Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan tapailukulttuuri? Mitä ihmettä: ei seurustella vaan ainoastaan "tapaillaan"?

Vierailija
17.08.2017 |

Nyt ihmetyttää.
Nimittäin tämä omituinen nykyajan tapailukulttuuri. Ei voida sanoa että seurustellaan vaan kierrellään asiaa lievemmällä "tapailu"-sanalla?

Miksi? Onko se seurustelu jotenkin liian sitovaa ja konkreettista? Parempi vaan "tapailla" jos sattuukin tulemaan parempi vastaan jonka kanssa haluaisikin sitten ihan oikeasti seurustella?

Eikö tällaisia tapailukavereita jotenkin töki tuntea olevansa seurusteluun kelpaamaton?

Kommentit (501)

Vierailija
361/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tapailusuhteet on sopii parhaiten, ei tarvitse sitoutua yhteen naiseen, vaan voi tapailla useaa naista samanaikaisesti. Joskus tulee tilanteita, jossa nainen yrittää painostaa suhteeseen ja "yksinoikeuteen", mutta en tiedä miksi sellaiseen suostuisin.

Tapailusuhteet on ihanan vapaita kaikista velvollisuuksista, voi niin sanotusti syödä kakun ja säästän sen samanaikaisesti.

Toki joskus voi sitten tulla vastaan se nainen jonka kanssa sinä haluaisit seurustella ja hän päättääkin syödä ja säästää kakkunsa yhtäaikaa. Silloin voi olla hieman eri ääni kellossa.

Vierailija
362/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tapailusuhteet on sopii parhaiten, ei tarvitse sitoutua yhteen naiseen, vaan voi tapailla useaa naista samanaikaisesti. Joskus tulee tilanteita, jossa nainen yrittää painostaa suhteeseen ja "yksinoikeuteen", mutta en tiedä miksi sellaiseen suostuisin.

Tapailusuhteet on ihanan vapaita kaikista velvollisuuksista, voi niin sanotusti syödä kakun ja säästän sen samanaikaisesti.

Toki joskus voi sitten tulla vastaan se nainen jonka kanssa sinä haluaisit seurustella ja hän päättääkin syödä ja säästää kakkunsa yhtäaikaa. Silloin voi olla hieman eri ääni kellossa.

Ei ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen. Nuoruus on tarkoitettu nautittavaksi ja olen löytänyt oman tavan nauttia siitä täysillä. Harva kiikkustuolissa murehtii mitä tuli tehtyä vaan mitä jäi tekemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

24-vuotias pikkuveljeni on "tapaillut" nyt n. 1,5 vuotta naista, eli eivät kuulemma seurustele. Asuvat eri osoitteissa, mutta käytännössä asuvat toistensa luona viikonkin kerrallaan. Kai tuo on sitä nykyaikaa.

Veljesi käyttää naista panonukkena. Jotenkin naiset on saatu uskomaan, että tällaiset suhteet ovat ok. Noh Suomi onkin aleksitymian luvattu maa, kukaan ei tunnista tunteitaan tai tiedä, mitä oikeasti haluaa.

Kyllä tuo on yleismaailmallista, ainakin ns. läntisissä maissa. Kuulin juuri tutultani, miten monivuotinen kaverinsa oli yllättäen lopettanut koko suhteen. Edellisellä viikolla olivat käyneet yhdessä tekemässä papereita avioitumista varten.

Ovat asuneet vuosia osaksi etäsuhteessa, ja nyt oli tarkoitus muuttaa miehen kotimaahan.

Vierailija
364/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että tullaan nettiin valittamaan siitä, mitä termiä nyt jotkut käyttävät tapailustaan. Mitä h******* se sulle edes kuuluu, että kuka seurustelee ja millä tavalla ja mitä substantiivia he käyttävät siitä?

Nyt hei 34 Merja takasin vaan pöydän ääreen.

Vierailija
365/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tapailla, mutta seksiä en harrasta.

Vierailija
366/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenellekään ole tuttua tunne, että seksiä on saatava ja mielellään parikin kertaa peräkkäin. Sitten olo rauhoittuu, ja tuntee olevansa normaali. Sinkkuna ainakin minulla ollut joskus näin. Tapailu saman ihmisen kanssa näissä merkeissä on ihan ok, jos ei ole seurustelukumppania. En ole erityisen tunteellinen tyyppi, tai ainakaan en osaa näyttää tunteitani.

