Olen kirjastonhoitaja - mitä haluat kysyä?
Kirjasto on yksi Suomen hienoimmista kaikille ilmaisista palveluista. Olen ylpeä ja iloinen, että saan siellä työskennellä. Mitä haluatte kysyä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luet varmaan paljon kirjoja, joten tiedät ja osaat vastata:
Miksi kissani tykkää retuuttaa, nuolla ja leikkiä virmajuurta sisältävillä leluilla?
Miksi kissat pimahtavat kissanmintusta?
Kissanmintussa on tietty aine joka aiheuttaa sen reaktion. Kaikki kissat eivät reagoi, sillä taipumus kissanmintulle on periytyvä ominaisuus.
Googlettamalla olisit nämäkin asiat selvittänyt 5 sekunnissa.
Kiitos sinulle, joka tämän googletit. Ja olinkin tulossa sanomaan, että tänä päivänä Google on kirjastonhoitajan yksi parhaita ystäviä. :)
Vierailija kirjoitti:
Oletko harmaa hissukka, silmälasit?
puhutko aina kuiskaamalla
Tanssitko koskaan pöydillä
Puhun ihan normaalilla äänellä enkä ainakaan töissä tanssi pöydällä. ;) Mutta silmälasit kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Kerro yksi inhottava kokemus työpaikalta.
No ei onneksi ole inhottavia kokemuksia ollut, mutta yksi pieni paniikki. Kirjasto oli juuri menossa kiinni ja työkaverin kanssa katsottiin, että siellä on edelleen pari n. 5-vuotiasta tyttöä piirtelemässä keskenään. Onneksi heidät sitten tuli vanhemmat hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö paikkansa väittämä, että oikeustieteen kirjoja häviää kirjastoista runsaasti?
En ole ainakaan itse törmännyt tällaiseen.
Pahimpia kirjavarkaita ovat oikeustieteen, Kauppakorkeakoulun ja teologian opiskelijat. Vanha tieto kirjastoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luet varmaan paljon kirjoja, joten tiedät ja osaat vastata:
Miksi kissani tykkää retuuttaa, nuolla ja leikkiä virmajuurta sisältävillä leluilla?
Miksi kissat pimahtavat kissanmintusta?
Kissanmintussa on tietty aine joka aiheuttaa sen reaktion. Kaikki kissat eivät reagoi, sillä taipumus kissanmintulle on periytyvä ominaisuus.
Googlettamalla olisit nämäkin asiat selvittänyt 5 sekunnissa.
Kiitos sinulle, joka tämän googletit. Ja olinkin tulossa sanomaan, että tänä päivänä Google on kirjastonhoitajan yksi parhaita ystäviä. :)
Mitä sellaista työssäsi on joka vaatii maisterin tutkinnon?
Kirjastot ovat vaan menossa totaalisen pilalle! Nykyajan kirjastonhoitajat haluavat tehdä kirjastoista tapahtuma- ja älämölötoreja! Siitä on sivistys kaukana. Asiakkaat ja vanhemman polven kirjallisuusihmiset seuraavat kauhulla sitä miten kirjat lahdataan pois kirjastoista!
Ei arvostella. Itse ainakin luen ihan laidasta laitaan ja niin kyllä tuntuvat tekevän työkaveritkin, ettei tuollaisia mieti. Lähinnä jos tulee mielenkiintoinen kirja tiskillä vastaan niin ehkä kiinnittää huomiota, että voisi lukea itsekin. Mene vain ihan rauhassa lähikirjastoon ja lainaa ihan mitä haluat. :)