HEINÄpaalit:) ma-ti
Moikkelis!
Aloitin pinon, kun en löytänyt alkuviikolle mistään. Mitä kuuluu? me jouduttiin tulemaan puistosta jo kotiin, kun poika sai taas ihan kummallisen itkukohtauksen, joka ei loppunut millään. Ei muu auttanut, kun raahautua kotio leikkimään. Taitaa olla kulmahampaat tulossa:(
Mulla on huomenna sokerirasitus. Kuinka monelle muulle se on tehty tai tullaan tekemään? Muistaako kukaan, kauanko siinä menee? Mun pitäisi ilmoittaa hoitajalle, monelta tulen hakemaan poikaa kotiin. Mukaan kun en viitsi ottaa:)
Mukavaa viikonalkua loskasta huolimatta!
sitruska rv 26+1
Kommentit (21)
Missä kävitte 3D.ssä? me olimme Femedassa ja sieltä tulostui jälleen sama valmiiksi kirjoitettu lärpyskä, jossa vaan teknistä tietoa sikiöstä. Ei siis mitään tuollaista ihanaa ja kuvaavaa, kuin teillä! :)
Oltiin esikoisestakin Brunolla ja saman tekstin saimme tästäkin vauvasta (kun kaikki oli normaalisti).
Mä yritin kuumeisesti keksiä jotain uutta ' nimikettä' meille heinäisille ja tuo ' paali' oli ainoa, joka tuli mieleen. Vaikka kaipa sitäkin on jo käytetty? Anyways, vaihtelu virkistää ja onhan tässä jo aika ' paalimainen' olo:)
sitruska
Muutaman päivän mummolareissulta kotiuduttu, ihana olla kotona =)
Sitruska: Minulle tehtiin viikko sitten sokerirasitus ja 2tuntia 10min meni aikaa siitä kun labran ovesta astuin sisään ja pääsin ulos =) Keskiviikkona pitää mennä neuvolaan hakemaan kotiseuranta ohjeet+mittari ja saan ruokavalio-ohjeistusta samalla..vaikka sokeri-dietin aloitinkin heti tulokset saatuani!
Meille ei oikeastaan mitään erikoista kuulu... eletään normaalia arkea ja minä lyllerrän tämän mahani kanssa ;o) Hirvittää ajatella että vielä 3kk edessä! Ja nyt jo olo on välillä melkoisen tukala..
Mutta eipä muuta kuin oikein mukavaa odotusta kaikille!
Hattara rv 27+1 ja lapset 99, 01, 04
...pitkästä aikaa!
Viime viikolla oli toka lääkärineuvola ja paikat tuolla alakerrassa kypsyneet jo huomattavasti, mut ei nyt kuulemma vielä tartte huolestua jos vain jätän kaikki fyysiset hommat vähille ja kehotti lääkäri minimoimaan myös sänkypuuhastelut ym. Aika vaikea ottaa iisisti kun kotona kaksi pojanviikaria, 4 v ja kuopus 11 kk. Pienempi oppi juuri kävelemään ja ottaapa tuo välillä juoksuaskeleitakin joten ei viihdy yhtään paikallaan.... Kohdunsuu oli siis pehmennyt ja kanavakin lyhentynyt reilusti, sama tilanne oli nyt kuin kakkosta odottaessa oli viimesellä lääkärikäynnillä. Kaiken lisäksi mies tekee reissutyötä joten olen paljon yksin poikien kaa arkisin, mut toivottavasti ne miehenkin työt kohta helpottaa ja on sit enempi kotona.
Viikonloppuna riitti hulinaa kun vietettiin esikon 4 v synttäreitä. Muutama vieras ihmettelikin kun sanoin lasketun ajan olevan vasta heinäkuussa, on kuulema jo niiiin iso masu.
Ostettiin jo varastoon odottamaan X-adventure Twincot. Sit menopeleinä löytyy myös matkarattaat ja Teutonian yhdistelmät Y2K kovalla kantokopalla, on menopelejä mistä valita!!! Ja taitaapa muutenkin löytyä jo kaikki tavarat paitsi vaipat! Hassua vaikka jo kolmatta odotan niin mietin mitä vaatetta vastasyntyneelle tarvitaan kesäaikaan!?! Kyllä varmaan ekan kuukauden tarvii pitkähihaisen bodyn ja potkarit vaikka hellettä olisikin?! Siis just kun on syntyny.
Jospa sitä kirjottaisi täälläkin vähän ahkerammin jatkossa....
Jaksuja kaikille!
Netta ja Nöppis 26+2
Päivänpiristys..