Vierailija
367/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kenellekään ole tuttua tunne, että seksiä on saatava ja mielellään parikin kertaa peräkkäin. Sitten olo rauhoittuu, ja tuntee olevansa normaali. Sinkkuna ainakin minulla ollut joskus näin. Tapailu saman ihmisen kanssa näissä merkeissä on ihan ok, jos ei ole seurustelukumppania. En ole erityisen tunteellinen tyyppi, tai ainakaan en osaa näyttää tunteitani.

Herpes ja kondylooma tarttuvat, vaikka käyttäisi kondomia ja vaikka toinen olisi oireeton.

368/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen 33-vuotias nainen ja asun yksin omistusasunnossa ja juurikin haluaisin sellaisen rennon, kevyen tapailusuhteen. Tuntuisi ihan kauhealta ajatus, että tähän minun kaksiooni muuttaisi joku mies ainakaan vakituisesti.

Vierailija
369/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mie olen 33-vuotias nainen ja asun yksin omistusasunnossa ja juurikin haluaisin sellaisen rennon, kevyen tapailusuhteen. Tuntuisi ihan kauhealta ajatus, että tähän minun kaksiooni muuttaisi joku mies ainakaan vakituisesti.

Tästä on juuri kyse. Moni nainen elää hirveässä puutteessa, omaa miestä ei ole/haluta, mutta yhden yön suhteita vierastetaan. Silloin tapailusuhde on ideaalinen. Näihin suhteisiin löytyy paljon laadukkaita miehiä, saa säännöllisesti hyvää seksiä ja voi kertoa tyttökavrereille että tapailee jotain kivaa kaveria.

Miehelle tämä on paratiisi.

Vierailija
370/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa olet.

Vierailija
371/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ihmettelen. Onko tapailu sitä että on monta deittiä samaan aikaan kierrätettävänä ja sitten kun valitaan yksi se on seurustelua?

Musta aika törkeetä ja ei tasapuolista toimintaa. Tulee sydänsärkyjä näis liikaa. Törkeetä pitää varalla myös näis tapailuis usein. Itse olen nuori nainen ja mua on ärsyttänyt aina tää tapailu kulttuuri et on juttua mut sit mikä on tapailua et sinne asti ees pääsee ja siinäkin joudut pohtii kui montaa se sun kiinnostus näkee jos itse olet tyyppiä et kiinnostut ja halut vain tutustua yhteen kerralla. Eiköhän sen aika pian nää et kenen kans synkkaa, ei kaikkiin voi panostaa samaa vertaa. Usein näis pyritään roikotetaan kuukausi kaupalla. Kyl ainakin itse nään heti kenestä miehistä olen kiinnostunut ja kenen kans voimakkainta ja yksi kerrallaan. En arvosta miehiä jotka tapailevat useita

Vierailija
372/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Tästä on juuri kyse. Moni nainen elää hirveässä puutteessa, omaa miestä ei ole/haluta, mutta yhden yön suhteita vierastetaan. Silloin tapailusuhde on ideaalinen. Näihin suhteisiin löytyy paljon laadukkaita miehiä, saa säännöllisesti hyvää seksiä ja voi kertoa tyttökavrereille että tapailee jotain kivaa kaveria.

Mä en elä puutteessa. Eikä ole miestä. Haluaisin löytää jonkun sopivan joskus.. Mutta: En tarvitte tapailusuhteita mikäli vällyjen väliin haluan. Oksettaa että kiinnyn mieheen ja tietää näkee muitakin. Miehiä pistää viestiä suomes sen verran muutenkin joka kanavissa et pidän ne kevyenä suhteena jos sellasta etsin Erikseen. Jos taas tapailen niin en pidä siittä et alan kiintyä ihmiseen ja vakavissaan nähään ja tutustutaan ja alan kuvitteleen hän näkee useita muita samaan aikaan, ja saatan myös pettyä.. jos meistä ei tulekaan mitään.. saati siis en tapailu kumppaneiden kanssa heti sänkyyn yleensä mene.. jos etsin heijän kaa nimenomaa sitä vakavaa. Siin menee sit aikansa et niin käy heidän kans.

T nainen jota entisissä suhteissa petetty huijattu kusetettu ja valehdeltu pahasti sekä pidetty varalla/eikä arvostettu. Tästä varmaan traumat myös.

Vierailija
373/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen. Nuoruus on tarkoitettu nautittavaksi ja olen löytänyt oman tavan nauttia siitä täysillä. Harva kiikkustuolissa murehtii mitä tuli tehtyä vaan mitä jäi tekemättä.

Osalla menee perhe-elämä ohi ja sitten ihmetellään mihin ne naiset katosivat. Kavereilla on puolisot ja perheet, kun taas itse on pyörittänyt jotain panorinkiä.

