Taisin sitten jäädä lapsettomaksi
Lyhyesti historia. Tapasin miehen kun olin 27 vuotias. Vuodenpäivät seurustelimme, ja sitten muutimme yhteen ja elimme pari vuotta arkea yhdessä, jotta toisen oppi tuntemaan paremmin. Minulle ja miehelle varsinkin oli tärkeää, että opimme tuntemaan toisiamme ennen mahdollista lasta. Sitten päätimme, että voimme alkaa yrittämään lasta.
Nyt olemme olleet ilman ehkäisyä kaksi ja puoli vuotta, ja ei ole vielä tärpännyt. Olen nyt 33 vuotta ja epätoivo hiipuu lapsen saamiseksi. Alkoholia minä en käytä ja mieskin nykyään todella harvoin, olemme käyneet testeissä, ja mitään poikkeavaa, joka aiheuttaisi lapsettomuutta ei ole löytynyt. Miehen siittiömäärä on hieman alhainen, mutta lääkäri sanoi, että se ei ole mitenkään poikkeavaa nykyään ja silläkin tasolla raskaus pitäisi olla mahdollinen. Ovulaatiotakin olen tikkuttanut, mutta mies oli viime vuonna kotona vain 3 ovulaation aikana, ja seksiä oli niiden aikana. Mies on hieman yli puolet ajasta työmatkoilla, joten seksiä ei voi ajoittaa aina ovulaatiohin, muuten sitä on kyllä riittävästi.
Viimeisten kuukausien aikana se on minulle todella iskenyt se lapsettomuuden tajuaminen. En tule raskautumaan luultavasti koskaan, olisi se jo tämän kolmen vuoden aikana tärpännyt, jos olisi ollut tärpätäkseen. Masentaa hetkittäin tosi paljon
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vain loistava tilanne. Elät elämääsi! Saat pitää elämäsi. Et menetä sitä. Lapsen kanssa menettäisit elämäsi. Juhli sitä, ettet saa lasta.
Jos et osaa nähdä tilannetta ap:n näkökulmasta, niin olisit voinut jättää kommentoimatta. Useimpien ihmisten elämään lapset tuovat valtavaa rakkautta, ja rakkaus on elämän tarkoitus.
Jos miehen työmatkat ovat vain arkisin ja ei joka viikko tai koko viikkoa, niin paneskelette aina miehen ollessa kotona. Siittiöt voivat elää useita päiviä, niin hyvin pitäisi olla mahdollisuuksia. Ei ainoa mahdollisuus ole juuri se tikutettu päivä, vaan sitä edeltävät 2-5 päivää sekä siinä hormonipiikin aikana ja seuraavana päivänä noin teoriassa. Jos raskaudessa on ongelmia, niin välttämättä mikään oikea ajoitus ei riitä vaan tarvitaan hoitoja. Haluaako miehesi yhtä paljon lasta kuin sinä?
Entä jos hommaisit monta miestä? Aina joku olisi saatavilla ovulaatioaikana.
Minä tulin raskaaksi kuuden vuoden yrittämisen jälkeen.
Menkää hoitoihin, kun olette vielä nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niin ei ole tarkoitettu :)
Kohtaloon uskovat ihmiset ovat tyhmiä. Kas, syöpä iski, daa daa, no niin oli tarkoitettu - jätänpä hoidot ja kuolenpa pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä tulin raskaaksi 35 -vuotiaana lähes kolmen vuoden yrittämisellä. Yritystä oli kyllä aktiivisesti joka kuukausi.
Hoidotkin on teillä kyllä hankalia jos mies aina reissussa. Älä silti luovu toivosta. Olet kuitenkin vielä hyvin lisääntymisiässä sen 10-vuotta. Ei ne parikymppisetkään aina automaationa paksuunnu helposti.
Voi että kuinka katkeran kateellinen voi ihminen olla :) noinko kovaa harmittaa, kun parikymppiset saa lapsia helpommin? Kyllä, niin se vain menee. Minäkin sain 22v ensimmäisellä yrittämällä lapsen ja kaverini sai 24v ekalla ja vielä kaksoset. HAH..piti oikein parikymppiset vetää tähän, kun niin kovaa otti päähän..naurettavaa..
Ketä kiinnostuu joku tukiperheenä toimiminen tai adoptiolapsen hankkiminen, kun haluaa OMAN biologisen lapsen? Tunkekaa ne marttyyrimaailmanparastajaneuvonne sanonko mihin.
Tätähän ei sais kysyä, mutta onko sulla ylipainoa? Lähipiirissä on kolme tuoretta äitiä, joilla raskaus alkoi vasta painonpudotuksen jälkeen.
No jos haluatte lapsen niin sitten on pakko keksiä joku ratkaisu työmatkoihin. Vai haluatteko kymmenen vuoden päästä olla katkeria kun ei tullut yritettyä tarpeeksi? Kymmenen vuoden päästä mies voi olla vaikka potkittu työttömäksi. Silloin voi lapsettomana harmittaa kun työ kiilasi ykkössijalle.
Jos todella lapsen haluatte niin kyllä suosittelisin hedelmöityshoitoja jo tässä vaiheessa. Et vielä mikään vanha ole mutta varmasti kokoajan vaikeutuu luomusti (tai edes niillä hoidoilla)onnistuminen ja kaduttaa sitten myöhemmin ettei tarpeeksi yrittänyt.
Jätä sokeri ja buranan tyyppiset särkylääkeet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tulin raskaaksi 35 -vuotiaana lähes kolmen vuoden yrittämisellä. Yritystä oli kyllä aktiivisesti joka kuukausi.
Hoidotkin on teillä kyllä hankalia jos mies aina reissussa. Älä silti luovu toivosta. Olet kuitenkin vielä hyvin lisääntymisiässä sen 10-vuotta. Ei ne parikymppisetkään aina automaationa paksuunnu helposti.
Voi että kuinka katkeran kateellinen voi ihminen olla :) noinko kovaa harmittaa, kun parikymppiset saa lapsia helpommin? Kyllä, niin se vain menee. Minäkin sain 22v ensimmäisellä yrittämällä lapsen ja kaverini sai 24v ekalla ja vielä kaksoset. HAH..piti oikein parikymppiset vetää tähän, kun niin kovaa otti päähän..naurettavaa..
Siis mitä 😂 Sulla on tainnu jäädä luetunymmärtämisen opiskelut jäädä vähän kesken. Suosittelen koulun penkille paluuta. Tule sitten takaisin kommentoimaan kun ymmärrät lukemasi sisällön.
Jaa-a. Minun mieheni on antanut minulle luvan harrastaa seksiä jonkun muun tai muiden kanssa, että saisimme lapsen. Meillä hoidotkin ovat aika vaikeita. Itse haluan katsoa vielä pari hoitoa ja sen jälkeen ehkä siirrymme kyseenalaistettuihin keinoihin. Jos miehesi kerran on poissa paljon, voisiko teilläkin toimia tuo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa. Tuo sanoi, että parikymppisetkään eivät aina automaationa paksuunnu helposti.
Ihmisestä puhutaan hän muodossa :) ei tuo muodossa. Vedä happea ja mene ulos tuulettumaan. Käsittääkseni edellinen kirjoittaja ei kysynyt sulta yhtikäs mitään.
T. 20v nainen ja kolmen lapsen äiti
Käsittääkseni sinä et määräile, kuka osallistuu keskusteluun ja kuka ei. Kösittääkseni et myöskään määräile, käyttävätkö keskustelijat kirjakieltä tai puhekieltä tai mitä tahansa murretta. Kyllähän siitä koulunkäynnistä on etua...
Nyt miettimään kumpi on tärkeämpää perhe vai työ. Jos miehen mielestä työ, voit itse miettiä onko mies vai lapset tärkeämpiä. Töitä ehtisi tehdä myöhemminkin mutta lasten hankintaan ei sulla ole enää kauaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi opetella lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa. Tuo sanoi, että parikymppisetkään eivät aina automaationa paksuunnu helposti.
Ihmisestä puhutaan hän muodossa :) ei tuo muodossa. Vedä happea ja mene ulos tuulettumaan. Käsittääkseni edellinen kirjoittaja ei kysynyt sulta yhtikäs mitään.
Käsittääkseni sinä et määräile, kuka osallistuu keskusteluun ja kuka ei. Kösittääkseni et myöskään määräile, käyttävätkö keskustelijat kirjakieltä tai puhekieltä tai mitä tahansa murretta. Kyllähän siitä koulunkäynnistä on etua...
Ja käsittääkseni sulla ei ole mitään valtaa määritellä ja arvostella toisten keskustelijoiden taitoja. Mikä sä oot täällä sanomaan toisille ku ite arvostelet muiden ymmärtämistä samalla. Haloo! Huhuh! Vilkaise peiliin ennen kun puhut toisille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja käsittääkseni sulla ei ole mitään valtaa määritellä ja arvostella toisten keskustelijoiden taitoja. Mikä sä oot täällä sanomaan toisille ku ite arvostelet muiden ymmärtämistä samalla. Haloo! Huhuh! Vilkaise peiliin ennen kun puhut toisille mitään.
Samaa mieltä! Hyvä tulla muille sanomaan..
Vierailija kirjoitti:
Jätä sokeri ja buranan tyyppiset särkylääkeet pois.
Tuo on muuten hyvä muistaa. Särkylääke häiritsee hedelmöittymistä!
Toiset tulee raskaaksi ekalla yrittämällä. Toiset ei koskaan. Hyväksy asia.