Mulla tuli eilen yht´äkkiä pohjekipu ja pohkeeseen nousi pitkulainen patti syvälle ihon alle. Soitin sit sairaalaan, että onko aihetta säikähtää.. käskivät tulla näytille ja jalkaa ultrattiin. Todettiin, että on veritulpan lievempi muoto. jalka laitettiin aikamoiseen pakettiin ja tänään sain oikein super tukisukat ja hepariinia. Pojalla ripuli ja kuumetta, eli voisiko paremmin viikko alkaakkaan?? Vielä puuttuu se, että lääkäri sanoo huomenna, että paikat on niin pehmenneet, ettei voida matkustaa Suomeen:/ Toinen lääkäri sanoi, että nyt pitäis kävellä PALJON tuon veritulpan takia, mutta mitenkäs kävelet, kun vähemmästäkin alkaa supistaa kivuliaasti:( Saas nähdä mitä tuo " neuvola" lääkäri sanoo huomenna..
Vauvakin ollut vähän hiljasempi, mutta luojan kiitos liikkeitä tulee, joten edes se asia ei niin huolestuta. Huomenna ultra, joten pääsee kattomaan miten pikku neiti voi masussa:)
wekku 24+2
Minulla ei ole vielä yhtään tuskainen olo tämän mahani kanssa, välillä unohdan kokonaan että se edes näkyy, vaikka peilsitä vilkaistessa totean asian olevan toisin... Maha siis on jo ihan kivasti näkyvissä, mutta ei se oikeastaan ole tiellä vielä missään eikä olo ole ollenkaan tukala. Tuntuu että tämä on vasta alkua yhä :) Kolme kuukautta tuntuu lyhyeltä ajalta sinänsä, mutten osaa ajatella, että tosiaan 3 kk:n päästä meillä jo se nyytti ois! Tuntuu, että tätä odotusta on vielä ikuisuus edessä, ihan vaan siksi, kun niin kovasti tahtoisin sen vauvan jo meille :) Tämä odotus tuskastuttaa henkisesti vaikka fyysisesti en tunne vielä olevani kovinkan suuri enkä tuskainen.
Nett@ halusitteko nyt muuten ihan tarkoituksella kakkosen ja kolmosen väliin lyhyen ikäeron, kun esikoisenne ja tuon toisen välillä on kuitenkin usea vuosi...? Vai oliko teillä vielä enemmänkin notia lapsia, koulussa tms... Voin kyllä hyvin kuvitella että kahden pojan viikarin kanssa ei ole helppoa ottaa kovinkaan iisisti :) Muistan kyllä varsin hyvin sen, kun Mimosa oppi kävelemään ja suuna päänä tutki kaikkea mahdollista eikä ollut hetkeäkään paikallaan... Voimia!
Heddastiina mietti joku päivä sitten yövaippajuttuja.. Taskuvaipathan on siinä mielessä tosi käteviä, että ne voi yöksi täytellä valmiiksi ja siten ovat yhtä helppoja pukea päälle kuin kertiksetkin. Mutta yksi huono puoli taskuvaipoilla ja vastasyntyneillä yhdistelmänä on: taskuvaippoihin ei saa oikein imua sivuille ja vastasyntynyt nukkuu aika pitkään jommalla kummalla kyljellään, ja pissaa siis aika hyvin todennäköisesti valuu paljon myös sivulle. Ongelmaa tuosta ei tule, jos löytää sopivat täytteen ja todella hyvin istuvan mallin, mutta ne voi joskus olla vähän hakusessa, vaikka toiset pärjäävät mainiosti vaikka pelkillä taskuvaipoilla. Minä en sinänsä ole mikään paras henkilö taskuja kyllä haukkumaankaan, kun niitä ei ole meillä ikinä käytetty :) Mutta minä aion käyttää meidän nyytillä sitten öisin muotoonommeltuja tarrallisia sisävaippoja ja päällä tarrallisia PUL kuoria, ei se nyt niin kamala homma ole niitäkään pukea, vaikk yksi yksittäinen systeemi olisikin vielä helpompi. Teen nuo sisävaipat itse, ja ihan nb kokoisina, eivät mene varmaan pitkään, mutta ihan nuita öitä varten niitä ajattelin!
Ja minuakin muuten mietityttää, että minkälaisia pikkuvaatteita tämä kesävauva oikein tarvitsee??! Siis tarvinko ollenkaan pitkähihaisia bodeja ja puolipotkareita päälyvatteista (esim ihanista plyysipuvuista) puhumattakaan vai saako sitä nyyttiä itää pelkässä lyhythihaisessa bodissa ja vaipoissa vai mitä? Eikös niillä vastasyntyneillä ole huono se ääreisverenkierto kuitenkin, että pitkähihaiset bodyt ja -puolipotkarit ois kuitenkin hyvät kesälläkin?? Ja varmaan auringonkin takia...?! Minäkin täällä muka " konkari" äitinä neuvoja siis tarvitsen :)
Niinaemo rv 26 tasan
meille syntyi esikoinen toukokuun lopulla, eli juuri ennen virallisen kesän alkua. kesä oli aika viileä (04) ja oli todellakin tarpeen kaikki pitkähihaiset bodyt ja potkarit. Oleiltiin aika paljon mökillä ja lämpötila pystteli ainakin kesäkuun jossain +15 paikkeilla. Ei ollut siis t-paidoille pikkuisella käyttöä. No, heinäkuussa tuli joitakin hellepäiviä ja tietty sitten sai poju oleilla jo pikkutamineissa, shortsit ja lyhythihainen body taisi olla ihan jees. Iltaisin (muistan esim. juhannuksen) oli tosi viileetä ja silloin fleecepuku oli hyvä vaihtoehto. kaikkeen kannattaa siis varautua, kun ei noista Suomen kesistä aina tiedä! :)
sitruska
En ole minäkään aikoihin kirjoitellut, mutta aina luen muiden kuulumisia. Vatsa kasvaa TODELLA hyvin. Minullekin just sanottiin, että onpa iso maha kun on vielä niinkin paljon aikaa heinäkuuhun... Ihmettelen ihmisten rohkeutta muutenkin, kun tulevat kysymään laskettua aikaa, vaikka musta ei raskaus jää todellakaan epäselväksi. Voisihan sitä kuitenkin olla vaan luonnostaan pallomahainen! Minäkin olen miettinyt noita vaatteita. Ostin kirpparilta nimittäin lyhythihaisia bodyja, mutta taisivat olla 3 kk kokoja, ja voihan vielä syyskuussakin olla tosi lämmintä inkkarikesää. Onhan mulla jo joitakin pitkähihaisiakin, myös sellaisia pussimallisia. Paikallisella kirppiksellä oli vauvanvaatetarjous, joten pakkohan se oli.
Nimiäkin ollaan mietitty kuumeisesti. Meillä sitä ei tarvitse ilmoittaa etukäteen, joten sillä ei ole kiire, mutta toisaalta ei ehkä tule niin aktiivisesti sitä lukkoon lyötyäkään.
Viimeksi multa mitattiin sf-mitta ekaa kertaa, ja se vastasi silloisia viikkoja (22), joten hyvä niin. Liikeitä on alkanut tuntumaan hurjasti viimeisen kahden viikon aikana, vaikka siihen asti oli aika hiljaista. Napaakin ja sen liikehdintää on hauska seurata silloin tällöin. Painoa mulle oli tullut yhteensä n. 6kg, joista melkeen puolet viimeisen kuukauden aikana! Vau, mikä pyrähdys! Sanoivat ettei se haittaa kuitenkaan, koska se keskiarvohan se on, mitä katotaan.
Eipä nyt taas muuta. Tämä keskiraskaus on tosiaan ainakin mulla sitä onnellisen odotuksen aikaa, ja toivottavasti siitä voi nauttia vielä pitkään. Aurinkoista kevään ja vauvan odotusta!
Rv 24+4 (?)
...ja sit kun kirjoittelen niin olen jo tänään toista kertaa pinossa! Yrittäkää kestää!
NIINAEMO kyselit oliko suunniteltu tämä meidän kakkosen ja kolmosen ikäero... Olihan tuo! Oltais haluttu ekan ja tokankin väli pienemmäksi mut ei tärpänny ja sain silloin esikon äippäloman aikana vakipaikankin joten piti töissä käydä välissä. Liekö stressi uudesta työstä ja kiire kotona sitten pienen kanssa vaikuttanu tärppiin. Ennen kakkosta yksi keskenmennyt raskaus myös. Nyt sitten kakkosen jälkeen ajateltiin et jos vielä yksi halutaan niin kannattaa sitten samaan syssyyn ja muutenkin elämäntilanne mahdollisti nyt mun kotonaolon. Toki yllätys oli että tärppäsi näinkin pian koska kakkosta odoteltiin kauemmin. Ikäeroa näille pienille tulee siis noin 1 v 2 kk.
Raskaampaa tämä odotus nyt ollut fyysisesti kuin aikaisemmat mut näin olen itse halunnut ja aina olen nauttinut aivan älyttömästi myös raskausajasta vaivoineen. Joten nyt on vaan nautittava vielä viimeisen kerran...
