Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tapailukulttuuri? Mitä ihmettä: ei seurustella vaan ainoastaan "tapaillaan"?

Vierailija
17.08.2017 |

Nyt ihmetyttää.
Nimittäin tämä omituinen nykyajan tapailukulttuuri. Ei voida sanoa että seurustellaan vaan kierrellään asiaa lievemmällä "tapailu"-sanalla?

Miksi? Onko se seurustelu jotenkin liian sitovaa ja konkreettista? Parempi vaan "tapailla" jos sattuukin tulemaan parempi vastaan jonka kanssa haluaisikin sitten ihan oikeasti seurustella?

Eikö tällaisia tapailukavereita jotenkin töki tuntea olevansa seurusteluun kelpaamaton?

Kommentit (501)

Vierailija
441/501 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina itse poiminut ne miehet jotka olen halunnut, mutta kyllä odotan että mies kaartelee ympärilläni kiinnostuksen merkeissä, ja jos hän tekee samaa muille samaan aikaan, se on epäkiinnostavaa ja luotaantyöntävää, koska minua viehättää mies joka tietää mitä tahtoo, eikä sellainen joka tahtoo vähän koko ajan vähän kaikkea. Se on epämiehekästä ettei mies osaa/pysty valitsemaan, vaan kekkuloi joka suuntaan.

Kun tapasin nykyisen mieheni olin ollut pitkään sinkkuna, ja tilanne oli tuolloin se että minulla oli kaksi tyyppiä ns. kierroksessa, eli s-juttujen merkeissä tapailtiin. Olen aina tykännyt seksistä, joten pitkän seurustelemattomuusjakson aikana tottakai on kätevää että siihen hommaan on ns. vakityyppejä, ettei tarvitse puolta kylää rassata.

Olin siis tilanteessa jossa minulla oli pari s-tapailusuhdetta, ja sitten nykyisen mieheni kanssa ei s-tapailua. Olisi ollut typerää jättää s-tapailut pois vain siksi että parin  tapaamisen jälkeen olisin huomannut ettei mies olekaan minulle sopiva, ja sitten alkaa metsästämään uusia s-kumppaneita, kun kerran oli jo 2 hyvää, jotka olisin typeryyksissäni heittänyt pois.

sitten kun miehen kanssa sovittiin että aletaan seurustelemaan, niin poikkasin nämä s-suhteet pois. 

Näin minäkin tein. Ilmoitin näille muille kavereille, että kiitos kaikesta, olen löytänyt tyypin jonka kanssa yritän suhdetta.

Yksi näistä tapailukavereista, joka oli piipahdellut luonani kerran kuussa ja vienyt lomille, kosi saman tien. Tosi outoa, ja sanoin ettei se nyt enää auta. Joskus alkuaikoina toivoinkin, että siitä olisi tullut seurustelu, mutta kun hän ei saanut aikaiseksi puhua.

Vierailija
442/501 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tuntuvat kuvittelevan että nainen on näissä tapailusuhteissa uhri.

Itse olen pitkän avioliiton päättymisen jälkeen erittäin onnellinen siitä että löysin sattumalta miehen, jonka kanssa vietän aikaa mutta ilman että se sitoo minua mihinkään.

En katsele samalla muita, mutta en ole myöskään sopinut olevani tälle miehelle uskollinen.

Teemme yhdessä kaikkea mitä yhdessä oleva pariskunta tekisi, harrastamme ja lomailemme yhdessä ja näämme toistemme perhettä ja ystäviä. Ulkopuolinen varmaan pitäisi meitä vakiintuneena parina.

Toivon että sitten kun tämä tulee tiensä päähän, löydän elämässäni lisää tällaisia ihmisiä joiden kanssa elää ja kokea elämää.

En halua lapsia tai perinteistä perhettä, ja pidän erittäin epätodennäköisenä että menisin uudestaan naimisiin.

Lyhyesti, olen erittäin tyytyväinen tähän "tapailusuhteeseen". Itse en koe tarvetta määritellä suhdettamne muutoin kuin että se on ihmissuhde.