Vierailija
374/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Mä en elä puutteessa. Eikä ole miestä. Haluaisin löytää jonkun sopivan joskus.. Mutta: En tarvitte tapailusuhteita mikäli vällyjen väliin haluan. Oksettaa että kiinnyn mieheen ja tietää näkee muitakin. Miehiä pistää viestiä suomes sen verran muutenkin joka kanavissa et pidän ne kevyenä suhteena jos sellasta etsin Erikseen. Jos taas tapailen niin en pidä siittä et alan kiintyä ihmiseen ja vakavissaan nähään ja tutustutaan ja alan kuvitteleen hän näkee useita muita samaan aikaan, ja saatan myös pettyä.. jos meistä ei tulekaan mitään.. saati siis en tapailu kumppaneiden kanssa heti sänkyyn yleensä mene.. jos etsin heijän kaa nimenomaa sitä vakavaa. Siin menee sit aikansa et niin käy heidän kans.

T nainen jota entisissä suhteissa petetty huijattu kusetettu ja valehdeltu pahasti sekä pidetty varalla/eikä arvostettu. Tästä varmaan traumat myös.

Jokainen tyylillään, tässä tunnistan tyypillisen takertujan jonka dumppaa sika nopeasti koska en kaipaa draamaa. Mutta turha tulla muille kertomaan miten elää omaa elämää, monelle sitoutumaton tapailu sopii. Myös naisille.

Vierailija
375/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla menee perhe-elämä ohi ja sitten ihmetellään mihin ne naiset katosivat. Kavereilla on puolisot ja perheet, kun taas itse on pyörittänyt jotain panorinkiä.

Panorinki, heh. Aistittavissa katkeruutta. No, tasan ei mene nallekarkit.

Vierailija
376/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tapailin kahta tällaista miestä. Kävi niin että toinen oli asuntoni lähellä kun vein toista kotiini. Tervehdin ystävällisesti tätä ja sanoin heipat, ja menin toisen kanssa kotiin. Tämä eka soitti seuraavana päivänä ihan kuohuksissaan. Sanoin etten nyt ihan ymmärrä draamaa, kun hän itse oli se joka halusi että voi tapailla muitakin. Hän olisi nyt kuulemma halunnut vain minut. Voi voi.

Vierailija
377/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tapailin kahta tällaista miestä. Kävi niin että toinen oli asuntoni lähellä kun vein toista kotiini. Tervehdin ystävällisesti tätä ja sanoin heipat, ja menin toisen kanssa kotiin. Tämä eka soitti seuraavana päivänä ihan kuohuksissaan. Sanoin etten nyt ihan ymmärrä draamaa, kun hän itse oli se joka halusi että voi tapailla muitakin. Hän olisi nyt kuulemma halunnut vain minut. Voi voi.

Tyhmä mies, kannattaa dumpata saman tien.

Vierailija
378/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Ehdin jo peukuttaa ylöspäin, mutta sitten luin viimeisen virkkeen.

Ei tapailusuhteista kerrota kavereille, jos ne ovat pelkkiä hoitoja ja jos kaverit eivät ole samanhenkisiä eli pitävät itsestäänselvänä, että myös sinkkuna nainen haluaa hyvää seksiä tutulta ja taitavalta kumppanilta.

Vierailija
379/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Ehdin jo peukuttaa ylöspäin, mutta sitten luin viimeisen virkkeen.

Ei tapailusuhteista kerrota kavereille, jos ne ovat pelkkiä hoitoja ja jos kaverit eivät ole samanhenkisiä eli pitävät itsestäänselvänä, että myös sinkkuna nainen haluaa hyvää seksiä tutulta ja taitavalta kumppanilta.

90% mun hoidoista on kertonut ainakin jollekin kavereistaan, joten oon tästä eri mieltä. Ja aika usein joku haluaa, että tuun mukaan illanistujaisiin, juhliin yms esittämään poikaystävää tms. Joskus oon suostunut, mutta yleensä nämä ovat varoitusmerkkejä, että homma on menossa liian vakavaksi.

Vierailija
380/501 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennewwanhaan asiat olivat vieläkin sensitiivisempiä. Mies saattoi pitää naista sylissä. Yhdessä tapauksessa todistaja kertoi, että pari oli maannut jouluoljilla yhdessä rakastaen. Todistajan mukaan he kohtelivat toisiaan kuin hän ja hänen aviomiehensä. Rakkaudesta puhuttiin käytännön esimerkkien kautta. Yhdessä juominen ja syöminen sekä lahjojen antaminen olivat tunteiden osoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän