esim tuumata "jaaha Mirva huomenna menstruaatiosi pitäisi alkaa, olethan ostanut tamponit valmiiksi?" said no man ever.

Vierailija
34/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä nyt ole väliä, että mistä ostaa kunhan ostaisi edes jostain. Minun seurustelukumppanit / aviomiehet ovat kaikki olleet sellaisia, että eivät älyä ostaa mistään mitään shampoota ennen kuin ovat monta päivää kärsineet siitä, että ei ole mitään shampoota. Sinkkuaikoina jos heiltä shampoo kotoaan loppui, niin pesivät sitten hiuksiaan suihkugeelillä. Kun se loppui, niin nestemäisellä käsisaippualla. Kun sekin loppui, niin älysivät sitten ostaa kyllä sen uuden shampoon siinä vaiheessa, mutta suihkugeeliä tai käsisaippuaa ei, vaikka nekin oli loppu. Kädet sitten pesivät joku fairyllä tai sillä uudella shampoolla.

AP. 

Ja ongelma tässä oli _______________________?

Vierailija
35/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppalappu on aloittajalle vieras käsite? Sinä käytät viimeisen leivinpaperiarkin, tursotat viimeiset hammastahnat ja miehen pitäisi lukea ajatuksiasi, niinkö?

Tämän aloituksen pointti oli kysyä, että ostaako jonkun mies oma-aloitteisesti uuden hammastahnan ilman että vaimo pyytää tai kirjoittaa sen kauppalistaan

AP.

Ja vastaus oli että ostaa. Mun mies osaa ihan oma-aloitteisesti varautua hammastahnan ja tuorekelmun loppumiseen, ja lisätä sen ihan itse kauppalistalle. Meillä molemmat tekevät kaikenlaisia kotitöitä, ja kun siinä tehdessään huomaa että joku tuote on vähissä, se lisätään listalle. Tai jos kauppareissulla huomaa että pyykinpesuaineesta on hyvä tarjous, se lisätään kauppakärryyn koska sitä kuitenkin tarvitaan kun vanha loppuu. Miksei sinun miehesi osaa tehdä näin?

Hyvä kysymys miksi mieheni ei osaa, sen juuri haluaisin tietää. Kukaan eksistänikään ei ole osannut. Vaikka joka ikinen on tehnyt hyvää ruokaa, tehnyt kotitöitä, ja asunut sinkkuna yksin useita vuosia jne. Heistä kukaan ei olisi huomannut hyvää pyykinpesuainetarjousta, koska kukaan ei olisi kaupassa hidastanut tai vilkuillut ympärilleen taloustarvikeosaston kohdalla, vaan suunnannut suoraan vauhdilla ruokaosastolle ja sieltä suoraan kiireellä kassalle.

AP.

Vierailija
36/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ostaa. Enhän minä tiedä milloin miehen shamppoo tai partavaahto ovat lopussa. Jos kyse on yleisistä taloustavaroista kuten käsisaippuasta tai leivinpaperista, se ostaa joka muistaa. Tulemme eri aikoihin kotiin ja kumpikin käy yleensä kaupassa. Kun minä menen kotiin, lähetän miehelleni viestin ja kysyn tarvitaanko jotain jolloin hän voi muistuttaa minua, jos jotain puuttuu. Hän voi myös sanoa, että tuo sen itse. Sitten kun hän tulee kotiin, lähettää hän minulle viestin ja kysyy tarvitaanko kaupasta jotain. Jos kotiin tullessani muistankin jonkun asian loppuneen, voin sitten kertoa hänelle.

Joskus emme kumpikaan muista ostaa jotain (yleensä vessapaperia tai nenäliinoja) ja sitten joudumme kärvistelemään hetken aikaa jollain muulla paperilla.

Vierailija
37/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ilman, että kertaakaan pyydät tai mainitset, että leivinpaperi, shampoo tai käsisaippua olisi loppumassa? Olen ollut kolmessa avoliitossa, ja jokaisessa on käynyt niin, että mies ei oma-aloitteisesti ole kertaakaan ostanut ruokakaupassa käydessään esim. lisää wc-paperia, shampoota tms. Kaikki ovat kyllä ostaneet, jos olen sanonut että osta samalla uusi hammastahna kun menet kauppaan. Fiksuja koulutettuja miehiä kaikki, ja kaikki ovat asuneet yksin ennen minun tapaamista. Luulen, että sinkkuaikoina heillä saattoi vaikka shampoo loppua, ja kärvisteltyään pari päivää ilman he vasta muistivat sitä kaupasta ostaa samalla kun ruokaa ostavat.

Erään kanssa meillä oli eri shampoot ja hammastahnat, koska minä käytin voimakkaasti kukkasilta tuoksuvaa naisten shampoota ja erästä erikoishammastahnaa (joka oli tarkoitettu erään hammasongelman hoitoon), ja mies sitten käytti tavallista perusshampoota mitä kulloinkin ja mitä tahansa tavallista hammastahnaa. Mutta ei, hän ei voinut niitäkään itse ostaa itselleen oma-aloitteisesti, vaan siirtyi vain käyttämään minun kukkashampoota, kun omansa loppui ja tuoksui sitten kukkasille mieluummin kuin muisti ostaa itselleen shampoon.