Kumppanisi voi kyllä noilla spekseillä aidosti luulla teitä myös vakiintuneeksi pariksi. Erityisesti tuo perheen ja ystävien näkeminen on erityisen outoa kaikille, hekin varmasti ihmettelevät, mitä leikit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/501 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata mennä mitään hynttyitä yhteen pistämään. Siinä on aina se ongelma, että sitten kun ero tulee, niin toisen pitää katsoa kämppä jostain muualta ja siinä on sitten se oma tympeä hommansa. Parempi kun molemmilla on omat kämpät ja juttu on sellaista tapailua. Voihan sitäkin pitää seurusteluna, jos vaan tarpeeksi usein tapaillaan. Nähdään jossain, vietetään yhdessä aikaa, jutellaan, vuoroin naisen asunnolla, vuoroin miehen asunnolla, pidetään hauskaa ja pistetään oikein kunnolla peitto heilumaan ja lakanat solmuun. Kyllä siihen tapailuun seksi kuuluu, vaikka täällä joku muuta väitti.

Vierailija
444/501 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjaseurustelun kulttuuri on vienyt jo parisuhdelämän hyvin lähelle polygamiaa. Seurustelukumppania vaihdetaan kuin sukkaa. Kiinteän pitkäjänteisen parisuhteen ja perheen muodostus muuttuu tällöin entistä vaikeammaksi. Tämä tuskin hyvä asia yhteiskunnan kannalta.

Yhtiskunta on jo tuhoon tuomittu, sillä naiset eivät näytä haluavan muuttua mihinkään suuntaan. Valitetaan vaan miesten laatua, vaikka itse ovat naiset (feministit) tämän kertakäyttökulttuurin luoneet ja sitä tukevat. Yksikään nainen ei näe itsessään vikaa ja siksi kaikki kärsivät.

Vierailija
445/501 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjaseurustelun kulttuuri on vienyt jo parisuhdelämän hyvin lähelle polygamiaa. Seurustelukumppania vaihdetaan kuin sukkaa. Kiinteän pitkäjänteisen parisuhteen ja perheen muodostus muuttuu tällöin entistä vaikeammaksi. Tämä tuskin hyvä asia yhteiskunnan kannalta.

Tämä on niin totta ja toivotonta. Kaveripiirissäni ei ole ainoatakaan yhden miehen naista, joka haluaisi löytää itselleen elämänkumppanin samaan tapaan kuin minäkin.

Vierailija
446/501 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta ja toivotonta. Kaveripiirissäni ei ole ainoatakaan yhden miehen naista, joka haluaisi löytää itselleen elämänkumppanin samaan tapaan kuin minäkin.

Pitää vain yrittää pysytellä vahvana ja olla menettämättä toivoa ties kuinka monetta vuotta peräkkäin...

Vierailija
447/501 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteetkin on hulluutta joillakin. Kaverini S on malliesimerkki täydellisestä ääliöstä.

Kaveri oli hirviö exälleen koko kevään. Tämä exä on sairas. Hänellä on syöpä. Kaveri vainosi tätä naista törkeällä tavalla kunnes hän ei enää kestänyt. Kesäkuussa kaveri sanoi olevansa exänsä kanssa aina, mutta oli huutanut ta.pa itses ja muuta sontaa, kun exänsä tahtoi rauhallista puheyteyttä.

Mies ei suostunut tähän, vaikka 2 leikkauksessa ollut oli aivan uupunut.

Mies aloitti facebook kaverinsa kanssa suhteen 1.7. ja nyt 1.8. ovat kihloissa. Kaveri kertoi exälleen yksityiskohtia suhteesta, kuinka kaveri tekee kaiken kostaakseen exälleen: hankkii lasta, menee kihloihin jne.

Tätä showta ovat kaverin lapset olleet todistamassa koko sen ajan mitä nämä ovat olleet yhdessä. Lapet ikuistivat näiden suutelukuherrussessionkin meille kaikille facebookin nähtäväksi. Kumma kun miehen tutut eivät juurikaan tykännyt tästä kihlajaisilmoituksesta. Me tiedetään mikä sika se on taas ollut, siksi ei oikein innosta näyttää tukea tälle. On alapään vietävä hu.rissa käynyt hyypiö, joka pa.ee naisia kilpailuvietistään. Siis aivan kamalaa. Vetoja laitettu pystyyn miten kauan tämä suhde kestää. Toivottavasti P nainen ei pety. On 5 vuotta miestä vanhempi, joten saattaa olla äitihahmo tälle kaverille, joka ei ole vielä itsenäistynyt. Ei ole ikinä asunut omassa kodissa. Aina kulkenut äidin ruokapadoilta naisten ruokapadoille.

