Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En sano millään pahalla, mutta säälin sellaisia ihmisiä jotka pitävät Fazerin Sinistä maailman parhaana suklaana..

Vierailija
18.08.2017 |

Kannattaisi joskus varmaan teidänkin maistaa muitakin suklaata. Ihan marketin hyllyiltä löytyy mm. Maraboun pähkinäsuklaata yms. ihan niistä oikeasti laadukkaista suklaista puhumattakaan.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ihmisille menee markkinointi läpi. Fazeria yhä pidetään kaikkein parhaana. Oma makuaisti on samalla tasolla kuin vauvalla. Hyi, hapanta, en tykkää. Hyi outo maku, en tykkää.

Mitä vikaa on vauvan makuaistilla? Sehän on juuri sitä aidointa. Miten kukaan voi väittää, että maku, johon pitää erikseen totutella, olisi parempi kuin se, joka maistui jo ensipuraisulla hyvältä? Tätä en ole koskaan tajunnut.

Vierailija
62/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko näin "suklaaharrastajana" sanoa että kyllä tuo fazerin sininen on parasta mitä suomalaisen esim k-kaupan hyllyiltä löytyy. Toki esim Lidlin erikoisemmat tummat suklaat on hintaansa nähden todella hyviä, mutta omaan makuun parhaiten tuo Fazer sopii. Aina kun olen matkalla, pyrin maistelemaan ulkomaalaisia suklaita. Keski-Euroopassa suklaat ovat ehdottomasti parhaita, pesevät mennen tullen Suomessa myytävät (edelleen omaan makuuni). Jenkeissä taas suklaa on pääsääntöisesti aivan kamalaa. Kaakaon makua ei juuri ole, pelkkää sokeria ja rasvaa. Yhden siedettävän Yhdysvaltalaisen suklaan olen löytänyt. Eiköhän nämä pitkälti ole makuasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ihmisille menee markkinointi läpi. Fazeria yhä pidetään kaikkein parhaana. Oma makuaisti on samalla tasolla kuin vauvalla. Hyi, hapanta, en tykkää. Hyi outo maku, en tykkää.

Eli pitäisi väkisin syödä ja kehua suklaita, joista ei itse pidä? Suklaa on asia jota ihminen ei tarvitse elääkseen, joten jos sitä (kuten useimmat meistä) haluaa syödä, täytyisi saada syödä juuri sitä mikä maistuu itsestä parhaimmalta eikä ajatella nipottavia "maailmaa nähneitä kulinaristeja", jotka erikoisuutta tavoitellakseen päättävät, että se mistä valtaosa pitää on pahaa ja ne hienot karpaloliköörimantelimerisuolatummasuklaat parasta mitä maa päällään kantaa. Ja ainakin parmpaa kuin se JUNTTI Fazerin sininen.

Vierailija
64/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääli rauhassa, ei siihen kulu kenenkään muun henkisiä resursseja kuin sinun.

Kuulun juurikin noihin fazerinsininen -juntteihin, eikä asia johdu lainkaan siitä, etten muita suklaita tuntisi. Päinvastoin, olen maistellut käsintehtyjä, gourmet-suklaita ja erikoisuuksia reissuillani ympäri maailmaa ja silti fazerin sininen huoneenlämpöisen veden kanssa on parasta maailmassa. No, ainakin toiseksi, on nimittäin eräs suklaavalmistaja, jonka tuotteet katoavat suuhun alta aikayksikön. Niitä onneksi löytää melkein jokaiselta lentokentältä, eli saanti taattu. <3 Eikä ole belgialaista sekään.

Mikset voi kertoa suklaan nimeä?

Vierailija
65/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan suklaata hei. 😂 800 miljoonaa ihmistä eivät ole ikinä maistaneetkaan sellaista luksustuotetta kuin suklaa eivätkä tule koskaan maistamaankaan, ja sua säälittää (??) kun joku ostaa kaupasta Fazerin levyn jonkun "tasokkaamman" suklaan sijaan... Just just.

Vierailija
66/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinähän säälit sitten, anti mennä vaan.

Vierailija
67/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat tyypit pitävät luultavasti oltetmannia parhaimpana juustona. Ja sitten vaasan ruispaloja parhaimpana ruisleipänä. Kertoo lähinnä siitä, miten kapea oma makumaailma on ja tottumuksista. Se on parasta, mitä on aina käytetty ja muita asioita kohtaan ollaan ennakkoluuloisia.

