Ajattelin antaa tytölle nimeksi Lolita
Kommentit (16)
parempi idea voisi olla muuttaa oma nimesi lolitaksi kuin antaa se pikkulapselle!
Jos et sitten välitä kun tyttö alkaa saada seksistisiä vihjailuja nimensä takia, enpä suosittele jos yhtään arvostat lastasi. Valitettavasti tietty assosiaatio on liian vahva tämän nimen kohdalla.
Meilläkin on mietitty nyt samaa nimeä meidän kevätvauvalle. :) Ei nykyajan lapset Nabokovin Lolitaa tiedä. Vanhemmat sitten alkavat haukkua ja kummastella erilaisempia nimiä ja näitä vanhemmiltaan kuulemiaan kiusaajat sitten alkavat toistaa. Meillä lapset Elvis (9v), Marilyn (7v) ja Jerry Lee (4v) eikä ketään kiusata. :) Ollaan paljon puhuttu että erilaisilla erilaisista taustoista olevilla ihmisillä on eri nimiä ja meilläkin nyt näin, lasten isän äiti englantilainen ja isä amerikkalainen, itsellä venäläinen isoäidin äiti, isoäidin isä ja isoisän vanhemmat suomalaisia. :)
Sitä vain en ymmärrä, itse pari hetkeä sitten kirjoitin kysymyksen samasta aiheesta, tyttärelle nimeksi Lolita, niin jopa häipyi nopeasti se viestini täältä!?! :o
Miten olisi Hope? Lausutaan houp sitten mammat.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi Hope? Lausutaan houp sitten mammat.
”noup”
Mulla ja exällä oli dobermanni narttu nimeltään Lola. Iäkäs äiti kutsui Lolaa ”Lolita”. Lola oli iloinen tyttö ja tuli mielellään vierelle. Voit hyvin antaa tytölle nimeksi Lolita. Hän on myös iloinen tyttö.
Et sie kerkiä kun rollailet vain täällä vauva-palstalla.
Olen pärjäillyt nimeni kanssa oikein hyvin, kiitos vain! :) Ihan pienenä jo olen saanut tämän nimeni, en ole vaihtanut nimeä, vaan ihan vanhempieni valinta oli tämä. Koulussa nyt vähän kiusattiin, mutta se alkoi vasta kun koulua oli jo käyty muutama viikko ja loppui, kun jaksoin olla oma itseni; iloinen, positiivinen, ystävällinen, asiallinen. Vanhemmat kertoivat nimestäni, miksi valitsivat sen jne ja sitten kerroin tästä koulussa. Lopulta ei kiusaajilla ollut mitään mihin tarttua, kiitos vanhempieni, hyvän itsetuntoni ja itsetuntemukseni. Tiesin kuka ja mitä olin ja tiedän edelleen.
Itse en tätä nimeä tyttärelleni antaisi, mutta en toisaalta ole vaihtamassakaan nimeäni. Kyllä ne pahimmat kommentit on tulleet ihan aikuisiällä ja huomattavasti useammin aikuisilta naisilta (neuvola, terveyskeskus yms, missä nimi ei todellakaan ole eikä saakaan olla se pääasia) kuin miehiltä tai lapsilta / nuorilta. Nuoruudessani minua pyydettiin kerran treffeille pelkästään etunimeni vuoksi, tämä treffeille pyytänyt mies on edelleenkin koko perheemme hyvä ystävä.
Ja tuosta nimien arvostelusta vielä. Itse asiassa, en ymmärrä lainkaan nimen arvostelua missään tilanteessa tai paikassa! Olen Lolita ja se nimi on osa identiteettiäni. En osaisi olla Sanna, Jaana, Ilona tai Helena tms. Näissäkään nimissä ei ole mitään vikaa, oikein kauniita nimiä ovat, mutta itselleni en niitä nimiä ottaisi, olen tyytyväinen näin. Tyttärilläni on perinteisemmät nimet, Hanne ja Hilma. :)
Itse olen ajatellut Lollobrigidaa.
Rohkea nimivalinta assosiaatioden johdosta. Etenkin jos on ihan suomalaiset vanhemmat.