Asiakaspalvelutyö on todella perseestä
Ihan omalla kokemuksella.
Ihme valittajia, mielensäpahoittajia ja muita.
Kommentit (43)
Aspa-työ on todellakin perseestä!
Lähes 80% työajasta väännät rautalangasta itsestäänselviä asioita ihmisille jotka eivät edes kuuntele ja otat vastaan v*ttuilua asioista joihin itse et voi vaikuttaa tai ole millään tavoin syyllinen. Jos kerrankin korotat ääntäsi ja pyydät huutajaa rauhoittumaan/lopettamaan laittomat uhkaukset niin jo on pomo niskassa kiinni vinkumassa miten asiakkaita pitäisi mielistellä vaikka turpaan tulisi.
Minusta se on niin v itun teennäistä paskaa hakea duunia avainsanoilla "iloinen", "sosiaalinen", kun vihaa ihmisiä, jotka saavat tukehtua omaan paskaansa, että ei kaikki ole niin teennäisiä asiakaspalvelutyössä, kuin toiset.
Stackars liten. Hur skulle du någonsin kunna bli en läkare då det jobbet, precis som alla andra jobb är kundbetjäning?
Vi jobbar alla inom kundbetjäning helt därför att det är kunden som betalar för det arbetet vi utför, oberoende av vilket jobb vi har. Har man problem med att se kunden i sitt jobb, har man grava problem med att begripa sin del i kedjan, vilket i sin tur leder till knapp eller ingen framgång.
Mulla on kiva aspatyö. Johtuu ehkä siitä että ihmiset tosiaan haluavat saada vastaanottoajan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paikasta että kuinka paskaa, mutta paskaa kyllä jollakin tasolla kaikkialla. Vertaa esim. taksikeskus ja pankki. Taksikeskuksessa varmaan enemmän räyhääjiä kuin pankissa. Pankki on auktoriteetti ja ihmiset kunnioittaa pankkilaisia ;)
Voin sanoo et pankissa niitä vaikeita asiakkaita vasta onkin. Ihmisille heidän rahat ja varat ovat syystäkin tärkeitä ja jos näiden kanssa on ongelmia niin...
Kannattaa aina säilyttää vähän käteistä rahaa lompakossa. :)
Oot ap, itsekin asiakkaana jollekin jossain vaiheessa, ettet vaan peräti mulle. Veikkaan että en pidä silloin veemäisestä asenteestasi. Väännäpä se hymy kasvoillesi ja käyttäydy!
Ei siinä työssä ole mitään vikaa, jotkut asiakkaat on vaan yksinkertaisesti m*lkkuja. Onneksi suurin osa on mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä työssä ole mitään vikaa, jotkut asiakkaat on vaan yksinkertaisesti m*lkkuja. Onneksi suurin osa on mukavia.
Nomutta jos sen duunin idea on vähän niinkuin ne asiakkaat ja heidän asioidensa hoitaminen tavalla tai toisella, ja asiakkaat ovat paskaa, niin tuskin ne hoidettavat asiakkaan asiatkaan mitenkään kivoja ovat, siinähän joutuu miettimään ja tekemään ratkaisuja, eikä se oo yhtään kliffaa! Miettikää nyt uudestaan kaikki aspat, mikä duuni olis kivaa, ja sitten sinne, kipi-kapi.
Vierailija kirjoitti:
Noin 5-10 % asiakkaista on mulkkuja. Ja se ei todellakaan ole aspasta kiinni eikä alastakaan. Se vaan on se vakiomäärä. Ja ei tosiaan ole kiinni siitä miten aspana itse käyttäytyy, tietyt mulkut säilyy vaikka mitä tekisit. Ja yhtä hankalia asiakkaita on, mitä ylemmäs jaksavat valittaa. Suurin osa räyhää viattomalle ruohonjuuritasolle, mutta sinnikkäimmät sitten ihan niin " ylös" kuin voivat, vaikka olisivat itse toimineet väärin. Kokemusta eri aloita ja monentasoisista asemista vuosien varrella. Suurin osa ihmisistä on todella typeriä ja juntteja, sen tajuaa kun on aspan hommaa eri tasoilla tehnyt. Ja suurin osa näistä ei ikinä sitä itse tajua. Tyhjät tynnyrit kalisee usein eniten.....
Jos sinulla on paljon kokemusta aspasta eri toimialoilta, ja aina vaan menee päin persettä, niin silloin vika ei enää voi olla asiakaskunnassa, joka kuitenkin vaihtuu. Hmmm, mietitääs, missähän se vika mahtais oikein olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaihtaisit ammattia, vaikka johonkin tehtaaseen jossa teet suht samaa hommaa päivästä toiseen omalla työpisteelläsi itseksesi, ei tarvitse välittää asiakkaista eikä edes montaa sanaa tarvitse työkavereiden kanssa vaihtaa? Joku ehkä fyysisesti rankka työ, niin ei jaksa edes illalla miettiä mitään kummempia.
Sellaista juuri en halua. Haluan työn, missä voi tehdä muutakin kuin samaa päivästä toiseen hirveässä kiireessä, työvoimapulassa, itse nälissään ja kuumissaan ja saada paskaa palautetta kaikesta. Siis esimerkiksi työn, missä voi ihan ajatellakin.
Lääkäriksi opiskelenkin.
Etkös tuossa aikalailla juuri kuvaillut lääkärin työn, paitsi kuuma ei taida olla ja ajatella saisi, jos haluaisi (kaikki lääkärit ei sitä kuitenkaan tunnu tekevän)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaihtaisit ammattia, vaikka johonkin tehtaaseen jossa teet suht samaa hommaa päivästä toiseen omalla työpisteelläsi itseksesi, ei tarvitse välittää asiakkaista eikä edes montaa sanaa tarvitse työkavereiden kanssa vaihtaa? Joku ehkä fyysisesti rankka työ, niin ei jaksa edes illalla miettiä mitään kummempia.
Sellaista juuri en halua. Haluan työn, missä voi tehdä muutakin kuin samaa päivästä toiseen hirveässä kiireessä, työvoimapulassa, itse nälissään ja kuumissaan ja saada paskaa palautetta kaikesta. Siis esimerkiksi työn, missä voi ihan ajatellakin.
Lääkäriksi opiskelenkin.
Lääkäri edelleen "palvelee" asiakkaita. Tulet kohtaamaan vaikka minkälaisia potilaita kys. työssä, mutta toivotan onnea matkaan.
Eikä oo! :D Eikä asiakkaat juurikaan uskalla mulle urputtaa, ku oon niin pelottava :D
Joillekin monet asiat tuntuvat tulevan yllätyksenä, mitkä itselleni ovat selviä jo kokeilemattakin.
Vähän kyllä riippuu. B to C puolella tämän todellakin voin kuvitella, mutta B to B puolella aspa on yleisesti ottaen aika kivaa (ainakin omalla alallani), vaikka kyllä niitä sählääjiä yrityspuolellakin on
Jotkut ei lue maileja loppuun tai luetaan joka toinen sana, hirmuinen kiire ja sähläys siis kokoajan päällä. Kysyvät asioita, jotka löytyvät jo samasta viestiketjusta tai nettisivuiltamme selkeästi ilman sitä vastausviivettä, tai sitten soittelevat jonkin asian perään luullen, että pääsevät näin jonon ohi. NOT.
Oon bussikuski. Palkka suht ok mutta alan vaihto mielessä. Kolmivuorotyötä ja vituttaa jokainen asiakas jo vuosien jälkeen. En ole missään työssä alkanut vihaamaan niin paljoa kanssakäymistä ihmisten kanssa kuin tässä. Toivottavasti pääsen opiskelemaan alaa jossa saa tehdä työt rauhassa ja mielellään kotona etänä
Aikuiset ihmiset osaavat olla tyhmiä ja lapsellisia. Meillä on välillä kampanjoita tyyliin 200:lle ekalle asiakkaalle annetaan Ahaa-patukka. Aikuiset ihmiset sitten kassalla kiukuttelevat kun eivät ehtineet saada suklaapatukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi opiskelenkin.
Lääkärin työ se vasta asiakaspalvelua onkin! Jos et sitä sisäistä, ei sinusta kovinkaan kummoista lääkäriä tule.
Ei tarttis asiakkaiden koskaan tehdä tai ostaa mitään jos aikovat räyhätä kumminkin. Tai sit aspassa voitas opetella puhuin yhtä rumasti takaisin.
Noin 15 vuotta CC maailmassa ja suurin osa noista vuosista teleoperaattorin aspassa. Suurin osa asiakkasita asiallisia ja mukavia. Mulkuille olen tyly, mutta tiukka, ei tällä alalla muuten näin kauaa jaksaisi.