En sano millään pahalla, mutta säälin sellaisia ihmisiä jotka pitävät Fazerin Sinistä maailman parhaana suklaana..
Kannattaisi joskus varmaan teidänkin maistaa muitakin suklaata. Ihan marketin hyllyiltä löytyy mm. Maraboun pähkinäsuklaata yms. ihan niistä oikeasti laadukkaista suklaista puhumattakaan.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit pitävät luultavasti oltetmannia parhaimpana juustona. Ja sitten vaasan ruispaloja parhaimpana ruisleipänä. Kertoo lähinnä siitä, miten kapea oma makumaailma on ja tottumuksista. Se on parasta, mitä on aina käytetty ja muita asioita kohtaan ollaan ennakkoluuloisia.
Väärin. Oltermanni on ihan hyvä juusto leivän päälle, mutta kyllä Papillon on juustojen kuningas, muiden on turha muuta väittää =D Ruispalat on helppokäyttöisiä, parempaa ruisleipää on toki ilman vehnäjauhoja tehty leipä, mutta ei se toimi voileipätarkoituksessa. Omat ruokailutottumukseni on erittäin laajat ja syön mitä tahansa, mutta silti arkisin joka aamu ruispala paahtimen kautta.
Fazerissa on sentään pieni suolaisuus, Maraboussa ei.
Fazer on vaan niin hyvää! :) Ja olen jos joitakin suklaita maistellut.
Fazer ainakin ennen käytti rasvana vain kaakaovoita Sinisessä. En tiedä mikä tilanne nykyään on. Muut valmistajat käyttävät mitä lie palmuöljyä.
Fazerin sininen on maailmalla arvostettu suklaa. Arvostetumpi kuin liian makea Marabou. Yksi parhaista, parhaus on tietenkin makuasia.
Ai että Marabou :DDDDD Siinä on laatusuklaata kerrakseen.
Sääli rauhassa, ei siihen kulu kenenkään muun henkisiä resursseja kuin sinun.
Kuulun juurikin noihin fazerinsininen -juntteihin, eikä asia johdu lainkaan siitä, etten muita suklaita tuntisi. Päinvastoin, olen maistellut käsintehtyjä, gourmet-suklaita ja erikoisuuksia reissuillani ympäri maailmaa ja silti fazerin sininen huoneenlämpöisen veden kanssa on parasta maailmassa. No, ainakin toiseksi, on nimittäin eräs suklaavalmistaja, jonka tuotteet katoavat suuhun alta aikayksikön. Niitä onneksi löytää melkein jokaiselta lentokentältä, eli saanti taattu. <3 Eikä ole belgialaista sekään.
Näin ihmisille menee markkinointi läpi. Fazeria yhä pidetään kaikkein parhaana. Oma makuaisti on samalla tasolla kuin vauvalla. Hyi, hapanta, en tykkää. Hyi outo maku, en tykkää.
Ohan se nyt vaan niin hyvää :) Taidanpa ostaa levyn tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän etenkin Tobleronesta. Minua saa vapaasti sääliä.
Myös mä rakastan tobleronea, vieläpä sitä valkoista.
Minun lempparini on se suolamanteliversio. Kaikki maut kyllä hyviä, ja ostan aina lentokentiltä muutaman ison.
t. 35
Mua ihmetyttää enemmän se, miksi aikuiset ihmiset litkii sitä maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sininen on maailmalla arvostettu suklaa. Arvostetumpi kuin liian makea Marabou. Yksi parhaista, parhaus on tietenkin makuasia.
Tähän vielä lisäisin. Teen edustustyötä Suomen ulkopuolella, ja jännä kyllä, ruotsalaiset, myös Ruotsin suurlähetystö täällä, tarjoaa juhlissaan mieluummin Fazeria kuin Maraboun tuotteita.
Eipä sun maku kovin jalostunut ole jos pidät Maraa laadukkaana. Vaikka ei sillä, mieluummin sitä syön kuin Fazeria.
Liian vaaleita muut (laadukkaammat tai arvostetummat) maitosuklaat Fazerin siniseen nähden.
Noissa muissa on liian pliisu kaakaon maku ja liian imelän äklö maku.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ihan perus fazerin sininen on ihan parasta! Ja vielä pakastettuna, sieltä sitten suoraan syön :D
Toki muutkin suklaat (fazerin eri versiot), maraboun daim yms ovat hyviä, mutta ei vaan mikään voita fazerin sinistä :) ei ole äklömakeaa, vaan juuri sopivaa.
Jos syö pakastettuja tai edes vähän kylmänä niin sehän on jo kovaa ja sitä ei maista. Fazerin suklaat maistuvat hyviltä hieman viileinä, muttei täysin huoneenlämpöisinä. Liian kylminä suklaasta yleensäkään ei maista enää sitä suklaan makua.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tykkään fazerin suklaasta enemmän kuin marabousta, en tosin ole koskaan väittänyt sitä maailman parhaaksi, koska minun pitäisi maistaa todella monia suklaita ennen tuollaista väitettä. Se on kuitenkin minulle riittävän hyvää ja tuttu maku, parempaa kuin esim joku milka tms.
Eli et voi sanoa koskaan mistään tuotteesta tai asiasta että rakastat sitä tai se on parasta, koska aina saattaa löytyä joku parempi?
Vuosia sitten tuli joku ohjelma, jossa belgialaiselle suklaamestarille annettiin maisteltavaksi Fazerin sinistä. Kehui todella hyväksi maultaan ja tuntumaltaan. En usko, että pelkkää kohteliaisuuttaan.
Joku muukin on saattanut nähdä saman ohjelman.
Kun täällä kiistelette marabousta ja fazerista ette tiedä suklaasta mitään. Edellämainitut ovat ns. Karkkisuklaita. Eivät oikee suklaata nähneetkään. Oikea suklaa ei ole tuollaista sokerimössöä. Maistakaapa joskus ihka oikeaa sveitsiläistä suklaata.
Tykkään melko monista suklaista 😂 Suurinta herkkuni ovat Maraboun appelsiini- ja minttukrokantti. Mutta minulla kaikki Maraboun suklaat polttavat jostain syystä kurkkuni pirusti, mutta Fazerin suklaat eivät. Tykkään kyllä todella paljon Fazerin sinisestä. Maraboulla herkuttelen pienimuotoiaesti silloin tällöin, vaikka lieskat lyö kurkusta 😁
Mutta varsinainen pointtini on se, e5tä makuasioista ei kannata kiistellä. Jokaisella on omat mieltymyksensä.
Ap haukkuu aloituksessa yhden ala-arvoisen suklaan ja ehdottaa toista yhtä kurjaa tilalle. Tän on pakko olla provo.
Oisit ap ehdottanut edes jotain mielenkiintosempaa, vaikka pölyn makuista neukkusuklaata tms. Laiska provo!