Asiakaspalvelutyö on todella perseestä
Ihan omalla kokemuksella.
Ihme valittajia, mielensäpahoittajia ja muita.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaihtaisit ammattia, vaikka johonkin tehtaaseen jossa teet suht samaa hommaa päivästä toiseen omalla työpisteelläsi itseksesi, ei tarvitse välittää asiakkaista eikä edes montaa sanaa tarvitse työkavereiden kanssa vaihtaa? Joku ehkä fyysisesti rankka työ, niin ei jaksa edes illalla miettiä mitään kummempia.
Sellaista juuri en halua. Haluan työn, missä voi tehdä muutakin kuin samaa päivästä toiseen hirveässä kiireessä, työvoimapulassa, itse nälissään ja kuumissaan ja saada paskaa palautetta kaikesta. Siis esimerkiksi työn, missä voi ihan ajatellakin.
Lääkäriksi opiskelenkin.
Lääkärin työ se vasta asiakaspalvelua onkin! Jos et sitä sisäistä, ei sinusta kovinkaan kummoista lääkäriä tule.
Teoriassa näin, mutta totuus on, että lääkärin ammatti on niitä harvoja, joissa saa olla luvan perästä tyly ja asiakas joutuu sen vain kestämään saadakseen edes jonkinmoista hoitoa. Itse en sinänsä välitä, mielummin tyly ja asiansa osaava lääkäri kuin mukava valelääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuule ihan ihmisestä. Itse olen asiakaspalvelussa ja niin perus hommassa kun kaupan kassalla. Voin sanoa liioittelematta, että rakastan työtäni. Tulee niin hyvä mieli heti aamusta kun voi iloisesti ja hymyillen toivottaa huomenta ja samalla ystävällisyydellä palvelen läpi päivän. Se että päivään mahtuu joskus kiukuttelujoita, varkaita tai asiattomasti käyttäytyviä juoppoja, on asia jolle ei voi mitään ja se on osa työtä kohdata myös heidät. Minun päivääni ei ole yksikään asiakas onnistunut vielä pilaamaan. Tympeät esimiehet kylläkin ;)
En vaihtaisi toiseen työhön.
Loistava asenne, olet ymmärtänyt asiakaspalvelun ytimen! Et anna asioiden mennä ihon alle, vaan palvelet ammattimaisesti ja hyväntuulisesti. Lyön vaikka vetoa, että sinulla on hankalia asiakkaita vähemmän kuin ap:lla. Tuot ihan varmasti iloa monen asiakkaan elämään, ja saat kiukuttelijoiden omantunnon soimaamaan, vaikkeiväthe sitä myöntäisikään. Uskomatonta miten monet asiakaspalvelijat valittavat asiakkaista jatkuvasti, mutta omassa asenteessan eivät näe korjattavaa.
Kyllä. Ja sairaina ihmiset ovat vielä viddumaisempia kuin terveinä. Onnea vain uralle! Ja muista arvostaa niitä hyvin käyttäytyviä potilaita!