Maku syntyy tottumuksesta ja jos pitää siitä, mihin on tottunut, ei tämä kerro vielä suoraan mitään ennakkoluuloista. Jos jokin asia on maailman parasta, niin toiseksikin paras voi olla hyvää. ip5kk

Enemmän minua kuitenkin ihmetyttää nämä makutuomarit, jotka katsovat asiakseen ihmetellä muiden makuja. Loppujen lopuksihan on aika sama, mitä juustoa, leipää tai suklaata jengi syö. 

Kyllä se minusta eräänlaisesta laumakäyttäytymisestä kertoi, että koko jengi syö vain samoja tiettyjä tuotteita, jotka itsessään ovat melko keskinkertaisuuksia. Fazerin suklaa, oltermanni ja vaasan ruispalat eivät ole huonoimpia, mutta eivät takuulla parhaimpiakaan tuotteita. Minusta se on ennakkoluuloa, että vaikka maistetaan jotain, mikä luultavasti on parempaa, mutta silti pitäydytään siinä "vanhassa" ja tutussa, koska kyllähän sen nyt just sitä olla pitää, eikä mitään muuta. Ihan vaan, kun se on aina ollut niin.

No ajattele tää silleen positiivisesti, että nyt sä ainakin olet erottuva ja yksilöllinen, kun sä itse käytät vain parhaita tuotteita. Tää palstavalinta on kyllä sulta aika keskinkertainen ja laumasieluinen valinta.

Vierailija
68/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa on parhaat suklaat, mutta Fazer voittaa suurimman osa tämänin maan suklaista.

Sveitsissä myös ok suklaita, mutta ei Fazeria parempaa. Saksassa suklaat jo heikkoja (kuten Lidlin suklaista voitte kuvitella).

Vierailija
69/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin viitisen vuotta Aasiassa ja siellä meni kuukausia ilman oikeaa ruisleipää. Saksalaisten Volkornbrot oli ainoa sinne päin oleva. Tuontijuustoja sai erikoiskaupoista ja toki ne keskieurooppalaiset juustot on todella ihania ja hyviä (ja siellä ihanan kalliita), mutta harvempi niistä toimii ruisleivän päällä.

Kyllä se vaan oli juhlaa kun tuli vieraita matkalaukussaan ruispaloja ja jälkiuunileipää sekä Oltermannia. Mun suuhun vaan ihan paras leipä + juusto on paahdettu ruispala tai paahtamaton jälkiuunileipä, pikkuisen voita ja Oltermannia. Jälkiruokajuustoina sitten muuta. 

Ja tosta Fazerin Sinisestä: Pidettiin Suomi-koululla pientä puotia, josta sai ostaa salmiakkia, Fazerin Sinistä, xylitol Jenkkiä yms. Ruotsalaiset ja saksalaiset kävivät ostamassa meiltä koulupäivinä suklaata.  Kyselivät oikeen, että onko teillä lauantaina koulupäivä, vois tulla suklaaostoksille.

tarjolla muuten lähinnä Milkaa ja Rittersportia ja Kinder -suklaita.

Mutta suomalaisen mielestä toki kaikki suomalainen on paskaa, ihan vaan siksi että se on suomalaista ja siihen on itse tottunut.

Vierailija
70/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Mä en ole juntti! Olen painavasti sitä mieltä ettei Fazerin sininen ole ollut parasta sen jälkeen kun Fazer keksi pähkinä-rusinasuklaan.

Tilaisuuden tullen etsin kyllä käsiini myös Neuhausin Tentationseja. Nekään eivät kuitenkaan ole sellaista mutustelu-lohtusuklaata kuin Fazer vaan jälkiruoka- ja nautiskelusuklaata. 

Näistä belgialaisista artesaanisuklaista joissa kikkaillaan jollain vihreällä teellä, sokerittomuudella ja kitkerillä mauilla en ole tippaakaan innostunut. En myöskään pidä muodikkaasta tummasta suklaasta. Kamalan kitkerää ja kovaa tavaraa. 

Suklaan pitää olla makeaa, kaakaoista ja pehmeän makuista. Fazer on oikein hyvä valinta ruokakaupassa, paljon parempaa kuin Marabout.

Vierailija
71/71 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset ystäväni kerjäävät fazerin suklaata lahjaksi, koska se on maailman parasta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän