Mitä muoti-ilmiöitä muistat (esim. omasta nuoruudestasi? Niinkuin tällä hetkellä tämä spinner
Omasta lapsuudesta muistan twistnaru-villityksen sekä ajan kun kaikilla oli jojo tai tamagotchi.
Kommentit (88)
Jossain vaiheessa 80-luvun alkupuolella piti olla housunlenkkiin kiinnitettävä spiraalimainen avain"ketju"... muistaako joku muu tämän?
Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa 80-luvun alkupuolella piti olla housunlenkkiin kiinnitettävä spiraalimainen avain"ketju"... muistaako joku muu tämän?
Muistan!
Samalta ajalta sifonkihuivit.
Vierailija kirjoitti:
Kaulassa nuo meillä oli, avainlapsia kun oltiin (vanhemmat töissä myöhään) :)
Sit oli se vieterijuttu mikä meni portaita alas..? Mikäs sen nimi oli? :)
Kahvakampa takataskussa, "tennissukat" korkkareissa. Putkikassi ja discolenkkarit oli joka pojalla yhtälailla kuin tytöilläkin. Skeittilauta. Sitä kuljetettiin mukana vaikkei juuri skeitattu. Oli statussymboli.
Jossain vaiheessa kaikilla oli värikkäitä glitter-kyniä. Käsialaa oli muodikasta vaihtaa tasaisin väliajoin (esim. Pienemmäksi, isommaksi jne)
Kun olin ihan kakara, niin lilliputit oli muotia. Muistaako kukaan?
Ja jonnapampula.
Twist-naru, slinky, jojo, rubikin kuutio ja sitten se sellainen karvainen mato (mulla oli oranssi), jossa oli näkymätön lanka, jolla sitä vedettiin vaikka sormien tms ympäri (näytti että se liikkui itsekseen), en yhtään muista sen nimeä. Ai niin, ja sitten villalangasta tehtiin sellainen lenkki ja sillä tehtiin kaiken maailman kuviota sormien ympärillä, muistan vaan "Vaarin housut", osaan varmaan sen vieläkin. Vm. -71
Vierailija kirjoitti:
Rubikin kuutiot ja käärmeet jne.
Onko tuo käärme eri kuin neonväriset luikerot?
Luikero piti olla jokaisella, muistaako kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Kun olin ihan kakara, niin lilliputit oli muotia. Muistaako kukaan?
Ja jonnapampula.
ja
http://top-mainokset.net/liste/jonna-pampula/jonna-pampula-25899
Nyt tulee vanha juttu, mahtaako täällä ollakaan ketään, joka muistaisi ne mustat (kyllä vaan) Vinkki-nuket? Olivat pieniä muovisia nukkeja, joilla oli korvikset :) Englanniksi nimi näkyy olevan Winky doll. Siihen aikaan tavaraa tosin oli kovin vähän, joten en tiedä, oliko nämä miten suosittuja leluja. Pieni erikoisuus silti ;)
Rubikin kuutio.
Sitten sellainen vieteri, joka meni portaita alas.
Jossain vaiheessa oli myös sellaista ihmeellistä limaa. Sitä säilytettiin sellaisessa purkissa. En oikeen muista mikä tän funktio oli, mutta se oli tosi suosittua jossain vaiheessa kasarilla. Sellasta vihreetä, haisi muovailuvahalle.
Vierailija kirjoitti:
Twist-naru, slinky, jojo, rubikin kuutio ja sitten se sellainen karvainen mato (mulla oli oranssi), jossa oli näkymätön lanka, jolla sitä vedettiin vaikka sormien tms ympäri (näytti että se liikkui itsekseen), en yhtään muista sen nimeä. Ai niin, ja sitten villalangasta tehtiin sellainen lenkki ja sillä tehtiin kaiken maailman kuviota sormien ympärillä, muistan vaan "Vaarin housut", osaan varmaan sen vieläkin. Vm. -71
Hahaa, mato=luikero
Surffaus. Kesällä tiet oli täynnä 2000 markan autoja, joiden katolla oli 2 kpl 2500 markan surffilautoja. Kesät surffattiin, talvisin pelattiin squashia.
Alakouluajoilta on jäänyt mieleen kilpavarustelu penaaleilla. Oli tärkeää miten monta eri lokeroa löytyy.
Jossain vaiheessa oli muotia sellainen vihreä hyytelö, jolla leikittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rubikin kuutiot ja käärmeet jne.
Onko tuo käärme eri kuin neonväriset luikerot?
Luikero piti olla jokaisella, muistaako kukaan?
Joo, muistan luikeron. Se oli yhtenä jouluna hittilelu. Mä sain oranssin.
Siinä oli joku siimasysteemi josta sitä liikutettiin ja 99 % tenavista (minä mukaan luettuna) sai sen siiman tuhannen solmuun jo silloin jouluaattona :)
Pienet muoviset tutit esim. kaulanauhassa.
Stabilon(?) värilliset tussit. Näitä oli vain cooleimmilla. Itselläni ei ollut :D
Tamagotchit.
Harry Potterit.
Eastpak- ja Dakine-reput.
Hiuksissa sellainen langasta tehty "rasta".
Mitähän muuta?
Jojo, ja Pirkka coca-cola tölkki. Colan nimeä en nyt muista. Ja tietty Levi's 501 farkut!
Aika pienet asiat teki onnelliseksi! Aivan ihana että sai kasvaa ennen somea ja kännyköitä. Ekan puhelimen sain yläasteella ja silläkin vain soitettiin tai laitettiin viesti.