Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kaverit on jatkuvasti pummaamassa jotain. Alkaa olla kestämätöntä!

Vierailija
16.08.2017 |

Myönnän aikoinani rakastuneeni mieheni hyväsydämisyyteen ja siihen, että antaa vähästään. Huom! Meillä on kuitenkin suht samanlaiset tulot enkä anna miehen maksaa menoistamme suurempaa osaa vaikka hän monesti onkin maksamassa kaupoissa ja joka paikassa. Miehen kaverit taas tuntuvat käyttävän miestäni surutta hyväkseen. Jos joku pyytää apua, niin mieheni ei vaan näytä tuntevani sellaista sanaa kuin ei, mikäli vaan mitenkään pystyy auttamaan. Ollaan asuttu vasta vuosi yhdessä, mutta tuo kavereidensa touhu on jo nyt näyttänyt olevan ihan käsittämätöntä.

Esim. miehen suvun mökki on ollut melkein koko kesäajan kaiken maailman kavereilla lainassa ihan ilman mitään korvausta. Mökillä on yhä tekemättä ne korjaustyöt, jotka mieheni isä toivoi meidän tekevän lomamme aikana. Milläs tehdään, kun ei miehen mukaan sinne kehtaa silloin tunkea, kun se on lainassa kaverin perheellä. Kesälomakin on jo lusittu. Samoin meidän yhteinen(!) auto melkein koko kesälomamme ajan on ollut kavereillaan lainassa ja monesti viikonloppuisin arkenakin. "Eipä Pete taaskaan tainnut muistaa tankata autoa palauttaessaan, no sellainen vesseli se on, hehhe!" Ihan kuin pelkkä auton lainaaminenkin ei olisi tarpeeksi paha, niin tosi usein mies lähtee kavereidensa juoppokuskiksi ja on monesti nakittanut myös minut siihen tehtävään. Muutenkin haetaan milloin kenellekin paketteja ja huonekaluja sieltä sun täältä. Mitään korvauksia tai edes menojen kattamista ei ikinä saada näiltä loisilta. Minä näen NIIIN punaista ja mies vaan naureskelee kavereidensa toilailulle.

Tavaroidenkin lainaamista pahempaa on minusta tuo kavereidensa jatkuva yöpyminen meidän nurkissa. Milloin on naisten kanssa kinaa ja kaverit tarvitsee yöpaikkaa, milloin on joku tapahtuma meidän lähellä, milloin baari-ilta venähtänyt. Aina mies ei itse ole edes kotona, jolloin lupaa asuntomme kavereilleen. Jos olisin tämän tiennyt ennen yhteenmuuttoa, niin olisin todellakin pitänyt oman asuntoni!! Täällä Helsingissä uuden asunnon etsiminen ja eroaminen ei käy mitenkään käden käänteessä.

Me tai mies ei itse ikinä pyydä näiltä kavereiltaan mitään läheskään näin suuria palveluksia kuin mitä me heille tehdään. Isoimmat mieheni kavereiltaan saamat palvelukset ovat joku kalastussetin lainaaminen yhdeksi viikonlopuksi ja yhden ulkomaalaisen bändin keikkalipun myyminen(!) miehelleni halpaan hintaan, kun kaveri itse estyi tulemasta. Oma mieheni olisi antanut taatusti lipun ilmaiseksi ja vieläpä varmaan hankkinut kaverille kyyditkin sinne keikalle.