Lapsensa ei saa hyvää kuvaa näistä isänsä toilailuista. Toivottavasti vihdoin lopettaa sekoilunsa. Olin tän exän kanssa yhteydessä, kun tuntui niin pahalta toi törkeä kaverini.

Vierailija
448/501 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet tuntuvat kuvittelevan että nainen on näissä tapailusuhteissa uhri.

Itse olen pitkän avioliiton päättymisen jälkeen erittäin onnellinen siitä että löysin sattumalta miehen, jonka kanssa vietän aikaa mutta ilman että se sitoo minua mihinkään.

En katsele samalla muita, mutta en ole myöskään sopinut olevani tälle miehelle uskollinen.

Teemme yhdessä kaikkea mitä yhdessä oleva pariskunta tekisi, harrastamme ja lomailemme yhdessä ja näämme toistemme perhettä ja ystäviä. Ulkopuolinen varmaan pitäisi meitä vakiintuneena parina.

Toivon että sitten kun tämä tulee tiensä päähän, löydän elämässäni lisää tällaisia ihmisiä joiden kanssa elää ja kokea elämää.

En halua lapsia tai perinteistä perhettä, ja pidän erittäin epätodennäköisenä että menisin uudestaan naimisiin.

Lyhyesti, olen erittäin tyytyväinen tähän "tapailusuhteeseen". Itse en koe tarvetta määritellä suhdettamme muutoin kuin että se on ihmissuhde.

Kumppanisi voi kyllä noilla spekseillä aidosti luulla teitä myös vakiintuneeksi pariksi. Erityisesti tuo perheen ja ystävien näkeminen on erityisen outoa kaikille, hekin varmasti ihmettelevät, mitä leikit.

Kyllä hän tietää aivan hyvin suhteemme laadun, olemme asiasta avoimesti keskustelleet. Meistä ei voi koskaan tulla paria, sen me kummatkin tiedämme.

Sillä mitä muut ajattelevat, ei ole väliä.

Kommentistasi käy kuitenkin ilmi että nainen voi olla loppujen lopuksi muutakin kuin uhri, hän voi olla myös hyväksikäyttäjä. Koska mitään muita vaihtoehtojahan ei ole, eihän?

Vierailija
449/501 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa sekoittuvat kaksi täysin eri asiaa keskenään: on ihmisiä, jotka harhaanjohtavat treffikumppaneitaan, pitävät vain varalla vaikka ajoittain antavat ehkä merkkejä muusta.

Toinen asia on sitten yhteisymmärryksessä sovitut kevyemmät, sitoutumattomat suhteet.

Vierailija
450/501 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöä. Olis ok, jos kaikki olisivat rehellisiä.

Vierailija
451/501 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on eri asia kuin fbsuhteilu (fuckbuddysuhteilu). Tapailuun ei liity seksi.

Vierailija
452/501 |
06.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mennään seksin tasolle, niin se on kyllä seurustelua ja vaatii ennen aloitusta sukupuolitautitestit ja sopimukset rajoista suhteessa kolmansiin osapuoliin. Tapaillessa voi antaa poskipusuja ja halauksia, joista ei taudit siirry!

Seurustelu ei vaadi seksiä eikä seksi seurustelua.

Vierailija
453/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei esimerkiksi viisien treffien aikaan tarvitse seurustella. Mutta jos tulee ne kuudennet ja edelleen tapaillaan niin ainakin ennen ikäänkuin "rauhoitettiin" se tapailuaika ettei sitten samaan aikaan oltu muiden kanssa ainakaan seksisuhteessa. Kun sitten todettiin, ehkä kymmenien treffien jälkeen, että tässä taidetaan jo olla vakavampaa ja seurustella niin sitten seurusteltiin. 

Ei tapailtu kovin pitkään kuitenkaan montaa ihmistä samaan aikaan kovin kauan kuten nykyisin. Jos tarkoitus oli edetä. 