Joten miten on naiset, olenko valinnut vääriä miehiä? Osaako joku parisuhteessa oleva mies ostaa oma-aloitteisesti ja ilman että nainen asiasta vihjaa, esim. foliota tai suihkugeeliä ennen kuin ne ovat olleet jo monta päivää loppuneena?

Minulla on mies joka osaa ostaa noita mainitsemiasi asioita itsenäisesti eikä  oleta että nainen passaa.

Vierailija
38/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minunkaan mies tunnu tajuavan ostaa "oma-aloitteisesti" noita perusjuttuja edes itselleen. Asuu siis yksin ja tajuaa ostaa lisää vasta kun ovat loppuneet. Viimeksi päätin poikkeuksellisesti ostaa hänen asuntoonsa itse vessapaperia kun mies oli kutsunut vieraita eikä huolehtinut tuollaisia perusjuttuja... Vieraat olisivat jääneet ilman vessapaperia ja saippuaa muuten, joten kävin viime hetkellä kaupassa miehen puolesta. En tiedä tajusiko edes olla kiitollinen, ilmeisesti miehet eivät vain ajattele tuollaisia juttuja samalla tavalla... Toisaalta ei hän minullakaan vieraillessaan valita, jos jokin loppuu. Ei miestä hetkauta, jos ei joskus pääsekään suihkuun tai hampaidenpesu jää yhtenä iltana välistä, vaan niitä ostetaan sitten kun muistetaan ja maailma ei kaadu siihen jos nuo vähän venyy. :D Tavallaan super ärsyttävää, mutta ei kai auta kuin ymmärtää ja sopeutua siihen että naisille tuo varautuminen on tärkeämpää jo luonnostaan. Hoidan itse omat tarpeeni ja ostokseni, mies olkoot sitten pesemättä hiuksiaan tai käsiään jos ei itse tajua ostaa näitä itselleen. Parempi että kumpikin pitää huolta vaan omistaan niin ei tule riitaa. Jos muuttaisimme yhteen ostaisin varmaan edelleen itselleni ne samat jutut kuin olen ostanut tähänkin asti yksinkin.

En pidä Olla miehen kanssa kenen elämänhallinta on noin heikkoa.

En sanoisi että miehellä on todella heikko elämänhallinta, vaan hän on ennemminkin suurpiirteinen ja sellainen... minimalisti. Kodissa on vain välttämätön ja ne perusasiatkin voi tehdä usein miehen mielestä ilman tiettyjä aineita. Esim. vessapaperin tillala käyttää usein käsisuihkua. Hiukset ovat tottuneet siihen, ettei pese usein shampoolla (ja tämä täytyy allekirjoittaa, en olisi uskonut aluksi ettei muka pese usein koska hiukset ovat hyväkuntoiset ja näyttävät puhtailta koska ovat tottuneet niin harvaan pesuväliin). Pyykkitelinettä ei tarvitse, kun on niin vähän vaatteita että ne voi ripustaa saunaan kuivumaan jne. Itseäni ärsyttää lähinnä vain siivoaminen... Mies siis kyllä siivoaa ja pitää paikat järjestyksessä (mielestäni huono elämänhallinta = ei jaksa siivota ollenkaan) mutta meillä on eri käsitykset siitä miten tulee tarpeeksi puhdasta. Mies saattaa esim. pestä vain rätillä ja vedellä kun itse käyttäisin myös jotain pesuainetta. Itse olisin vähän kokoajan pesemässä pyykkiä ja miehen pesuvälit ovat kaikelle harvemmat. Samaa mukia voi käyttää monta monta päivää jos aika huuhtaisee välissä jne. Kai nämä ovat myös vähän makuasioita? Vaikka itseäni välillä ällöttääkin (olen tottunut korkeaan ja tarkkaan hygieniaan) niin olen joutunut myöntämään että vastuskyky on miehelläni parempi. Hän elää "likaisemmin" ja suurpiirteisemmin, mutta ei ole koskaan kipeä ja ja hänen kehonsa ja sietokykynsä on paljon vahvempi. Itsellä on kaikenlaisia yliherkkyyksiä ja allergioita, jotka tietysti saattavat osittain johtua juurikin kaikesta pesusta ja saippuoilla läträämisistä jne. :/

Vierailija
39/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mies kyllä mitään leivinpaperia muista ostaa. Mutta en kyllä muista minäkään :D Siinä sitten kirotaan kun sitä tarvisi ja ei oo kun kumpikaan ei oo muistanu ostaa. Yhtä hajamielisiä ollaan noiden hommien suhteen

Vierailija
40/78 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ostaa aina vessapaperit ja talouspaperit. Enkä kyllä laittaisi miestä ostamaan omaa shampootani, kun haluan ne valita itse ja vaihdella.

Tämä on kyllä taas sarjassamme väkisin väänneettyjä ongelmia..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme