Tuntuu kuin päänahassa kävelisi jotain
Lapsi aloitti pari viikkoa sit päiväkodissa ja nyt muutaman päivän on tuntunut kuin päänahassa kävelisi jotain. Mies katsoi taskulampulla, eikä nähnyt mitään. Oonko tullut hulluksi, lukenut liikaa av:ltä täiongelmasta vai voiko mulla olla täitä, vaikkei niitä näkyisikään?
Muutamana päivänä oon kyllä käyttänyt pitkästä aikaa yhtä toista shampoota. Voisiko se olla se? Ei se kyllä muistaakseni ennen vaan tällaista aiheuttanut. Ei siis kutise koko aikaa, mut välillä tuntuu kuin joku hiippailisi hetken päässä, muurahainen tms. Paikka vaihtelee.
Kommentit (10)
Tarkista lapsesi pää. Jos on täitä löydät niitä kyllä.
Käy läpi lapsen pää. Ja täit kyllä aiheuttaa monilla niin kovaa kutinaa, että raapii pään verille. Ja täit menevät hiusta pitkin, eivät siis kävele pitkin päänahkaa.
Ei lapsella mielestäni ole. Koitin tarkistaa jo eilen. Tosin mäkin olin eka viikon siellä pk:ssa. Tuntuu kai vähän kuin joku kävelisi vähän päänahan iholla vähäsen. Sit raavin ihanpikkuisen, menee ohi. Jonkun ajan päässä tuntuu jossain toisaalla.
Tyhmä kysymys, mut voiko täit näyttää erilaiselta, siis eri vaiheessa olevat tms.? Jossain luki, että ovat valkoisia ja jossain joku kirjoitti mustista pisteistä? Näkeekö ne ihan paljaalla silmällä hyvässä valossa?
En ole ikinä nähnyt täitä eikä sellaisia ole koskaan ollut. Mulla on hirveä kammo kaikkia tällaisia öttiäisiä kohtaan... Helkkari mikä työ, jos niitä tulee... Yök!
Tuhatjalkainen? Lutikka? Koppakuoriainen? Muurahainen? Täi??
Kai se voi olla mikä ötökkä vaan.. Tai kuiva päänahka.. Tai luulosairaus.. Täit on eri näköisiä eri vaiheessa. Pienempiä ja isompia. Kyllä ne löytää jos vaikka kampaa hiuksia lavuaarin päällä. Ropisee sellaisia pieniä tyyppejä.
Täinmunia ei ole ihan helppo nähdä jos niitä on vasta vähän, varsinkin tummasta tukasta. Mutta sitten kun on muutama täi siellä jo niin kyllä ne huomaa kun tarkkaan kampaa. Mä ensin luulin että oli banaanikärpäsen lapsen päässä.
Hunajassa uitettua dildoa ei kannata työntää kampaukseensa, vaikka se tuntuisi hyvältä idealta baari-illan jälkeen.
Miten se torjunta muuten täytyy tehdä, jos niitä on? Pitääkö ihan kaikki talon tekstiilit pestä/saunottaa? Sohvatyynyt, -patjat, kaikki vaatehuoneen ja kaappien tekstiilit, ihan ihan kaikkiko?
Sisä vai ulkopuolella? Tallustaako tahdissa vai random askelluksella?