Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muoti-ilmiöitä muistat (esim. omasta nuoruudestasi? Niinkuin tällä hetkellä tämä spinner

Vierailija
17.08.2017 |

Omasta lapsuudesta muistan twistnaru-villityksen sekä ajan kun kaikilla oli jojo tai tamagotchi.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvinen kahvimuki joka aamu.

Oliko yleinen vai vaan joku meidän kaupungin teinien juttu?

2010 luvun juttu

Vierailija
82/88 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koosh-pallot

Laskettelulippujojot avaimenperinä, jonkun laskettelukeskuksen logolla tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmeen paperista taiteltu juttu oli, siinä oli ainakin erivärisiä osioita, en muista olisiko ollut vaihtoehtoisia tekstejä, sitä "liikuteltiin" , hyvin hämäriä muistikuvia tästä. Jotain hävyttömiä juttuja siinä esiintyi, olin varmaan ujona ihan paniikissa :)

60-luvun loppua siis tämä.

Koska muuten loppui kiiltokuvavihkojen aikakausi? Minulla on yksi tallella; muistan, että opettajilta sai aina ihania kiiltokuvia, ja isoja!

Vierailija
84/88 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moonbootsit 90-luvun alussa. Bulan joku jo mainitsi ;D Tuliskohan ne kohta muotiin?

Sit oli ne NHL kortsupipot! Sellaiset missä siellä pään päällä oli 10-20 cm tyhjää...

Tutit, sellaista läpinäkyvää värillistä kovaa muovia. Niitä piti olla koko sarja.

Lumilautailu jossain vaiheessa. Harva kuitenkaan jatkoi sen villityksen jälkeen. Itse lautailen vieläkin

Vierailija
85/88 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jojot ja Gootchit (?), eli semmoiset pallerot joilla kädet ja naama.

Vierailija
86/88 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bix Box-vihko eli sellainen, missä kysyttiin kavereilta kysymyksiä ja jojot.

Että olen iloinen lapsuudesta ja nuoruudesta ennen somea!  <3

Vierailija
87/88 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut, ylhäältä leveät ja alhaalta pillit. MicMac tai Beavers, varakkaimmilla oli Lewikset. Collegepaidat tulivat muotiin. Koripallotossut, jotka on nyt kokeneet uuden tulemisen. 

Yhteen aikaan oli lyhyt ohi menevä ilmiö pitää miesten valkoista kauluspaitaa. 

Yritin löytää kuvaa kengistä, jotka oli joka toisella tytöllä v. 1980 mutta ei löydy helpolla. Beiget, 7-8 cm korko, ei piikki vaan sellainen parin sentin halkaisija, hieman kiilamainen, mutta ei paljon. 

Vierailija
88/88 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sysi. Tehtiin itse paperista.

Ja sit semmonen vihkosta tehty juttu, että taitettiin sivut pitkittäin ja sinne 'lokeroon' laltettiin kiiltokuva. Kaveri laittoi oman kiiltokuvansa johonkin väliin, ja ne vaihdettiin päikseen. Kuka muistaa tämän puolitetun vihon nimen?

Opetetaas mummot lastenlapsille, ne vois innostua.

Täällä Jyväskylässä tai ainakin meidän koulussa (Kangasvuoren koulu 1970-luvun alkupuolella) se oli "sökkä" ja kaveri teki sellaisen pyhäinhäväistyksen, että taitteli virsikirjan sivut sökäksi. Paheksuin sitä kovasti.

Taitetun sivun sisäpuolella luki aina "saa", "anna" tai "pakkovaihto." Minulla oli siis kädessä oma kiiltokuva, jonka tökkäsin kaverin sökän sivujen väliin ja kohdalle osuneen sivun teksti määräsi kiiltokuvani kohtalon. Jos sivulla luki "saa," sain kaverin sinne laittaman kiiltokuvan. Jos teksti oli "anna," jouduin antamaan kiiltokuvani pois. "Pakkovaihto" merkitsi, että meidän oli pakko vaihtaa kiiltokuvamme päikseen.

Mitä tuo sysi tarkoittaa?

Meillä leikittiin myös sellaisella paperista taitellulla jutulla (taittelu perustuu neliöihin), jossa lopulta oli paikka neljälle sormelle, niitä liikuteltiin ja sormien liikuttamien paperihuippujen väleissä luki jotain. Muistaako kukaan 1960-luvulla syntynyt tuollaista?

Meillä oli ainakin 90-luvulla noita "ennustuskirppuja" tms, en muista millä nimellä meillä päin kulkivat. Niissä oli huippujen alla kirjoitettu jotain, yleensä luokan poikien nimet, ja päällipuolella kuvat, joista valitsemlla päätettiin, mikä "luukku" avataan.

Muita muotijuttuja oli Tamagotchit, Pokemonit, maiharit, nappiverkkarit, raitaverkkarit, slämyt, kirjevihot.

80-luvulla kulki nimellä kirppu ja sinne kirjoitettiin jotain pikku tehtäviä joita piti suorittaa. Omat lapset on näitä askarrellu 2010-luvulla tällä samalla periaatteella jonka heille opetin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme