Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noista Helsingin Malminkartanon portaiden väristä ja uudelleenmaalauksista on kehkeytymässä mielenkiintoinen ideologinen ja yhteiskuntapoliittinen valtataistelu!

Vierailija
17.08.2017 |

Tulisiko sinusta ne portaat maalata:
a) sateenkaaren väreillä
b) valkoiseksi
c) mustaksi
d) mikä väri tahansa, paitsi ei sateenkaaren värit

Niin?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinne pitäisi asettaa poliisipartio joka yöksi vahtimaan, ettei niitä portaita jatkuvasti maalattaisi uudelleen!

Aikansa kuluksi ne poliisit voisivat maalata ne raput valkoisiksi.

Ei minun verorahoilla.

Vierailija
42/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinne pitäisi asettaa poliisipartio joka yöksi vahtimaan, ettei niitä portaita jatkuvasti maalattaisi uudelleen!

Ei minun verorahoilla.

Sinun verorahoilla niiden pitää vaan lojua vahtimassa että homomainos saa olla yön rauhassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun verorahoilla.

Sinun verorahoilla niiden pitää vaan lojua vahtimassa että homomainos saa olla yön rauhassa?

Vastaa nyt, pelkäätkö pientä homoa sisälläsi?

Vierailija
44/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun verorahoilla.

Ei tietenkään "lojua" vaan pamputtaa portaita sotkevia homofoobikkoja olan takaa.

Ei minun verorahoilla.

Vierailija
45/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämä ilkivallantekijä ei käyttänyt jotain muuta ainetta? Tervaa tms., joka vaikeuttaisi päälle maalaamista?

Vierailija
46/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa alan tukemaan joka paikassa sateenkaarivärejä. Minulla ei ole ennen ollut anti- tai sympatoita homoja kohtaan. Nyt alkaa sympatiat nousta.

Vierailija
47/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku säätiö joka tukee homotaidetta? Voisin tehdä isohkon lahjoituksen.

Vierailija
48/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homokammoisten mielestä ilkivalta on ok. Mitähän seuraavaksi sotketaan, rikotaan tai sabotoidaan?

Vierailija
49/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että tästä on tullut tällainen seksuaalivähemmistön asia. Minun nähdäkseni portaat olivat räsymaton näköiset, olkootkin maalarilla ollut mielessä mitä tahansa. Veikkaanpa, että sanoi ajattelevansa pridea lähinnä siksi, koska tietää sillä saavansa lisää tilauksia ns. oikeamieliseltä taideväeltä.

Itse käyn viikottain huhti-lokakuun aikana juoksemassa rappuja treenimielessä. Pakko on sanoa, että ne monenkirjavat askelmat olivat todella hämääviä iltahämärässä ylöspäin mennessä. Lisäksi, kun kaide on vain yhdellä puolella ja väkeä paljon niin tuo on lähinnä accident waiting to happen.

Yksivärisyys tai jotenkin liukuvasti varovasti muuttuva väritys olisi käyttäjien turvallisuuden kannalta varmaankin paras. Joku ehdotti ruskeaa puunsuojaväriä, joka voisi olla ihan hyvä. Toinen vaihtoehto olisi joku ruskan värit liukuvasti keltaisesta oranssin ja punaisen kautta rusehtavaan. Sopisi myös maisemaan mielestäni kivasti.

M28

Vierailija
50/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsymatto on ihan hyvä, sulautuu nätisti maisemaan. 

Vierailija
51/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennetaan myös toiset portaat, koska käyttäjiä on niin paljon. 

Toiset valkoiset, toiset räsymattohenkiset. 

Juoksijat sitten valitsevat puolensa :)

Vierailija
52/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn viikottain huhti-lokakuun aikana juoksemassa rappuja treenimielessä. Pakko on sanoa, että ne monenkirjavat askelmat olivat todella hämääviä iltahämärässä ylöspäin mennessä. Lisäksi, kun kaide on vain yhdellä puolella ja väkeä paljon niin tuo on lähinnä accident waiting to happen.

Homorummutus menee tietysti kaiken turvallisuuden edelle. Muutama katkennut jalka on pieni uhraus.

Vierailija
53/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että tästä on tullut tällainen seksuaalivähemmistön asia. Minun nähdäkseni portaat olivat räsymaton näköiset, olkootkin maalarilla ollut mielessä mitä tahansa. Veikkaanpa, että sanoi ajattelevansa pridea lähinnä siksi, koska tietää sillä saavansa lisää tilauksia ns. oikeamieliseltä taideväeltä.

Yksivärisyys tai jotenkin liukuvasti varovasti muuttuva väritys olisi käyttäjien turvallisuuden kannalta varmaankin paras. Joku ehdotti ruskeaa puunsuojaväriä, joka voisi olla ihan hyvä. Toinen vaihtoehto olisi joku ruskan värit liukuvasti keltaisesta oranssin ja punaisen kautta rusehtavaan. Sopisi myös maisemaan mielestäni kivasti.

M28

Ruskea on tosi turvallinen väri iltahämärässä.

Vierailija
54/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koko maalaus oli aika yhdentekevä ja enemmänkin ne portaat pitäisi suoristaa ja korjata. Räsymatto oli kuitenkin ihan kivan näköinen kun sen näin ja homot eivät tosiaankaan tulleet mieleen. Nyt nämä palstan suunsoittajat, homofoobikot ja maalarimestarit saavat minut toivomaan että olisipa maalaus oikeasti tehty sateenkaareksi niin olisi edes kritiikki osunut oikeaan kohtaan. Kyllä täällä näyttää ääliöitä riittävän.

Vierailija
55/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, Yle on liittynyt porrastuhrijoiden tukijoukkoihin. Toimittajilla on vaan mennyt käsitykset sanojen tuhria sekä sotkea merkityksistä sekaisin värityksistä puhuttaessa. Puhdas neutraali valkoinen on ainoa oikea ja turvallinen maalaus portaisiin. Se on myös maisemallisesti kaunein.

Vierailija
56/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homorummutus menee tietysti kaiken turvallisuuden edelle. Muutama katkennut jalka on pieni uhraus.

Montako katkennutta jalkaa on saldo nyt? Ilmeisesti sinulta ainakin mennyt molemmat.

Erikoista ettei tälläkään valittajien palstalla kukaan ole valittanut portaiden turvattomuudesta ennen kuin nyt.

Vierailija
57/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ergonomiaa mietitty, eli onko värillä vaikutusta kävelyturvallisuudelle.

Siis värillä ja varsinkin monivärisyydellä voi olla vaikutusta siihen miten portaiden käyttäjä osuttaa askeleensa portaille. Ja tämä myös hämärässä, eli musta ei liene hyvä vaihtoehto.

Vierailija
58/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne portaat on muuten tosi tyhmän näköiset monivärisenä. Miksei voi maalata rauhalliseksi valkoiseksi kuten kaikki sivistysmaat yleensä puistokalusteensa maalaavat? 

Saisi malminkartanolaisetkin sinne vähän korkeakulttuuria.

Vierailija
59/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne portaat on muuten tosi tyhmän näköiset monivärisenä. Miksei voi maalata rauhalliseksi valkoiseksi kuten kaikki sivistysmaat yleensä puistokalusteensa maalaavat? 

Saisi malminkartanolaisetkin sinne vähän korkeakulttuuria.

Rauhallisen valkoinen ei mainosta tarpeeksi homoagendaa.

Vierailija
60/84 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako katkennutta jalkaa on saldo nyt? Ilmeisesti sinulta ainakin mennyt molemmat.

Erikoista ettei tälläkään valittajien palstalla kukaan ole valittanut portaiden turvattomuudesta ennen kuin nyt.

En ole täällä valittanut, mutta olen kyllä ehdottanut Helsingin kaupungiin palautejärjestelmän kautta, että "jottain tarttis tehrä".