Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noista Helsingin Malminkartanon portaiden väristä ja uudelleenmaalauksista on kehkeytymässä mielenkiintoinen ideologinen ja yhteiskuntapoliittinen valtataistelu!

Vierailija
17.08.2017 |

Tulisiko sinusta ne portaat maalata:
a) sateenkaaren väreillä
b) valkoiseksi
c) mustaksi
d) mikä väri tahansa, paitsi ei sateenkaaren värit

Niin?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne portaat on muuten tosi tyhmän näköiset monivärisenä. Miksei voi maalata rauhalliseksi valkoiseksi kuten kaikki sivistysmaat yleensä puistokalusteensa maalaavat? 

Saisi malminkartanolaisetkin sinne vähän korkeakulttuuria.

Se "rauhallisen valkoinen" kävi silmiin aurongon paisteella. Ei jatkoon.

Vierailija
62/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne portaat on muuten tosi tyhmän näköiset monivärisenä. Miksei voi maalata rauhalliseksi valkoiseksi kuten kaikki sivistysmaat yleensä puistokalusteensa maalaavat? 

Se valkoinen millä sateenkaaret ekan kerran peitettiin ei välttämättä ollut rauhallisen valkoista vaan jotain kiljuvan kiiltävää.

Samaa väriä saa montaa tyyliä matasta ja kiiltävään ja siltä väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se valkoinen millä sateenkaaret ekan kerran peitettiin ei välttämättä ollut rauhallisen valkoista vaan jotain kiljuvan kiiltävää.

Samaa väriä saa montaa tyyliä matasta ja kiiltävään ja siltä väliltä.

Vierailija
64/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittamisesta on tullut todellakin tämän ajan muoti-ilmiö.

Minun mielestäni portaita ei saa maalata

Valkoisiksi: loukkaa aasialaisia ja on kuoleman väri

Oranssiksi: tulee mielen hollanti ja se on liian huumemyönteistä

Vihreiksi: tämähän olisi selvä poliittinen kannanotto

Siniseksi: poliittinen kannanotto

Punaisiksi: poliittinen kannanotto

Mustiksi: SS- miehet ts. ei voi maalata

Vaaleanpunaisiksi: pikkutytöt ja homot vain voi katsella tällaista

Vaalean sinisiksi: Loukkaa kaikkia smurffeja

Keltainen: Loukkaa kaikkia eturauhasen liikakasvusta kärsiviä

Ruskea: Ei varmaan tarvitse edes kommentoida

Harmaa voisi varmaan tulla kysymykseen: Suosittelen siis maalaamaan kaiken harmaaksi niin saamme luotua iloisen ja tasavertaisen neuvostoidyllin 1970-luvun hengessä.

Vierailija
65/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämäkään "kriisi" kerro mistään muusta kuin siitä miten vainoharhaisia mielensäpahoittajia nyky-suomessa elää.

Vierailija
66/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä moniväriset on vaaralliset. Huononäköiset ei huomaa niitä kun väri vaihtelee koko ajan.  Yksväriset ne pitää olla oli väri mikä tahansa. Itse kannatan valkoista.

Vierailija
67/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt portaat on maalattu matemaattisella kaavalla. Kuka vihaa matematiikkaa? :P

Vierailija
68/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että portaat on oikeasti maalattu, mutta nyt lehtikuvan perusteella vain askelmien päädyt on maalattu.  Olen huojentunut, ettei askelmia ole kokonaan maalattu.  Maalin kuluessa  pinnat näyttäisivät todennäköisesti aika rumilta. 

Vierailija
69/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitänyt itseäni happamana tiukkapipona, mutta tämän ketjun luettuani, tajuan, että joillakin kiristää pipo päätä todella paljon enemmän. Huh, sääliksi käy.

Vierailija
70/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoportaat :D

Vierailija
71/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Onko ergonomiaa mietitty, eli onko värillä vaikutusta kävelyturvallisuudelle.

Siis värillä ja varsinkin monivärisyydellä voi olla vaikutusta siihen miten portaiden käyttäjä osuttaa askeleensa portaille. Ja tämä myös hämärässä, eli musta ei liene hyvä vaihtoehto.

Yksittäiset portaat nimen omaan erottaa paremmin toisistaan, kun päädyn väri vaihtuu.

Kun luin uutisen ylimaalaamisesta ensimmäisen kerran, kuvittelin että kyseessä täytyy olla joku pila.

Jotenkin äärimmäisen vainoharhaista vetää eri värien käytöstä jotain homoassosiaatioita. Kun ne eivät edes olleet missään sateenkaaren värien järjestyksessä.

Vierailija
72/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalea väri näkyy pimeässä tai hämärässä eikä värin vaihtuminen tarkoita sitä että se näkyisi paremmin vain koska se vaihtuu.

Vierailija
73/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puna-musta-valkoiset olisivat hienot ja kansallissosialismin hengessä.

Vierailija
74/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa olla mitään nättiä. Edes portaat ei saa olla valkoiset kun homot suuttuu.

Vierailija
75/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei muu ärsytä tässä kuin se, ettei asioista puhuta niin kuin ne ovat vaan molemmilla puolilla yritetään lässyttää jotain muuta.

1. Ne oli homoportaat

2. Ne maalattiin valkoiseksi, koska sen maalaajat eivät pidä homoista tai homoportaista

3.  Kumpikaan ääripää ei saa päättää väriä, vaan se valitaan turvallisuuden mukaan, portaiden käyttäjien mielipide huomioiden. Väri ei ole homoporras-väri eikä valkoinen.

4. Paras väri on koboltinsininen

Vierailija
76/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei muu ärsytä tässä kuin se, ettei asioista puhuta niin kuin ne ovat vaan molemmilla puolilla yritetään lässyttää jotain muuta.

1. Ne oli homoportaat

2. Ne maalattiin valkoiseksi, koska sen maalaajat eivät pidä homoista tai homoportaista

3.  Kumpikaan ääripää ei saa päättää väriä, vaan se valitaan turvallisuuden mukaan, portaiden käyttäjien mielipide huomioiden. Väri ei ole homoporras-väri eikä valkoinen.

Mikä vi*tun ääripää on kirjavat portaat?

Vierailija
77/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne on taas maalattu valkoisiksi?

Vierailija
78/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vaihtoehto olisi maalata sinivalkoisiksi Suomen juhlavuoden kunniaksi! Valkoista kannatan itse, kaunis väri 😃

Vierailija
79/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako eduskuntatalon maalata suomi ensin väreihin vai onko vain vihreillä oikeus maalata omia mainoksia julkiseen omaisuuteen

Vierailija
80/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Ne oli homoportaat

Mikä vi*tun ääripää on kirjavat portaat?

Se että maalaaja nimesi ne moku-portaiksi.