Nykyajan tapailukulttuuri? Mitä ihmettä: ei seurustella vaan ainoastaan "tapaillaan"?
Nyt ihmetyttää.
Nimittäin tämä omituinen nykyajan tapailukulttuuri. Ei voida sanoa että seurustellaan vaan kierrellään asiaa lievemmällä "tapailu"-sanalla?
Miksi? Onko se seurustelu jotenkin liian sitovaa ja konkreettista? Parempi vaan "tapailla" jos sattuukin tulemaan parempi vastaan jonka kanssa haluaisikin sitten ihan oikeasti seurustella?
Eikö tällaisia tapailukavereita jotenkin töki tuntea olevansa seurusteluun kelpaamaton?
Kommentit (501)
Kauhean itsekästä on nykyinen parin etsintä, voi naida kylän kaikkien ihmisten kanssa kun ei seurustelusta ole sovittu.
Sitten kun on sovittu pohditaan onko flirtti pettämistä, saako katsoa edes kaunista ihmistä onko se pettämistä.
Katsotaan että naiminen kuuluu ihmisoikeuksiin ja kaikkea mikä liikkuu ja suostuu saa naida ja heippa, kylmää ja tunteetonta. Huomenna uusi yritys.
Seurusteluvaiheessa alkaa tulla napinaa ja riitaa, jos päättää vaikka lähteä yllättäen viikonlopuksi kaverille ryyppäämään. Kuka sellaista haluaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jo minun nuoruudessani parikymmentä vuotta sitten oli tapailusuhteita ja itselläkin on niistä kokemusta. Vasta kun löytyi se oikea niin aloitin seurustelun.
Niin, mutta ainakin minun nuoru6dessani näiden tapailusuhteiden kanssa ei ollut seksiä.
Muutenkin oli sellainen ajatus, että samaan aikaan ei oltu seksisuhteessa usean ihmisen kanssa. Se oli ikäänkuin fiksun ja itseään ja toista arvostavan ihmisen tapa. Olen kyllä sitä mieltä, että on, tai olisi ainakin hyvä, olla vielä nykyäänkin voimassa. Ei kaikki uudet virtaukset ole aina niin hyväksi ihmisille.
Miten tällainen kahden ihmisen välinen asia voi häiritä ulkopuolisia näin paljon? Ja miksi oletetaan, että kielteinen suhtautuminen parisuhteeseen johtuu siitä, että haluttaisiin seksiasioissa häärätä muillakin tahoilla vimmatusti. Voihan syynä olla se, että vähempikin riittää eikä haluta herätä samoista vällyistä aamuisin. Kaikki on jotenkin raikkaampaa.
Ihmiset ovat nykyään ihan eksyksissä. Elävät somessa ja oikea elämä jää toissijaiseksi.
Ennustan, että tulevaisuudessa näemme masentuneita ja ahdistuneita vanhuksia, jotka ymmärtävät liian myöhään noudattaneensa "trendejä" ja jättäneensä elämättä.
Kaiken maailman reality-tv roska kuten, esim. "Temptation Island" antavat kyllä huonoja vaikutteita nuorille "kertakäyttösuhteista" ynnä muista.
Tapailu tarkoittaa että tavallaan tutustutaan muttei seksiä. Sitten vasta kun seukataan.
"Tapailu tarkoittaa että tavallaan tutustutaan muttei seksiä. Sitten vasta kun seukataan. "
Tapailu tarkoittaa seksiä muttei mitään vakavampaa.
Miks pitäis kaiķkien immeisten seurustella ja hakea tavalla tai toisella sitä toista immeistä itse oon lopettanut sen koska sinkkuna on paras elää ja jos joskus siltä tuntuu voi tapailla jotain henkilöä joka voi ollla suhteessa mutta tahtoo joskus vaihtelua arkeensa vaikkapa seksin suhteen jota ei omassa suhteessa enää ole silloin satunanen tapailu piristää eläämää
Vierailija kirjoitti:
Seurusteluvaiheessa alkaa tulla napinaa ja riitaa, jos päättää vaikka lähteä yllättäen viikonlopuksi kaverille ryyppäämään. Kuka sellaista haluaisi?
Sitten on meitäkin, joiden puolesta saa ja pitääkin mennä välillä kavereiden kanssa. Mulle on ihan sama mitä siellä tekevät; hyppäävätkö seivästä vai juovatko kaljaa, en ole mieheni äiti. Ja ihan samalla tavalla minä voin mennä omien ystävieni kanssa. Aika harvoin kumpikaan menee, minä enemmän kuin avopuolisoni. Mutta tämäkään ei riitä kaikille miehille, tämä tuli todettua ex-liitossani.
"Sitten on meitäkin, joiden puolesta saa ja pitääkin mennä välillä kavereiden kanssa. Mulle on ihan sama mitä siellä tekevät; hyppäävätkö seivästä vai juovatko kaljaa, en ole mieheni äiti. Ja ihan samalla tavalla minä voin mennä omien ystävieni kanssa. Aika harvoin kumpikaan menee, minä enemmän kuin avopuolisoni. Mutta tämäkään ei riitä kaikille miehille, tämä tuli todettua ex-liitossani."
Tietysti välillä saakin, jos molemmat osapuolet on suunnilleen järjissään, mutta 100% vapaus tehdä mitä vaan on menetetty, joten ei kiitos. Tapailussa tuollaista ongelmaa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat nykyään ihan eksyksissä. Elävät somessa ja oikea elämä jää toissijaiseksi.
Ennustan, että tulevaisuudessa näemme masentuneita ja ahdistuneita vanhuksia, jotka ymmärtävät liian myöhään noudattaneensa "trendejä" ja jättäneensä elämättä.
Näitä oikeita elämää eläneitä ja trendit noudattamatta jättäneitä vanhuksia näkyy kyllä nykyäänkin. Ei tarvi odotella nykyihmisten vanhenemista. Miltä mielestäsi näyttää?
Vierailija kirjoitti:
"Tapailu tarkoittaa että tavallaan tutustutaan muttei seksiä. Sitten vasta kun seukataan. "
Ennen näitä joka suuntaan "tapailijoita" samaan aikaan seksiä harrastaen sanottiin holtittomiksi ihmisiksi. Oli kyllä rumempiakin nimityksiä, mutta olkoon mainitsematta.
Luulisi olevan jopa pelottavaa olla monien kanssa vuorotellen seksisuhteessa. Oma terveys on kuitenkin se tärkein. Puhumattakaan, että kuljettaa mukanaan sikin sokin monien ihmisten mahdolliset pöpöt toiselta toiseen.
Maanantaina "tapaillaan" Matin/Maijan kanssa, keskiviikkona Kallen/Kaisan kanssa, perjantaina Pasin/Päivin kanssa, sunnuntaina Sakun/Sarin kanssa...mahtaa olla mukavat sekoitukset alapäässä.
Tuon, että seksiä, mutta ei mitään vakavampaa luulisi olevan aika rasittavaa ja tunteetonta meininkiä. Ei ihme, että ihmiset ovat nykyisin niin sekaisin ja ongelmaisia. Ainakin luulisi monia tunteeton seksi pitemmän päälle rasittavan myös henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on tärkeämpää: se, mitä yhdessä tehdään, vai se, miksi sitä kutsutaan?
Ei seurustelulle, tapailulle tai suhteessa olemiselle ole mitään yksikäsitteisiä määritelmiä.
Ja silti jotenkin pärjäämme.
Useimmat eivät halua olla osa panorinkiä.
Tämä! En minä ainakaan. Luulisi ällötävän kun tietäisi, että on vain "eräs joku" monista seksikumppaneista. Ettei minulla ole muuta arvoa ihmisenä. Minut heivataan ja otetaan taas käyttöön kun huvittaa tai teen itse myös niin. Oikeastaan tämä ei ole edes mitenkään hauskaa. On ikäänkuin joku mania.
Vierailija kirjoitti:
Sanopa muuta. Minäkin olin menossa muutaman miespuolisen kaverin kanssa viikonlopun viettoon mökille, niin poikaystävä suuttui siitä niin paljon, että laittoi meidän suhteen poikki. En ymmärrä, mutta onneksi me ei ehditty olla kauaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tarkoittaa, joillekin ei. Itse en halua seksiä tapailuvaiheessa, kun silloin ei ole toista kohtaan juurikaan tunteita.
Joo, ollaan " tapailtu " jo 8 vuotta. Toinen sanoo ettei seurustella vielä.😁
"Ennen näitä joka suuntaan "tapailijoita" samaan aikaan seksiä harrastaen sanottiin holtittomiksi ihmisiksi. Oli kyllä rumempiakin nimityksiä, mutta olkoon mainitsematta. "
Minuakin on epäilemättä sanottu vaikka miksi ja mikäs siinä, kyllähän sanoja maailmaan sopii.
Ennen oli kuitenkin ennen ja nyt on nyt.
"Sanopa muuta. Minäkin olin menossa muutaman miespuolisen kaverin kanssa viikonlopun viettoon mökille, niin poikaystävä suuttui siitä niin paljon, että laittoi meidän suhteen poikki. En ymmärrä, mutta onneksi me ei ehditty olla kauaa yhdessä."
Hyvä esimerkki siitä kuinka valtavasti "oikea" parisuhde rajoittaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin tarkoittaa, joillekin ei. Itse en halua seksiä tapailuvaiheessa, kun silloin ei ole toista kohtaan juurikaan tunteita.
Jokainen tavallaan. Mutta luulenpa, ettei sinulla nämä tapailut juurikaan saa pysyvämpää jatkoa, koska sinulla on seksiin tuollainen kynnys. Minä taas en tapaile ilman seksiä koskaan, vaan aina sen on oltava mukana kuvioissa.
Normaalisti tavataan jonkun aikaa ennen parisuhdetta.