Niistä vaatteista vielä... Meidän pojat molemmat syntynyt maalis-huhtikuussa joten ovat olleet jo hieman vastasyntynyttä isompia kesällä, niinpä aivan helteillä on voineet olla lyhythihaisessa bodyssa ilman mitään muuta. Mut tosiaan kuvittelisin et vastasyntynyt tarvii ne pitkähihaiset vaatteet helteilläkin . Hassua vaan miten epävarmalta itsensä tuntee. Ja nyt kun meillekin tyttö tulossa niin olen uudistanut vaatevarastoa ni mietin riittääkö nämä jo vai mitä vielä tarviis. No ehtiihän sitä sittenkin ostamaan ja onhan noita poikienkin vanhoja tallessa, mut näin sitä pitää vielä kerran hössöttää!! Odotan et tulis kauppoihin jotain kevyempiä kesäisempiä puuvillaisia kokopukuja. Ne plyyshiset kokopuvut on varmaan liian kuumia.
Nimiasia on meillä jo päätetty, tai ainakin eka. Toka ja kolmas nimi vielä makustelussa. Kummeja onkin sitten jo hieman vaikeampi keksiä. Kun kaikki parhaat jo käytössä, mut eiköhän sekin vielä järjesty.
Sf-mitta huitelee mulla yläkäyrällä.rv 25+4 oli 26. Mut kai se voi uudelleensynnyttäjällä helpostikin olla noin. Eli ei se välttämättä isoa vauvaa tarkoita.
WEKKU: Myötätuntoa ja hanki apua jos et esikoisen kanssa jaksa ja toivotaan ettei Suomen matka peruunnu.
Netta
Jos taas vaihteeksi itekin jotain kirjottelis.
Sairaslomalla olen keskiviikkoon asti ja torstaina taas lääkäriin, saas nähdä kirjottaako lisää. Olen ollut todella väsynyt viimeaikoina, johtuu varmasti yövalvomisista ja työstressistä. Työpaikka muutenkin vie kaikki mehut, ei niinkään työ raskauden takia, vaan se ilmapiirin mikä siellä on.
Sokerirasituksessa kävin aamulla ja siellä meni kaksi tuntia. Ei ollut mikään kauhea kokemus, ainut kamaluus oli se verinäytteiden otto :( Muuten ne odotusajat meni leppisasti torkkuja ottaessa :)
Neuvolassa kävin viime viikolla ja vauva jatkaa tasaista kasvuaan, sf mitta oli 24 ja hieman keskikäyrän yläpuolella mennään. Liikkeet tuntuvat koko ajan kovemmilta, mutta niin ihanilta vielä :) Muutama viikko kun eteenpäin mennään voi olla tukalat oltavat kun hän siellä potkii.
Kestovaipoista on teillä näköjään ollut puhetta. Nostan hattua teille jotka siihen ryhdytte. Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen että kertiksiä aion käyttää. Mutta jos saan sen uuden pakkauksen, voi olla että kokeilen kestoja, eikös niitä siinä ole...?
Pakkauksesta tuli mieleen että meidän kelalla oli erittäin nopeaa toimintaa. Viime viikon tiistaina vein hakemukset ja jo perjantaina tuli päätös äippärahasta ja pakkauksesta. Eli noin parin viikon päästä pitäisi pakkaus tulla :) Jotain jännitettävää on kun ei ole hajuakaan kumpi sieltä tulee. Tykkään molemmista pakkauksista, joten ihan sama on kumman saan.
Mukavia odotushetkiä kaikille! Ei ole enää kuin kolmisen kuukautta jäljellä :)
nellariina rv 26+1
Hyvää huhtikuun alkua meille kaikille! Kauhia kun tuntuu nopeesti menneen alku vuosi, että kuinka sitten loppu vuosi vauvan kanssa. Minä kun haluaisin keritä nauttimaan niin raskausajasta kuin vauva-ajastakin " täysin rinnoin" (no varmasti siten ainakin ;) ). Oon kyllä tähän asti nauttinu tosi paljon olotilastani, kun ei mitään fyysisiä vaivoja oo. Ja vaaveli voi hyvin.
Nyt on alkanut uneen vaikuttamaan raskaus. Herään joka yö viiden aikaan ja sen jälkeen en saa nukuttua kun ensin vaaveli alkaa potkia ja sen jälkeen mietin että pian pitää herätä töihin.. sitten onkin iltapäivästä tosi väsy, mutta aina ei päikkäreille kerkiä. huokaus.
Mutta potkut tuntuu ihanasti ja tänä aamuna ensimmäistä kertaa huomasin oikein kattoa kuinka masu liikkuu potkujen aikaan, ihanan näköistä!
Lauantaina käytiin ostamassa Firkon-yhdistelmävaunut ja turvakaukalo! Oonkin jo odottanut pitkään sitä hetkeä ja ei kyllä mennyt liikkeessä kovin kauaa, kun mieleiset sekä toiminnoiltaan että väriltään löytyi. Tuntuu hyvältä kun tuli säästettyä monta sataa euroa,elikkä jos jonkun muun merkkiset olis pitänyt ostaa. Maksoi siis 290e ja turvakaukalo 65e. Harmi vaan kun ne vietiin jo sinne minne me muutetaan täs kuussa! En varmaan ookaan maininnut asiasta..? Sitten joudunkin varmaan nettipimentoon... :( Mies oli niin ihanan innoissaan, kun niitä katseltiin " kotioloissa" , että sen olis pitäny heti saada kokeilla niillä tiellä! Hassu.
Keksin muuten kivan idean miten saa aika helposti pinnasänkyyn sen reunapehmusteen: ompelee sen sellaisesta päiväpeittokankaasta. Siinä on pehmusteet jo valmiina ja semmonen kangas ei paljoa maksa. Ja kankaista löytyy kivoja kuvioita lapsille.
No, jos nyt taas lopettelis. Kaikenkaikkiaan hyvin ollaan voitu molemmin puolin napaa!
AnnaMaria 24+5
SITRUSKA, tulin `järkiini`sen laskettelun suhteen miettiessäni asiaa perinpohjin. Olen kyllä ollut hyvä laskettelija, mutta aikaa on kulunut edellisestä kerrasta ja vatsa on nyt jo niin näkyvä ja olo ei enää niin taipuisa, että tyydytään ihan suosiolla tällä kertaa murtsikka ym. juttuihin. Olemme menossa Leville pääsiäiseksi. Toivottavasti on hyvät ilmat:)
Huomenna olisi neuvola, jossa pitäisi ultralla tarkistaa vielä pienokaisen virtsarakko, kun ei lääkärineuvolassa edellisellä kerralla näkynyt. Kaikki oli kyllä muuten ihan ok, mutta hyvähän se on varmistaa vielä. Huomenna saa sitten minäkin ne kelan paperit täyteltävksi.
H&M:n vaatepaketista löytyi vaikka mitä kivaa päälle. Tilasin ne matalat äitiysfarkut, mustat äitiystrikoot sekä ihan normaalista mallistosta niitä toppeja, jotka oli tuosta rinnan alta poikki ja hyvin istuivat päälle sekä vielä sellaisen kivan epäsymmetrisellä helmalla olevan lyhyen trikoohameen. Eiköhän näillä pärjätäkin ihan loppuun asti (tai siis on pärjättävä...).
Carelia ja Tiitiäinen nyt jo 24+1:)
Keskiraskauden lääkärintarkastus meni hyvin, kuulemma kohdunkaulaa on ja vauva on " hyvin" ylhäällä, kuulemma jo pää alaspäin, vaikkei sillä väliä kai vielä olekkaan ja voi vielä pyöriä.
Esikoinen oli kesävauva, syntyi kesäkuun helleviikolla. Silti pitkähihainen body ja potkarit olivat paras varuste ekan kk:n ajan. Sitten jo parin kuukauden ikäisenä shortsipukua ja lyhythihaista jne. On se jännä miten ainakin esikoinen käärittiin laitoksella visusti peittokääröön... Itse tosin muistan viihtyneeni sairaalassa satiiniyökkärissä ja omassa kevyessä aamutakissa. Ekakertalaisille vinkkinä, että omat aamutossut olis tosi jees, ainakin itse muistan jotkut ihan kaameat muoviset härvelit. Tosin ne aamutossut on hyvä heittää pois tai pestä tehokaasti sairaalasta tullessa etteivät bakteerit lähde kävelemään. Itse hiihtelin niissä putkisukissa ja sain noottia ettei ne jalassa käveltyä saa mennä sänkyyn. Vaihdoinkin sitten sukat varmaan 6 kertaa päivässä :) kun oli joku päähänpinttymä etten voi käyttää niitä sairaalan kenkiä...
Huolestuttaa vähän onko masutyypillä kaikki ok, vaikka nyt homma näyttääkin hyvältä. Edelleen mietin mitä tapahtuu ja miltä tuntuu jos hän on vaikkapa kehitysvammainen. 11 sormea tai vaikkapa aistivamma olisivat jotenkin helpommin käsiteltävissä olevia asioita, kehityshäiriöt pelottavat eniten.
Pistin paperit tänään Kelaan, itsellenikään ei ole väliä mikä pakkaus tulee, tykkään siitä edellisestä toppiksesta mutta toisaalta haluaisin myös kestovaipan. Kaikki käy!
Vaatteita on paljon, muuten ei vielä mitään hankittuna.
Vointeja kaikille!
Miina ja tyyppi 28vkoa
Laitoin äsken tytön 2v5kk sänkyyn ja sieltä kuului ne normaalit huudot: ensin pyysi vettä, sitten pissalle TAAS, sitten sukka hävisi. Seuraavasta itkunsekaisesta huudosta en saanut selvää ja menin taas kysymään mikä on. Neiti sanoi siellä itkuisasti: " Nyt minulta tulee uni!" ja vilkutti. Hassu, eipä tuollaista ole ennen huutanut :) Hyvä, kun luovutti, heh. Ehkä oli tärkeää vielä hyvästellä äiti ennen unta :)
Mies on yhä työmatkalla Jenkeissä. Oltiin la-su kavereilla kylässä ja kun tultiin kotiin, odotti pihassa mieletön ylläri. Aloin vaan nauraa hysteerisesti, kun näin sen. Me ollaan asuttu nyt pari kk tässä 5v vanhassa talossa eikä vielä kaikkea olla huomattu omakotitaloasumisesta ym. Autotallin katolta oli tippunut kaikki lumet kulkuväylälle. Lunta oli mua kainaloihin eli varmaan 150 cm ja leveyttä sillä oli saman verran. Pituutta tällä lumikasalla oli enemmän kuin meidän farmariautolla. No siis koko autotallin leveydeltä, eli PALJON. Just ja just sain kannettua tavarat ja tytön kinosten yli, että päästiin sisään.
Mun sisko, sen poikaystävä ja kolme ihanaa naapurinmiestä (kävin arkana pyytää yhtä, jota ollaan ehditty morjestaa ja se ystävällisesti soitti kaksi muuta lisää, vau!!) raivas sitä lunta tunnin pois. Arvelivat, että lunta oli 7-8 kuutiota, sellainen kuorma-auton lavallinen. Kovasti ihmeteltiin, että miksi autotallin katolla ei ole lumiesteitä!!?? Sit mietin koko illan, että mitä jos oltais oltu pihalla leikkimässä ja tyttö olis jäänyt alle... Luojan kiitos ei jäänyt, onneks ei oltu edes kotona. Sisko ja muut ei antanu mun edes koskea lapioon, oli sen verran painavaa lunta. Olin sitten työnjohtajana :)
( . ) Mahassa potkitaan kovasti. En ole enää pitkään aikaan voinut nukkua selälläni, kyljelläni vaan. Nimiä oon mietiskellyt, mutta mies ei osaa oikein ottaa kantaa. No, meillä on siis varmaan taas niin, että minä ehdotan omia suosikkejani ja mies sanoo mistä tykkää niistä. Kiva, että mulla on siis alkukarsintaoikeus, kun hän ei oikein valmiiksi tiedä mitään. Tuskaa vaan odottaa, kun ei tiedä kumpi on tulossa!
Miten voi kolme kuukautta tuntua näin pitkältä?? Sitten kun vaavit syntyy niin puoli vuottakin menee ihan hujauksessa. Pitäis nyt vaan nauttia nukkumisesta ym ajasta ennen vauvaa...
Onko kukaan ostanut vielä uusia tuplarattaita? Minkämerkkisiä olette hankkineet?
Pärjäilkää!
Liinaharja 27+4
...tuo otsikko oli kyllä aivan ihanan kuvaava! Vähitellen tässä alkaa itse kenellekin tulla " paalimainen" olotila! :D
Edellisestä kirjoituskerrasta on aikaa, jotenkin kaikki tämä on mennyt tässä sivussa vain ja kiireen keskellä, välillä minulla on kauhean huono omatunto tästä raskaudesta. Ikään kuin en olisi tarpeeksi antanut ajatuksiani tälle ajalle...joka omalla kohdallani todennäköisesti tulee olemaan myös viimeinen kerta, kun tässä " tilassa" olen, vaikka en sano vielä ettei " koskaan"
Olen käynyt pariin otteeseen pelkopolilla lievän synnytysahdistukseni vuoksi. Edellinen synnytys päättyi kiireelliseen sektioon, piti isommankin vauvan mahtua, mutta eipä niin pienikään mahtunut...vauva painoi n.3,4kg mutta oli naama edellä tarjoutumassa, joten lieneekö siinäkin osittain syy tälle. Lisäksi lantio kuvattiin ja todettiin " hieman ahtaaksi"
yläosasta, jota ei normaalin sisätutkimuksen kautta voitu todeta, vasta röntgenkuvista sitten. Tällä kerralla voi siis olla, että joudun/pääsen sektioon. Oikeastaan olen käynyt jo keskustelemassa siitä lääkärinkin kanssa ja sovittu on, että jos vauva on selkeästi suurempi/samankokoinen kuin edellinen, synnytystapa on suunniteltu sektio. Pelkäsin, että pelkoani olisi jotenkin vähätelty, mutta lääkäri suhtautui tosi asiallisesti ja kirjasi yhdessä tekemämme päätökset ylös. Toivottavasti ne pitävät sitten kun aika niistä asioista päättää on.
Huomenna lähdemmekin matkalle Helsinkiin ja olisi tarkoitus käydä Brunon vastaanotolla 3/4 D- ultrassa, toivottavasti se on mukava kokemus. Odotan jo kovasti tapaavani taas pikkuiseni...joten täytyypi painua nukkumaan, että jaksaa istua junassa huomenna.
Hyvää yötä ja mukavaa päivää, " heinäpaalit! " :D
t.uninen Saraida+pikkuinen 23+4
Minä en ole tänne paljoa nyt kerennyt, kun melkein kaikki " vapaa-aika" menee tuolla lampolassa pikkuisia ihaillen ;)
Vauva liikuskelee hyvin ja pyörii ympäri..Välillä on peppu pystyssä tuossa kylkiluiden alla ja välillä ollaankin sitten poikittain, että kipeetä ottaa..Tai sitten painetaan päällä kylkiluihin ja jaloilla alas..Huh, vielä vajaa 3 kk pitäisi " kestää" ja vauvan koko ja voimat senkun kasvaa..
Jännittää tuo perjantainen sokerirasitus. Saa nähdä saako taas oksentaa..vai jäänkö kiinni siinä :( Hyvinhän tuo painokin on tullut koko ajan alaspäin. Toivottavasti menisi normaaleilla arvoilla läpi, jos edes onnistuu..
Viikonloppuna pitäisi kait tehdä jonkin sortin kakku tai jotain..Pitäähän sitä ihteään edes vähäsen juhlistaa..Vähän ennakkoon, kun pääsiäisen ekoiksi päiviksi mennään mun kotiin ja sitten yksiin 70 v-juhliin. Sitten sunnuntaina pitäisikin olla täällä jo rippijuhlissa. Onneksi on kuitenkin vielä se maanantaikin vapaa, että kerkeää edes hiukan levätä!
Mun tekisi hirveästi mieli laivalle! Ollaan tässä kaverin kanssa jo vähäsen mietittykin..Muistaako kukaan oliko niillä jotkut rv-rajat siellä? Pitääkin mennä niitten sivuille selvittelemään :)
~suviande ja öttiäinen 27+4~
SaraIdalle onnea ultraan! Tulepa kertomaan, millaista oli. Mä olen menossa torstaina myös Brunolle 4D-ultraan :o) Muiden lasten kanssa ei ollakaan tuota koettu, joten tämän viimeisen kanssa nyt kokeillaan sekin.
Täällä päin (uusimaa) ei ole tapana antaa lappuja sairaalaan, johon pitäisi laittaa nimiehdotuksia vauvalle! Taitaa olla aika aluekohtaista! Tosin olemme niitä silti yrittäneet miettiä. Poikaa kovasti odotellaan (siis tuntuu ihan pojalta, muuten ei sukupuolella ole mitään väliä kun molempia on ennestään jo kaksi), mutta juuri poikien nimiä on todella vaikea keksiä! Tyttöjen nimiä olis vaikka kuinka.
Eilen laitettiin lasten kanssa rairuohoa kasvamaan. Pitäis ehtiä vielä hyvin. Ensi sunnuntaina olis sitten virpomissunnuntai. Meillä lapset ovat yleensä innoissaan lähteneet virpomaan, mutta nyt kun esikoinen ilmoitti, että on liian vanha siihen (11v), niin en tiedä, lähtevätkö nuo nuoremmatkaan... Toki suklaamunia pitää varata vieraille virpojille :o)
Tinka rv 25+3
Suvianden lampaille onnittelut perheenlisöyksen johdosta :) Voih, ovat varmaan pieniä ja suloisia!
Minusta on kyllä tosi kiva kuulla, että niin moni " kertis-tyyppinen" (hieno termi...) äiti on ilmoittanut mielellänsä kokeilevansa äitiyspakkauksen kestovaippoja. Onhan niitä ollut aikaisemminkin, mutta nyt kun ne ovat olleet jo pitkään poissa ja saaneet jonkun verran huomiota myös tv:ssä (uutisten lisäksi on niistä ollut juttuja mm. kuningas kuluttajassa ja pallo hallussa ohjelmissa) niin luulen, että yhä useampi äiti on valmis niitä kokeilemaan vaikkei muuten jaksaisikaan hankkia niitä.
Vinkiksi sitten semmoinen noiden kestojen kokeilemisessa, etä vaippa-alueen ihohan on tosi herkkää aluetta ja siksi ärtyy helposti esimerkiksi pesuainejäämistä. Pesupulvereissa on nykyään ihan kamalsti kaikkea ylimääräistä, joka jää pölyksi vaatteisiin ja saattaa etenkin vaipoissa hyvin helposti ärsyttää pienen vauvan ihoa. Siksipä ainakaan huuhteluaineita hajusteineen ei kannata käyttää vaippapyykin kansa ja valita pesuaine huolella. Yleensä ottaen kaikissa ympäristöystävällisissä pesuaineisa on paljon vähemmän noita ylimääräisiä aineita ja siksi ne ovatkin paljon parempi vaihtoehto varsinkin vaipoille ja muillekin pyykeille, kun niillä pesee pyykit näin yleensä ottaen paljon pehmoisimmiksi, kun vaatteisiin ei jää mitään pesuaine jäämiä. Esimerkiksi s-ryhmän kaupoissa myydään ympäristömerkillä varustettua Daily sensitive pesupulveria, joka on erittäin hyvin siedettyä vaippapyykin pesuaineena. Vinkiksi vaan, sillä jos pesette kestovaipat jollakin halvalla pulverilla ja viimeistelette ihanan tuoksuiselle huuhteluaineella, niissä on tosi paljon ylimääräisiä vaatteisiin jääviä aineosasia, jotka melko varmasti ärsyttävät lapsen ihoa ja kestovaipat voivat siksi aiheuttaa punoitusta/ihottumaa! :)
Niinaemo rv 26+1
Olin tänään aamusta sokerirasituksessa. Ihan kamalaa se litku. Join sen puoli kannua kertalaakista, koska jos olisin yhtään pitkittänyt sitä juomista, olis ykä kyllä lentänyt! Paastosokeri oli 3,5 eli tosi alhainen. Sanoi labratyyppikin, että harvinaisen pieni lukema. Tuskin siis nousee tuon glukoosin johdostakaan, kuten ei noussut ekassakaan raskaudessa. Päinvastoin, mulla on aina liiankin alhainen sokeri ja sitten heikottaa helposti.
2 tuntia meni yllättävän nopeasti Seuraa lukiessa ja laverilla maatessa:)
Vauva oli ihmeen rauhallinen koko ' toimituksen' ajan. Ei tuntunut reagoivan tuohon sokerimäärään mitenkään. Nytkin on kauhean hiljainen...kumma tyyppi. Toivottavasti on kaikki hyvin, kun en ole tälläiseen tottunut. Poika rokkasi yksiössään kyllä siihen malliin tähän tyttöön verrattuna. Ja neuvolakin on vasta tämän kuun lopulla. Sitä ennen lähdetään vielä pohjoiseen. Sinänsä ihanaa kyllä:) Paistaispa ees siellä kevätaurinko!
Onko heiniksissä muuten ketään lappilaista tai ylipäätään pohjoisesta? Suurin osa taitaa olla Uudeltamaalta tai ainakin Oulun alapuolelta?
heips sitten,
sitruska rv 26+2
Siellä pieni ihmisalkumme vilisteli niin, että eipäs tullutkaan sukupuolelle varmistusta! Jalat olivat tiukasti ristissä eikä näin ollen mitään näkynyt. Kaikki kuitenkin ok sekä vauvalla että minulla. Painoa oli tullut kilo edellisestä neuvolasta ja muutkin arvot olivat kohdallaan. Hyvillä mielin siis odotus jatkuu:)
Minäkin sain ne kelan paperit ja nyt pitää vaan selvittää noita palkkajuttuja, kun työsopimus on heinäkuun loppuun, että kuinkas nuo äitiyspäivärahat sitten oikein meneekään. Tietääkö joku, että jos työnantaja maksaa palkkaa, että saako äippärahaa ja miten loma?
Carelia ja Tiitiäinen syöksyvät katsomaan salkkkareita
Huomaan, että joku aloitti erillisenkin pinon, tässä linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6890183&p=1&tmode=1&smode…
Jäi varmaan huomaamatta tää pino kun HeinäPAALIT oli niin luovasti keksitty, hyvä Sitruska :) Vähän paalimainen alkaa kyllä olla olo tai ainakin pallomainen, ja vielähän se vatsa tästä aika ronskisti kasvaa...
Pakko vaan tulla tänne hehkuttamaan (no niin, ehkä olen hössöäiti, vaikka sen just toisessa pinossa kielsin), että kävin tänään 3D-ultrassa ja lääkäri kirjoitti raporttiinsa että sikiöllä on " kaunis normaali profiili" . Siis saamme kaunisprofiilisen vauvan. Ihanaa :) (Tuo on varmaan joku normaali lääketieteellinen ilmaisu, mutta silti olen tosi ylpeä :)) Sen sijaan vauva piti sitkeästi päätä sellaisessa asennossa, että emme nähneet siitä kasvokuvaa edestä, joten ulkomuoto jäänee salaisuudeksi heinäkuuhun asti. No, pääasia että kaikki mitat ok ja näyttää kasvavan täysin normaalisti.
Hyvää viikonalkua,
Kanij 24 rv