Eri asia on nämä suhteet joissa ei ole tarkoituskaan edetä mihinkään muuhun kuin kevyeen suhteeseen. Mutta se on keskenään sovitusti mielestäni. Ei niin, että epämääräisesti "tapaillaan" ja toinen saattaa luulla vakavammaksikin. 

Ei voi mitään, mutta mielestäni on niin, että joillekin tapailu on ihan tarkoituksellinen keino pitää ovet avoimena ja silloin ei jää kiinni pettämisestä. On sitten, että voi voi, mitäs läksit. 

Vierailija
454/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nykyinen seksin vapaa käyttö ja käytäntö on lisännyt tätä tapailukulttuuria. Koska näköjään sänkyyn hypätään liki ensitreffeillä tapailu- ja seurustelukäsite on muuttunut ja hämärtynyt. 

Ennen oli niin, että tapailtiin ilman seksiä. Silloin voi ehkä tapailla muitakin. Kun seksi tuli jonkun kanssa kuvaan se oli sitten seurustelua vain sen yhden kanssa. 

Oli mielestäni selkeää ja toisiaan arvostavaa. 

Vierailija
455/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oo samaa touhua eri sanoilla 

Vierailija
456/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi. Tai naisena ennemminkin niin päin, että jos mies paljastuukin psykoksi, ei ole mitään sidoksia kun pakenee tätä henkensä edestä. Koska pariutuminen tapahtuu pääasiassa tinderin ym. kautta, täytyy toiseen ensin tutustua, mitä voi sanoa tapailuksi

Vierailija
457/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että ihmiset voivat niin huonosti nykyisin, naiskennellaan ympäriinsä ja enhän mää tosissani vaan ihan vaan tapailin, jos jossain olis parempi tai koska ihmisellä on oikeus naida.

Kyllä ennenkin oli tuollaisia ympäriinsä huoraavia miehiä ja naisia.

Miksi pitäisi naiskennella ympäriinsä, jos ei halua seurustella. Jos ei tähtää avioliittoon ja kaikkeen sen mukanaan tuomaan, on kiva vakituinen kaveri ihan mukava olemassa varsinkin, jos molemmat ovat samoilla linjoilla. Yhdessä asuminen ja yhteiset velvoitteet tuovat vain ylimäärästä jännitettä kivasti sujuvaan elämään. Kyllä uskollinen voi olla tässäkin suhteessa. 

Vierailija
458/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että ihmiset voivat niin huonosti nykyisin, naiskennellaan ympäriinsä ja enhän mää tosissani vaan ihan vaan tapailin, jos jossain olis parempi tai koska ihmisellä on oikeus naida.

Kyllä ennenkin oli tuollaisia ympäriinsä huoraavia miehiä ja naisia.

Miksi pitäisi naiskennella ympäriinsä, jos ei halua seurustella. Jos ei tähtää avioliittoon ja kaikkeen sen mukanaan tuomaan, on kiva vakituinen kaveri ihan mukava olemassa varsinkin, jos molemmat ovat samoilla linjoilla. Yhdessä asuminen ja yhteiset velvoitteet tuovat vain ylimäärästä jännitettä kivasti sujuvaan elämään. Kyllä uskollinen voi olla tässäkin suhteessa. 

Miksi monet sitten sanovat tällaista seksikumppania kaveriksi, esittelevät ystävänä eivätkä kumppanina? Jokainen tietää että kyseessä on parisuhde jos ollaan yhdessä pidempään kuin pari kuukautta eikä tapailla samaan aikaan muita. Ystävän kanssa ei harrasteta seksiä.

Vierailija
459/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkokielellä: tapailua harrastavat ovat katujennaisia, tai lääninpässejä. on siis kyse panokulttuurista, joka on saanut alkunsa usan feministeiltä, joiden tarkoitus on tuhota ydinperheajattelu. ja tekemällä naisista 304:sia ei perheitä siellä enää synny. täällä tietysti vasenlaita tikitokin avustuksella tekee myös itsestään horazukeja. ja normaalit perhearvoja kannattavathan leimataan sitten konservatiivisiksi kotinatsukoiksi.

Vierailija
460/501 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä tapahtuu vain lännen mädäntyneessä arvoyhteisössä. feminatsien keksintöä koko touhu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi