Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taisin sitten jäädä lapsettomaksi

Vierailija
17.08.2017 |

Lyhyesti historia. Tapasin miehen kun olin 27 vuotias. Vuodenpäivät seurustelimme, ja sitten muutimme yhteen ja elimme pari vuotta arkea yhdessä, jotta toisen oppi tuntemaan paremmin. Minulle ja miehelle varsinkin oli tärkeää, että opimme tuntemaan toisiamme ennen mahdollista lasta. Sitten päätimme, että voimme alkaa yrittämään lasta.

Nyt olemme olleet ilman ehkäisyä kaksi ja puoli vuotta, ja ei ole vielä tärpännyt. Olen nyt 33 vuotta ja epätoivo hiipuu lapsen saamiseksi. Alkoholia minä en käytä ja mieskin nykyään todella harvoin, olemme käyneet testeissä, ja mitään poikkeavaa, joka aiheuttaisi lapsettomuutta ei ole löytynyt. Miehen siittiömäärä on hieman alhainen, mutta lääkäri sanoi, että se ei ole mitenkään poikkeavaa nykyään ja silläkin tasolla raskaus pitäisi olla mahdollinen. Ovulaatiotakin olen tikkuttanut, mutta mies oli viime vuonna kotona vain 3 ovulaation aikana, ja seksiä oli niiden aikana. Mies on hieman yli puolet ajasta työmatkoilla, joten seksiä ei voi ajoittaa aina ovulaatiohin, muuten sitä on kyllä riittävästi.

Viimeisten kuukausien aikana se on minulle todella iskenyt se lapsettomuuden tajuaminen. En tule raskautumaan luultavasti koskaan, olisi se jo tämän kolmen vuoden aikana tärpännyt, jos olisi ollut tärpätäkseen. Masentaa hetkittäin tosi paljon

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi aina ole selviä juttuja. Mieheni ystävälle sanottiin aikanaan nuorena miehenä ettei voi saada lapsia, sairastiko hän nyt sitten sikotaudin vai mistä se johtui, en muista. Joka tapauksessa seurusteli kauan, ei lapsia. Nainen lähti sitten kun halusi lapsia. Mies treffasi uuden naisen ja muutaman kuukauden päästä nainen oli raskaana, se oli todellinen yllätys. Mies jopa ensin luuli, että nainen oli käynyt vieraissa. Nyt heillä kolme jo aikuista lasta.

Vierailija
62/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, täällä insinööri. Ensimmäiseksi, älä masennu vaan hakekaa apua lääkäristä. Sinun iässä mahdollisuus keskivertonaisen tulla vuoden aikana luomusti raskaaksi on muistaakseni jotain 75% luokkaa, siis jos kaikki tilaisuudet käytetään, joten ei ihme ettei ole tärpännyt kolmesta kerrasta. Sinä et ole vielä läheskään vanha äidiksi, voin sanoa kokemuksesta. Tosin olisihan se tietysti parempi, että se raskaus tulisi luomuna. Onko tosiaan niin, ettei mies voi puhua työnantajalle luottamuksellisesti että pitäisi olla kotona tiettyyn aikaan kuukaudesta, luulisi että asia järjestyy, jos etukäteen voi ennakoida kalenterista "toimistopäivät"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu 33 ikävuoden jälkeen 2 lasta. Äite sai mut ollessaan 36. Et sä ole vanha!

Vierailija
64/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko varmasti tuikkineet oikeeseen reikään?

Vierailija
65/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian eteen on vielä paljon tehtävissä. Menkää ihmeessä hedelmöityshoitoihin tai ainakin jonoon. Jokunen vinkki sokerin poisjättämisestä yms. on jo tullut. Meillä on yritystä takana jo lähemmäs 10 vuotta ja "avuliaat" tuttavat ja sukulaiset kertoo milloin mistäkin vastaavanlaisesta hokkuspokkuskonstista. Jos olet normaalipainoinen ja alkoholi, päihteet tai lääkkeet eivät ole ongelma niin jätä nuo neuvot omaan arvoonsa. Ne vain lisäävät stressiä eikä stressi ainakaan edistä raskaaksi tulemista.

Olisi myös kiva kuulla, että mitä kaikkia asioita teiltä on tutkittu. Onko tehty munatorvien aukiolotutkimus tai selvitetty, että varmasti ovuloit.

Vierailija
66/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöityshoitoihin. Kun mies on siittiöt antanut voit jatkaa hoitojen loppuosaa itseksesi vaikka mies olisi kiinassa töissä. kunnalliselle puolelle ei ehkä pääse kun ei ole ollut "täyttä yritystä" mutta yksityiselle pääsee.

Vierailija
67/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti venyttää lapsen yrittäminen nuin myöhään? Sitä saa mitä tilaa. Oisit kelpuuttanu jonkun miehen silloin kun olit vielä hedelmällisessä iässä.

Niin, joku ihan random valomerkkijamppahan onkin todistetusti loistava isä ja kumppani pitkäaikaiseen, kestävään parisuhteeseen ja hyvään perhe-elämään. Miehen ominaisuuksilla kun ei ole näissä asioissa mitään väliä, vai mitä?

Vierailija
68/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanu 33 ikävuoden jälkeen 2 lasta. Äite sai mut ollessaan 36. Et sä ole vanha!

Tämä. Kun mieheni kanssa sovimme, että lapsi olisi elämäntilanteessamme toivottu, alkoi raskaus heti 1.kierrosta ollessani 34-vuotias. Nyt 38-vuotiaana toinen "pulla uunissa". 

Hyvin siis ehdit vielä iän puolesta, ap!

Vierailija
69/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko varmasti tuikkineet oikeeseen reikään?

Oletko varma ettei sinua ole tiputettu päällesi kun olit vauva?

Vierailija
70/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma kirjaimellisesti hukkuu ihmisiin, eiköhän jostain löydy sullekin joku koditon lapsi jos noin vaikee olla ilman.

Vierailija
71/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoihin. Mene miehen työmatkoille mukaan?

Minäkin olen töissä, joten en voi lähteä työmatkoille mukaan. Työmatkat aina viikolla, todella harvoin mies on viikonlopun yli reissussa. AP

Voisitko siirtää kuukautisiasi niin, että ovulaatio osuisi jatkossa viikonlopulle? Minä olen ainakin saanut reseptin pelkällä puhelulla tk:hon, kun on matkojen takia tarvinnut siirtää menkkoja.

Vierailija
72/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoihin. Mene miehen työmatkoille mukaan?

Minäkin olen töissä, joten en voi lähteä työmatkoille mukaan. Työmatkat aina viikolla, todella harvoin mies on viikonlopun yli reissussa. AP

Voisitko siirtää kuukautisiasi niin, että ovulaatio osuisi jatkossa viikonlopulle? Minä olen ainakin saanut reseptin pelkällä puhelulla tk:hon, kun on matkojen takia tarvinnut siirtää menkkoja.

Tällä konstilla ei siirretä ovulaatiota vaan pelkästään kohdun tyhjennysvuotoa.

Vierailija
73/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tajua moista tikuttelua ja takuttelua. Nussikaa ihmiset enemmän, ei se niin vaikeaa ole.

Vierailija
74/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjaa: reipas, rakas raskaus-kaisa jaakkola. Siinä kerrotaan mm ruokavalion merkityksestä raskaaksi tuloon. Niin moni asia voi vaikuttaa raskautumiseen. Itse sain avun ruokavalion muutoksista ja siten sain tasapainotettua elimistöä. Lisäksi stressi vaikuttaa myös aika paljon. Yms

Vierailija
75/75 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko vaihtoon.