Aaaargh, pakko oli avautua. Ensi viikolla on taas yksi Mikko tulossa punkkaamaan pariksi yöksi, vaikka mies itse on työmatkalla. Minun tietysti oletetaan taas passaavan kaverinsa pystyyn kuten kunnon vaimon kuuluu. Ihmettelen sitäkin, miten miehestä ei tunnu epämiellyttävältä pistää milloin mitäkin kavereitaan nukkumaan tyhjään asuntoon avovaimonsa kanssa? No luottamus on näköjään ainakin kunnossa, valitettavasti tässä kohtaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan monta kertaa sanonut vihjaillen ja suoraan, että mies laiminlyö toimillaan räikeästi minua ja muuta perhettään. Tämä saa hänet raivostumaan, kun "hänhän on hyvä ihminen", joten miten voin sanoa hänestä noin. Kuulostaahan tämä tyhmältä, mutta on oikeasti tosi vaikeaa tehdä itsestä se pirttihirmu, joka kieltää mieheni jo valmiiksi lupaamat asiat. Mieheni on tunnettu anteliaisuudestaan ja tuntuisi sosiaaliselta itsemurhalta terrorisoida tätä. Mies ei IKINÄ ole kysynyt minulta etukäteen ennen kuin lupaa jonkun meille yöksi tai automme viikonlopuksi lainaan. Kyllähän mieheni aika hyvin tietää menoni, kun yhdessä asumme niin niiden mukaan on tosiaan jopa nakittanut minut juoppokuskiksi jos hän ei itse pääse. Kun eihän se ole vaihtoehto kieltäytyä jos vaan mitenkään pystyy itse tai vaimo auttamaan!

Tuo on hyvä neuvo, että pitää alkaa yhtä räikeästi kysymään palveluksia näiltä miehen loiskavereilta. Mieheni ei vaan itse tee niin. Kerran mies oli lainannut automme viikonlopuksi ja hänelle tulikin oma pakollinen meno, niin hän VUOKRASI mielummin itse auton kuin pyysi meidän omaa autoa takaisin tai autoa lainaksi joltakin kaveriltaan. Harmi, kun ei itsellekään tullut mieleen muilta lainaaminen, ihmettelin vaan miksei vaatinut meidän autoa takaisin.

Se on selvä, ettei mieheni kehtaa tuohon räikeään lainauskulttuuriin osallistua muuta kuin antavana osapuolena, mutta minäpä kehtaan. Jospa mies näkisi sen kautta, keiden kanssa ystävyys on vastavuoroista ja keiden ei.

AP

Vierailija
22/24 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro suoraan miltä sinusta tuntuu, mies ei ehkä ymmärrä mitä ajattelet, siksi kannattaa ihan kaikki ajatukset kertoa, myös se että olet alkanut eroakin pohtia hänen käytöksensä takia. Luulisi jos mies oikeasti sinua rakastaa aukaisee hänen silmänsä ja tajuaa kodin olevan myös sinun ja että jotkut rajat on oltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suoraan uhannut miestäni erolla, koska sellainen on minusta kovin julmaa. Olen kuitenkin monesti sanonut, etten hyväksy enkä kestä tällaista enää pitkään. Hän ei hyväksy mitään kritisointia mitä tulee hänen kavereihinsa. Eropäätös tulisi suoraan sanoen olemaan vaikea, koska mieheni kohtelee minua hyvin kaikissa muissa asioissa paitsi tässä. Minun on jopa itseni vaikea uskoa tätä. Sama mies, joka muuten huolehtii hirveästi jaksamisestani tekemällä suuren osan kotitöistä ja järjestämällä ihania yhteisiä treffi-iltoja, kävelee toisessa tilanteessa aivan surutta ylitseni.

Kaikesta tästä älyttömyydestä huolimatta rakastan miestäni ja uskon hänen rakastavan minua. Ainakin hän kertoo usein rakastavansa, vaikka tämä käytöksensä kavereitaan kohtaan vähän muuta kertookin.

AP

Vierailija
24/24 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhä jatkatte yhdessä, suosittelen sinua hankkimaan oman asunnon ja auton, lapset kannattaa myös harkita todella tarkkaan kannattaako yrittää, normaalia pehe elämään tuskin pystytte elämään. Mutta saisit ainakin oman tilasi, et kuskaa tai passaa enää miehen kavereita jne. Mielestäni eron miettiminen kannattaa miehelle suoraan puhua, ehkä hän ei vieläkään kunnolla tajua, miten kyllästynyt tilanteeseen olet.